God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

1. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    "Synes godt om" modtaget:
    6,661
    Point:
    113
    God mandag!

Med sommerferien vel overstået, er tiden kommet til at booke nogle rejser til efteråret :cool:

En af dem er (desværre) kun muligt med SAS, men det giver jo en fin mulighed for at evaluere Tanten igen efter et godt stykke tid. Konklusionen fra bookingsoplevelsen er i hvert fald meget klart: SAS er et lavprisselskab.

For hold da op, hvor er der mange tillæg man skal tilkøbe!

Hvad med at tilkøbe lounge i ARN under en 35 minutters transfer? :rolleyes:

Det endte nok med at billetten blev 30% dyrre end på en tilfældig søgeside. For det er jo hele pointen med Go Light, at se billig ud på søgesider, for der er jo ingen, der køber den billettype. Selvom jeg kun skal være væk én dag, skal jeg bruge bare den mindste smule bagage og selv carry on er ikke inkluderet. Så er det jo fedt, man er Sølv medlem med gratis ekstra indtjekket bagage. Men ak, det gælder jo kun, når man allerede har tilkøbt både carry on og rumbagage. Så fedt man! Et styks carry on og hele 2 styks indtjekket bagage for en enkel dag på et hotelværelse. Tak for den fine Sølv status, jeg føler mig meget værdsat som loyal kunde.

Nåmen, så tænker du, hvorfor ikke bare gå helt ind og opgradere til Plus? At booke ligeud blev endnu dyrre, så den går ikke. Hvad så med at byde på en pointopgradering? Nu har jeg jo netop betalt 400kr for ekstra benplads ved nødudgangen, så hvorfor opgive det? Det var jo ikke fordi maden smagt så godt sidste gang, eller bare kunne spises for den sags skyld.

Oh well, i høj grad #firstworldproblems. Ligesom Ryanair skal SAS nok få mig fra A til B. Mere kan skal åbenbart ikke forvente (og heller ikke mindre o_O)

jespersm, asf, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,142
    Point:
    113
    Nu skal du jo ikke købe alle tillægsydelser. Du kan jo nøjes med at købe dem, som du vil bruge ;););)

Generelt må vi jo affinde os med, at SAS er nødt til at bruge samme tricks som alle andre selskaber for at komme øverst i søgemaskinerne. Så kan vi jo lide det eller ej. Men det er realiteterne i dag.

Alle læserne i dette forum ved jo allerede, at man skal tjekke priserne meget nøje. Og somme tider skal man jo betale lidt mere, for at købe dyre tillægsydelser. Og lige nu er billet priserne helt uden for al normal tankegang.

Her kommer et aktuelt eksempel med en Lufthansa billet, jeg skulle købe Business Class er 300 kroner billigere end økonomi. Og på business får jeg adgang til lounge i Billund og Frankfurt (det giver mit EuroBonus diamantkort allerede). Et frit sæde ved siden af, samt gratis mad og drikke på de 2 flyvninger. Dermed bliver business billetten endnu billigere. Lufthansa ticket.png

Min konklusion er: Man skal se sig godt for, når man køber billet

jespersm, asf og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  3. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    Ock jo, der var langt mere, jeg kunne have tilkøbt! Tre gange lounge (herunder til 35 minutter i ARN)? Eller endnu mere bagage? :D. Jeg endte "kun" med at ville sidde ned og have en skjorte med til godt 700,- over Go Light prisen.

Amen!

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,142
    Point:
    113
    Så fik jeg konstateret, at vi er kommet tilbage til tiden før Corona, hvor mange af de ikke så hyppigt rejsende har svært ved at forstå lufthavnens færdselsregler.

Det starter ved check-in, hvor nogle vil være smarte og stiller sig i den korte kø, som pludselig ikke er så kort mere. At der står Business Check in på skærmen over skranken og der er klar skiltninger før man stiller sig i kø, det er ikke noget, der betyder så meget (ja, det var Turkish Airlines 5 checkin skranker i Baku).

Og så sikkerhedskontrollen, hvor det tager lang tid at komme igennem. Dels fordi personalet skal bede folk om at tømme lommerne, tage jakken af etc. Det kan tage lang tid. Dernæst finder scanneren en flaske vand eller en cola i håndbagagen. Og så kommer diskussionen mellem passageren og security om, at reglen om væsker naturligvis er meget urimelig.

Turkish Airlines har priority boarding. Dér bliver jeg glad for min status hos EuroBonus. Men for folk, der ikke rejser så tid, så er det mest naturlige at stille sig i en stor gruppe ved skranken, så passagerer med priority ikke kan komme forbi. Det har jeg oplevet i København, Frankfurt og Istanbul.

Ombord på flyet måtte personalet så i gang med at forklare damen med spædbarnet på skødet, at det skulle spændes fast. Hun sad på den anden side af gangen, så jeg kunne følge med.

Og på den sidste del af turen fra Istanbul fandt jeg ud af, hvorfor min sidemand og hendes datter ikke rejser så meget. De kunne nemlig ikke tåle at flyve. Så moderen måtte finde brækposen frem - og under landingen fik den 10-årige datter meget ondt i ørerne. Så hun græd og måtte trøstes. Det er selvfølgelig synd for pigen. Så jeg måtte finde alle gode råd frem: Tyggegummi, gabe højt og puste luft ud gennem en næse, der er klemt sammen med et par fingre. Det hjalp heller ikke.

Men det er da dejligt, at folk igen er begyndt at rejse og der kommer gang i flere ruter.

klausbm, asf, HenrikM og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,661
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,655
    Point:
    113
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  7. Kermit

Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

Beskeder:
    452
    1,381
    Point:
    93
    Som jeg kender klientellet til Sarajevo, så skal det være så billigt som muligt, så mon ikke det er fordi Y-class er tæt på fuld og J-class tæt på at være tom?

8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,142
    Point:
    113
    Det kunne sagtens være tilfældet.

Kermit "Synes godt om" dette.
  9. Kermit

Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

Beskeder:
    452
    1,381
    Point:
    93
    ... men man klager selvfølgelig ikke over, at det er billigere :)

10. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,268
    4,202
    Point:
    113
    God mandag

Er der nogen der har et intelligent svar på hvorfor SAS ikke har frigivet nogle bonussæder på langruterne efter 1/6-2023 - udover 4 Economy sæder på de fleste afgange CPH-HND i august og 2 Plus sæder på HND-CPH?

Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  11. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Der er nok ikke nogen tvivl om, at SAS undlader at frigive bonusbilletter i sommerperioden. Her tjenes der penge med udsolgte fly.

Henrik Olsen, T4L og Henry "Synes godt om dette"
  12. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    710
    2,104
    Point:
    93
    Det er da fordi, SAS hellere vil flyve med tomme sæder end at sælge dem til EuroBonus..... Jeg har i hvert fald ofte uden held prøvet at få bonusbilletter og har derefter købt en almindelig billet og siddet i et halvtomt fly. Underligt!

Henrik Olsen, Erwin Lansing, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Der er lidt modifikationer.
    - I sommerperioden overbookes så godt som alle langruter, undertiden extreme overbookings tal.
    - Der lægges et kæmpe arbejde i at offloade/ombooke/reroute. Resultatet : Positivt. Mange rejsende er ovenud glade for de høje kompensationer (lommepenge til ferien) + undertiden gratis hotel ophold om nødvendigt. En praksis vist alle selskaber benytter for ikke at køre med tomme sæder.
    - Hvis man kører med tomme sæder i sommerperioden så skyldes det ofte sene connection fly fra f.eks. ARN og OSL med rigtigt mange onward gæster, som man ikke kan vente på bl.a. pga slot tider og andet. Der er meget at tage hensyn til, men fulde fly (med revenue gæster), der skubber fra gaten, så får alle stjerner i øjnene

asf, Henrik Olsen, Erwin Lansing og 4 andre "Synes godt om" dette.
  14. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    710
    2,104
    Point:
    93
    Ja, helt sikkert. Mine konstateringer er ganske vist ikke statisk signifikante, men jeg har desværre bare (alt for ofte synes jeg) siddet i halvtomme fly på europaflyvninger, hvor jeg ikke kunne få EB-billetter, og hvor der har været billige salgbare billetter helt op til afgang.

PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,268
    4,202
    Point:
    113
    Det er jeg helt obs på. Det undrer mig bare at det kun e HND der er på i august. Ingen andre destinationer.

PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  16. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Jeg ved det ikke ... Men Tokyo afgange er ofte kendetegnet ved meget store japanske grupper. Hvis rejsebureau'er i Japan endnu ikke er kommet i omdrejninger efter corona, kan det lynhurtigt aflæses på selskabernes fremtidige bookingtal.
    (En lille curiositet, der intet har at gøre med Bonusrejser : en gang imellem foretager man "testvejninger" af afgange til Japan. Der er stor forskel på en japansk rejsendes vægt sammenlignet med andre rejsendes, f.eks. us afgange med store grupper amerikanske cruise rejsende).

Senest redigeret: 4/10/22
    Henrik Olsen, asf, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,740
    Point:
    113
    Dejlig afslutning på en fantastisk efterårsferie på Island med vidunderlig udsigt fra et udsolgt SAS fly i går.

God arbejdsuge til jer allesammen!
    310949133_1169855060619586_3548842248108277008_n.jpg
    312097849_522339543048576_1190622873185349025_n.jpg
    312251524_1048504245832136_2625879899378877353_n.jpg

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 8 andre "Synes godt om" dette.
  18. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,740
    Point:
    113
    I dag gik turen så fra Amsterdam til Strasbourg med Amelia, et flyselskab jeg ikke havde hørt om før. Det var næsten lidt tilbage i tiden. Der var kun 18 passagerer ombord en lille maskine, en Embraer ERJ-145. Kabinepersonalet var enormt høfligt, jeg blev nærmest forskrækket. Selvom vi kun var ca. 40 minutter i luften blev der serveret drikke og en lille snack, hvor man fik lov at vælge mellem sød eller saltet.

Jeg bad om en tomatjuice, noget SAS af en eller anden grund ikke magter i luften. De små ostekiks smagte udemærket dertil!
    IMG-9939.jpg

Henrik Olsen, HenrikM, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,142
    Point:
    113
    Jeg er glad tilbage i Ankara. Men morgenmaden på hotellet får ikke mange stjerner. Oliven, saltet fåreost (og lidt danbo-agtig ost), en skive pålæg, marmelade, honning, et æg, lidt grønt og 5 druer. Jeg havde set frem til hotellets buffet - men når der kun er 4 gæster her til morgen, så er der tallerken servering (hotellet har omring 40 værelser i alt). morgenmad Warwic.jpg

Henrik Olsen, Erwin Lansing, THammer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  20. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    2022 blev ikke det mest imponerende år...

upload_2023-1-9_18-7-32.png

upload_2023-1-9_18-8-10.png

Jeblin, asf, Henrik Olsen og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side