God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

1. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    934
    "Synes godt om" modtaget:
    2,756
    Point:
    93
    God mandag fra SK907, et sted vest for FAE, i hvad der må være SAS' ældste A330... (LN-RKO)? Den er i hvert fald meget slidt. Bortset fra det var maden i eco god - synes faktisk SAS generelt gør det udmærket med maden i economy. Wifi virker lige akkurat.

Nåede lige forbi loungen i OSL, og kan berette, at sodavandsmaskinen stadig ikke virker. Den har da været i stykker længe - det må være med vilje...

Er på vej til MEX, så det er noget af en detour jeg er ude på... :rolleyes:

EDIT: kalkun sandwichen til 2. servering var kun okay - men bedre end gennemsnittet af sandwich i economy synes jeg. Fik desværre ikke billede af den fortrinlige kylling rigatoni med spinat.
    20231016_130548.jpg 20231016_121616.jpg

Senest redigeret: 16/10/23
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, T4L og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. mikkelhk

mikkelhk VIP medlem

Beskeder:
    302
    924
    Point:
    93
    LN-RKM er fire måneder ældre end LN-RKO (hhv. oktober 2002 og februar 2003).

Henrik Olsen, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Peter F.

Peter F. VIP medlem

Beskeder:
    595
    1,784
    Point:
    93
    De 3 gamle SAS-A330; ovennævnte + LN-RKN, er alle renoveret 1. halvår 2015 (hvor de bl.a. fik (full) lie flat sæder i business).
    Alder er ét, vedligehold noget ganske andet... :)

Henrik Olsen, Erwin Lansing, Jeblin og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    Dag 7 af en længere Hongkong/Macau/Mainland China tur. Det er ret specielt at være her nu efter coronanedlukningerne. Der er næsten ingen vestlige ansigter! I dag gik turen fra Shenzhen til Shanghai med en af SAS kommende nye partner, China Eastern. Det var en gennemgående positiv oplevelse. Sæderne føltes lidt mere komfortable end i Europa/USA og der blev serveret varm mad selv i økonomiklasse (ca. 2 timers flyvetur).

I Shanghai skal vi bo på et af flere Intercontinental hoteller i byen. Jeg var lidt bange for at det kunne blive vanskelig at forklare taxachaufføren hvor vi skulle hen, specielt fordi jeg ikke rigtig kan finde hotellet på Google Maps. Google Maps kan i det hele taget ikke særlig meget i Kina. Så fandt jeg en fed feature i IHG app’en. Den viser hotellets beliggenhed på et kort og så kan man få oversat en besked hvor man skal hen til kinesisk. En kæmpestor hjælp! Det ser sådan ud:
    IMG_2179.png
    Nu glæder jeg mig til at besøge nogle steder i Shanghai hvor jeg er kommet før. Hvad er det samme, hvad har forandret sig?

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Var du så heldig at prøvekøre verdens længste bro Hongkong-Macau ? Den blev indviet sidst jeg var der for nogle år siden. For mange år siden tog jeg turen i en hydrofoil i stormvejr, både første og sidste gang, det var slemt.

Henrik Olsen, T4L, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    Vi tog faktisk båden til Macao, heldigvis en stille og rolig dag til søs. Vi kunne se den imponerende bro på vores sejlads. Den får en til at føle sig ret ydmyg.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  7. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    Fra mit internationale kørekort. Kender du alle landene?

PXL_20240610_104159745.jpg

Beaglen, Calle77, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Jeg må melde pas på et par af dem. Men kan du ikke give en opdatering om det er det rigtige at have dette internationale kørekort?
    Jeg har indtil nu kunne klare mig med mit normale danske.

Henry "Synes godt om" dette.
  9. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,618
    4,657
    Point:
    113
    På Aruba, Bonaire, Curacao, skulle man enten have internationalt eller et “lokalt” kørekort.
    Jeg havde ikke internationalt med, så fik udstedt et lokalt hos bil udlejeren for et par hundrede kroner

Så vil anbefale at undersøge forholdende, hver gang man rejser, ellers kan ens planer hurtigt blive forpurret :)

Calle77 og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    Nogle lande kræver det på papir, men man bliver ikke bedt om det ved udlejeren (har dog ikke prøvet hvad politiet beder om hvis man skulle blive stoppet). Andre tjekket det faktisk ved udlejning. I forhold til hvor lidt det koster (altså i kroner og ører, plus et pasbillede og en tur på Borgerservice, som jo godt kan være en dagsrejse) plejer jeg bare at have et med for en sikkerhedsskyld i stigende skala af hvor eksotisk eller hvor bureaukratisk et land er.

Henry og Calle77 "Synes godt om" dette.
  11. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    Jeg køber altid et, også selv om jeg aldrig er blevet bedt om at vise det. Denne gang var jeg dog lige ved at glemme det - og det skal jo nok passe, at første gang jeg IKKE har det med, så er der en emsig biludlejer eller politimand, der beder om det.

Erwin Lansing, Henry, Nj4220 og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,268
    4,204
    Point:
    113
    IMG_0641.jpeg Så er SAS ved at være klar med SK929 til Atlanta. Biz er helt fuld (mange upgrades), Plus er 90% fyldt - mens Go skulle gave ganske pænt med plads bagerst i 330’eren. Selv må jeg nøjes med Plus.

Der er linet op til fejring i C36 IMG_0639.jpeg IMG_0640.jpeg IMG_0638.jpeg

Henrik Olsen, Erwin Lansing, HenrikM og 10 andre "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    God mandag med udsigt over CPH!

Midt imellem to rejser med SAS efter en længere periode hvor vi undgik hinanden og hold da helt op, hvor er SAS blevet glad for upselling! Ryanair kan ikke gøre det bedre, eller i større volume.

I ugerne op til afgang et hav af mails med gode forslag for at købe priority boarding (tak, jeg har), tilkøbe loungeadgang (tak, jeg har, og forresten er der ingen lounge i lufthavnen), og meget mere.

Nu ind på sas.dk og næste rejse, og hvor er jeg dog heldig! Jeg har vundet Lotto! Ikke én, men hele to gange! Jeg har nemlig vundet muligheden for at bruge endnu flere penge!

upload_2024-9-30_15-2-23.png

But wait, there's more!
    upload_2024-9-30_15-2-31.png

Jeg må hellere gå ned i kiosken på hjørnet når jeg er så heldig i dag :D

PS: Ironi kan forekomme. Det er simpelthen for langt ude og en forkastelig måde at drive marketing mod (ny)loyale kunder.

jespersm, Jeblin, Henry og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    God mandag - men ja - det lyder til at onsdagslotto skal købes :)

Lidt sjovt at se hvor meget de presser på med mersalg - det kan også blive for meget... for meget = low cost carrier

Jeblin, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,147
    Point:
    113
    Der er kun én ting, der irriterer mig mere: Feedback og evaluering. Det har også taget overhånd. SAS beder mig om at give min vurdering af seneste tur. Hotellerne sender også e-mails, hvor jeg skal vurdere (og personalet på Sheraton i Ankara har fortalt mig, at jeg gerne må give 9 eller 10 stjerne - for ellers tæller det ikke rigtigt). Dantaxa, Coop 365, Uber, biludlejningsfirmaet AVIS og mange andre vil også gerne høre til mit humør, når jeg har brugt penge.

jespersm, Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  16. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Det er et tydeligt tegn på, SAS fuldt ud er bevist om, at mange loyale kunder står på spring over til andre alliancer.

Henry "Synes godt om" dette.
  17. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    Så skal de jo netop være endnu glædere for denne nyvundne loyale kunde fra deres nye alliance:p

Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  18. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    Enig, det er fuldtidsarbejde de første to dage efter hver rejse :)

Jeg udfylder også kun når jeg har noget at sige, om det så er i den ene eller anden retning. Manager på hotellet i Trondhjem skrev også dagen efter at være glad for at læse mine kommentarer og ville give min ros videre til receptionisten, der hjalp os den aften. Rart at se, at evalueringen ikke bare blive endnu en i den årlige statistik, men faktisk bliver læst og brugt.

asf, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,268
    4,204
    Point:
    113
    Så er jeg på vej på første SkyTeam flyvning i mange mange år. KLM til MAD via AMS.
    Have fat i ny app - og lære den at kende.
    SAS fast track uden problemer.
    Lounge uden problemer. Iøvrigt en lounge som jeg oplever er mindre fyldt (oplevede også nogle *A passagerer der blev afvist ved loungen). Alle LH folkene er jo andetsteds (hvor?). Og en lounge hvor jeg synes udvalget i mad er væsentlig bedre end tidligere. I dag til frokost var der en ganske OK salatbuffet, chili con carne (der smagte af chili), små mini pitabrød og en spansk gryde af en eller anden slagt. Jeg er happy.
    Boarding Gruppe 2 uden problemer

Men forsinket ud af København og en 45min connection i Amsterdam blev meget stram. Men nåede det. Find oplevelse med KLM med servering om bord - og til Madrid endda en lille kage til desert. Men kan de i Schipol ikke prøve at asfaltere deres rullebaner i stedet for at belægge dem brosten. Det er da en kæmpe rystetur - men måske kaptajnen havde nyresten...

Erwin Lansing, Jeblin, isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,147
    Point:
    113
    Ikke helt: Alle, der rejser med Lufthansa Group (LH, Swiss, Austrian og Brussels) har adgang, hvis
    • de flyver på Business
    • flyver på økonomi og har Miles & More Senator status.
    Med andre ord: LH passagerer på økonomi, som har EB guld, er blevet hjemløse. Det samme er dem, som har guldstatus i Star Alliance i et andet program end Miles & More

Jeblin og Calle77 "Synes godt om" dette.

Del denne side