.. Her i Santiago nøjes de med at farve øllene grønne på flere af de irske barer jeg har været på. Men chilenerne går rimelig meget op i dagen er mit indtryk - der har været events hvert år jeg har været hernede. Fik desværre ikke taget et billede...
God mandag meget tidlig morgen fra MDE. Første ben af hjemrejsen fra sommerferie i Medellin og Cartagena. Er på en economy billet fra Medellin til Washington via Panamá med Copa, og derefter med SAS til København på Plus. Rejsen er dog startet udmærket med et accepteret pointbud, så SAS bliver i business. Og ved boarding her i MDE fik jeg nyt boarding kort til business, formentlig takket være mit Senator status (match fra EBG). Desværre er det kun 1 times flyvning - og det er en meget gammel 737-700, med gamle sæder - men trods alt rart med mere benplads og bredere sæder, og så kan jeg komme hurtigere i Copa loungen i Panamá.
God tur hjem Spændende om der fortsat er lav belægning på rejserne hjem fra USA (godt for point upgrades)?
I guldloungen på CPH var der en æggehilsen i går morges. I øvrigt virkelig dejligt at man kan få varme blødkogte æg i loungen om morgenen!
Guldloungen er da nedlagt - nu er der kun én fælleslounge. Men ja, skønt med de æg og herligt med sådan en hilsen oveni
Det er vist en sandhed med modifikationer. Væggen er godt nok væk, men i steddet står der nu en udstilling af kufferter og spærre. Jeg vil dog ikke afvise at de bliver skubbet til side hvis der er overfyldt i den ene af de 2 lounger. Begge lounger er pt. åbne, men der er under 20 personer i hver. Lidt frås IMHO.
Da jeg forlod loungen igår, spurgte jeg på vejen ud hvornår de 2 lounger bliver lagt sammen, og svaret var 1/10 når Plus bliver til Business i Europa. Det giver jo egentlig god mening, når priserne samtidig stiger, og der dermed bliver færre som flyver på Plus/Business billetter. Så bliver misforholdet mellem antallet af passager i business versus gold loungen jo bare endnu større hvis man ikke lagde dem sammen. At der ikke vil være noget i vejen for at lægge dem sammen allerede idag, er så en anden snak.
Dejlig overraskelse på WAW-FRA i dag med LH, en courtesy upgrade! Det underlige var at jeg rejste sammen med min kæreste, men det var kun mig der fik en opgradering. Flyet var fuldstændig udsolgt og de havde nok brug for at rykke præcist en passager rundt. Da jeg bad om et glas champagne, var stewarden så søde at spørge med et smil om jeg ikke også vil sende et glas til min kæreste bag gardinen. Super service!
Tillykke med opgraderingen. Jeg skal lige forstå det korrekt: Du rejste sammen med din kæreste. Du fik en opgradering - og du tog den selv, og lod din kæreste gå ned baggerst i flyet. Korrekt? I givet fald er du meget modig.
Champagne? Troede ikke LH bød på den slags. Det plejer at være tysk sekt, men de kan jo have oppet sig.
Nå - men så er alt jo godt. Meget large kæreste du har. Jeg havde ikke sluppet så billigt ved et tilsvarende stunt - og ville muligvis ikke have grund til at bekymre mig om fremtidige lignende situationer
Jeg skal snart ud og flyve - denne gang på en LYS-billet til FIK. Det tog mig lidt tid at gennemskue, at der nok er tale om en ellers udmærket maskinoversættelse af 'Light' og 'GOT'