Jeg mangler følgende: 1. Rusland 2. Ukraine 3. Romanien 4. Hviderusland 5. Serbien 6. Bulgarien 7. Irland 8. Moldova 9. Bosnien 10. Albanien 11. Litauen 12. Estland 13. Montenegro 14. Malta 15. Island 16. Andorra 17. Monaco 18. Liechtenstein (og så Kosovo, Cypern, Kazakhstan, Georgien, Armenien og Azerbadjan) Så jeg er alligevel nået i gennem en god håndfuld europæiske lande på 19 år! Uden for Europa er det dog "kun" blevet til Canada, El Salvador og et par timer i Marokko på et krydstogt.
Mit ser nogenlunde ud som "gennemsnittet" tænker jeg. Følgende mangler: Rusland Ukraine Romanien Hviderusland Serbien Moldova Bosnien Albanien Monaco Kosovo Cypern Kazakhstan Georgien Armenien Azerbadjan San Marino Skotland Island Færøerne Grønland Vatikanet har jeg besøgt flere gange, men er tæller det kun med hvis der er overnattet i den?
Du får ikke lov til at placere Grønland i Europa Og hvis vi deler Det Forenede Kongerige op, så mangler jeg også Skotland og Nordirland.
Normalt regner jeg med 24 timer, men det kan godt blive et problem lige nøjagtig i dét land. Thor havde da også sine problemer på turen til alle lande: http://www.onceuponasaga.dk/blog/205-how-to-spend-24-hrs-in-the-vatican-and-wonderful-albania
Bare du ikke stiller spørgsmålet, mens du er der! Men generelt regnes England, Skotland, Wales og Nordirland som lande, samlet i Det Forenede Kongerige. Man kan diskutere Wales' status, men Skotland har.. Egen nationalbank, der udsteder egne pengesedler. Egen statskirke Eget parlament Egen højesteret Eget fodbold-landshold (tror jeg ) ..og sikkert flere ting
Tag er kig på app’en Been - her kan man holde styr på de lande man har været i - per verdensdel. Her er der 46 lande/områder i Europa! Spændende/frustrerende så mange ø-stater der hører til Nordamerika. Særlig funktion for USAs stater.
Apropos, så har vi allerede denne tråd: https://insideflyer.dk/forums/threads/hvor-har-du-været.1982/
England, Skotland og Wales er utvivlsomt lande under Det Forenede Kongerige, men Nordirland har aldrig haft status som værende et land. Officielle britiske (hvilket i øvrigt er et misvisende ord, der burde vel være et bedre demonym for Det Forenede Kongeringe) institutioner bruger både "country", "province", "region", m.fl., men det mest politisk korrekte er vist "part of the UK". (i øvrigt har alle fire lande (eller tre lande og en "part of the UK") deres eget fodboldlandshold)
Det skal ikke blive en strid om ord, men det kommer godt nok an på hvem man spørger.. Det officielle navn er The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland. - og det antyder i høj grad at Nordirland betragtes som et separat land under UK. Indtil 1927 hed det såmænd The United Kingdom of Great Britain and Ireland - altså lidt i retning af et dobbeltmonarki. At Ulster/Nordirland har en helt speciel administrativ status skyldes nok de faktiske forhold i jernindustrien.. Wikipedia (som ved grød ikke er nogen autoritativ kilde, men alligevel ) skriver i øvrigt: Storbritannien består af fire forenede lande: England, Skotland, Wales og Nordirland.
Nu vi er ved det, så lad os også betragte de 16 tyske Länder selvstændigt, og i så mangler jeg i hvert fald Mecklenburg-Vorpommern og Thüringen
God mandag tilbage på pinden. Fin flyvning hjem i aftes og ikke meget turbulens at mærke trods for skiltet Fasten seatbelts var tændt hele vejen. Det må dog være første gang jeg har fløjet sidelæns hele vejen
God mandag fra mit nye kontor i Hvidovre. Det ligger ikke sååå picture perfect, men der er masser af trafik Ellers var jeg med familien på Ferie for Alle messen. Men hvor var @Calle77 henne? Ledte og ledte men var ikke til at finde Fik ellers kigget godt efter nye spændende rejsedestinationer og en af dem ender nok i 2021 med et krydstogt
Mandag morgen og weekenden er slut...igen. Det bliver (forhåbentlig) en af de kortere uger på kontoret. Om alt går vel og verden ikke ender i en total nedsmeltning, så er der 4 korte eller længere flyvninger på programmet.
God mandag morgen Gaaab - står i gate A18 klar til at boarder KLM flyet til Amsterdam. Den her kl 06:00 afgang er godt nok tidligt. Kø i gaten - altid mange med.
Det har altid været min hademaskine - tidligere var den første (rute)maskine ud af CPH - og man skal ukristeligt tidligt op. Heldigvis er der en udemærket espressobar lige når man kommer ud af tolden i Amsterdam. Den har reddet mig mere end en gang. God dag.
Ja den klokken 6 afgang er ik sjov -- får en til at ønske man boede i Finland (der går morgenflyverne senere pga tidsforskellen)