God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

  1. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tak. Kunne simpelthen ikke finde det frem på shoppen.
    Har åbenbart lavet en taktisk brøler - troede jeg var på plads. Men mangler 3004 (irriterende 4) point for at fortsætte på Diamant. Spørgsmålet så bare om det er DKK 2800 kr værd. LTG er sikret. Så det er det ekstra guldkort - og måske en opgradering hist og pist. Tænke
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Det bedste var vel at tage en flyvetur, måske en weekendtur, tjene de point og få noget få pengene.
    I sig selv selv er det næppe 2800 værd, men at kunne tage familien med i lounge og gratis drikkevarer og snack på go tæller for mig.
     
    PENSIONISTEN, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Det afhænger vel i høj grad af dit rejsemønster - og hvordan du vurderer værdien af de forskellige diamantfordele. Jeg har lige forsøgt at læse op på fordelene (men kan ikke garantere, at jeg har fået fordelene rigtigt med):
    • Adgang til SAS Gold lounge ved ankomst (så vidt jeg kan se, er det ikke en guld-fordel. Her har du kun adgang ved ankomst fra USA og Asien)
    • Point udløber ikke
    • Gratis drikkevarer, når du rejser på go-billetter
    • Forær et guldkort væk
    • Bud på upgrade er lidt mere værd og almindelige billetter betalt med bonuspoint er lidt billigere (altså billetter med bedst tilgængelighed - de rigtigt dyre bonusbilletter).
    Hvis jeg skulle lave en hurtig beregning for mig selv:
    • Adgang til lounge:
      • Den kan jeg normalt ikke bruge, da der enten ikke er SAS lounge, hvor jeg kommer frem - eller jeg ikke flyver med SAS fra udlandet til København. Men jeg kan måske bruge den 1 - 2 gange, når jeg kommer fra Aarhus til møde i CPH. Værdien ligger nok på 100 - 200 kroner pr. gang (det beløb, jeg alternativt ville bruge på en café)
    • Point udløber ikke: 0 kr
      • Mine point er ikke så gamle, at de udløber.
    • Gratis drikkevarer på go: 0 kr
      • Jeg rejser ikke med SAS på go (bruger lige nu andre selskaber). Men ellers ville værdien nok være omkring 100 kr pr. gang (jeg drikker kun vand og måske et glas vin)
    • Forær et guldkort væk: 1.000 - 1.500 kr.
      • Det er den anslåede værdi for modtageren
    • Mere værdi på opgradering / billigere billetter: 0 kroner
      • Det bruger jeg ikke
    • Højere prioritet på venteliste: ?

    Det kunne være sjovt at høre fra andre: Hvordan vurderer du værdien af dit Diamant kort?
     
    PENSIONISTEN, Offlyer, Jeblin og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tak for dette. Finten er min kvalificeringsperiode udløb 31/3 - og jeg var langt fra EBD - troede jeg. Men havde kvalificeret mig EBG - og LTG. Hvad jeg har misset er en lavere kvalifikationsgrænse (grundet corona). Derfor kan jeg nu se at jeg manglende 3004 point for at få EBD endnu et år. Følgelig er EBD indenfor rimelig rækkevidde - og kun muligt ved pointkøb.

    @Henry : Vi har før været meget enige omkring valuering af EBG og EBD. For mit vedkommende kan det reelt koges ned til
    1) Gratis drikkevarer på GO. Begrænset værdi for mig. Kald det 3-400kr
    2) Mulighed for opgradering på langruterne. Hmmm. Er ikke sket for mig længe. Værdi ~ ?
    3) Ekstra guldkort: Kan enten give adgang til vores venner i *A lounge når vi rejser med dem. Eller jeg kan udstyre min datter med et når hun skal rejse til næste år. Værdi: 1 - 2.000kr.

    Det er altså lige på grænsen - og nok lidt over grænsen faktisk. Men fristende - men skal passe på at man ikke jagter point og status blindt.

    Og så er der den finte at ved evt køb af 40.000 basic point så vil det formentlig også betyde at jeg kommer over 200.000 point grænsen og kan forlænge muligheden for at booke Biz med ca. et halvt års tid. Og et køb at point skal naturligvis først finde sted sidste weekend i Maj og købet vil i sig selv udløse 1.400 point.
     
    PENSIONISTEN, Jeblin, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Desuden kan EBD forære et EBS kort (dette er fjernet fra guld GAVE-kortene, hvilket er helt rimeligt).
     
    Henry og Offlyer "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Jeg ville gøre et forsøg på at bibeholde EBD status (jeg har EBD sikret fra 01aug22 til 31jul23).

    - Jeg kæmper overfor SAS, at gap´et mellem guld og diamant bliver tydeligt og mærkbart større end nu. Ikke fordi SAS behøver at stræbe efter LH group´s Hon Circle og Senator (Gold).
    - Det er den eneste måde, at SAS kan beholde samt hente nye frequent flyers ind i sin faste kundekreds.

    - Et diamant kort i dag har faktisk kun en rimelig værdi for oversøisk rejsende.
    - SAS må ikke komme i carambolage med Star reglerne, som skal bibeholdes ...
    ... men mit seneste forslag omhandler checkin.
    a) I de større skandinaviske lufthavne bør SAS indføre en checkin slange, tydelig skiltning udelukkende for Pandion og Diamant alle klasser.
    b) Således tilgodeser man kan ikke alene oversøisk rejsende, men også SAS europa rejsende.
    c) På oversøiske SAS destinationer med ren SAS checkin skranker oprettes ligeledes speciel skiltning for de to vip kategorier EBP/EBD.

    Business class checkin slanger som nu kan umuligt yde den vip service, som EBP/EBD må kunne forvente.
     
    Offlyer, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  7. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Den fordel havde jeg lige overset
     
    Offlyer og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  8. JackB

    JackB Points chaser

    Beskeder:
    119
    "Synes godt om" modtaget:
    311
    Point:
    63
    Det er tydeligvis meget individuelt, hvor meget man får ud af diamant status.
    For vores familie 2 voksne og 3 børn så betyder:

    Du kan tage en ven eller op til 4 nære familiemedlemmer i loungen
    Skal hele familien have have mad og drikke i lufthavnen sparer vi kr. 500-1000 hver gang med denne.

    Sas fasttrack og prioriteret bagage checkin
    Er også skønt, så man ikke skal stå i kø i evigheder med børnene.
     
    Bekgaard og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  9. Bekgaard

    Bekgaard VIP medlem

    Beskeder:
    458
    "Synes godt om" modtaget:
    1,290
    Point:
    93
    Helt enig.
    Samme setup her, med 2 voksne og 3 børn.
    De to ting du nævner, opnås dog allerede ved guld. Men det bliver de ikke mindre behagelige af.
    Fri drikkevarer på SAS go for familien er bestemt også en feature, der er værd at nævne :)
     
    Erwin Lansing og JackB "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Jeg er helt enig i, at der er mange flere fordele ved diamantstatus. Men en del af disse opnås allerede på guld-niveauet. De er derfor ikke taget med i min oversigt, da spørgsmålet gik på, om det var værd at bruge 3.000 kroner for at komme fra guld til diamant.
     
  11. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Helt sikkert, du kan "forære" guldkortet væk til en ven for 3.000 kr.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Så er dagen kommet, hvor jeg skal bruge de sidste 5 klip på mit klippekort mellem Aarhus og København. De udløber nemlig på onsdag - og det ville da være synd at vinke farvel til de ture (og de dejlige 1500 basispoint på hver flyvning).
     
    Nicki Lolk Sørensen, klausbm, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Kø foran SAS Fast Track her til morgen. Når jeg mit fly kl. 8?:eek:
    A97725CA-9160-46C6-AA97-CF7CA79CABEF.jpeg
     
    asf, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,320
    Point:
    113
    Du står bag mig, de har lige åbnet et ekstra spor i security, så det går rimeligt hurtig nu
    Jeg skal til London kl 0750 efter mit fly blev aflyst i går aftes.
     
    PENSIONISTEN, T4L, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    :eek:
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    God og god mandag?.. Med udgangen af denne måned forlader jeg luftfarten og skifter spor - bogstaveligt talt. I dag bliver min sidste arbejdsdag, og det bliver helt sikkert vemodigt

    Jeg vil stadig være aktiv her på sitet, så jeg kan holde mig opdateret på de ting der sker i branchen.
     
    asf, Erwin Lansing, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Held og lykke med det nye job.
     
    Kermit og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  18. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Henrik Olsen, Henry og Jeblin "Synes godt om dette"
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,577
    Point:
    93
    Jeg har kun prøvet 4-personers dorm, hvor jeg vist kun fik 2-3 timers søvn efter at være ankommet med det sene sas fly fra København, og skulle rejse videre næste morgen kl 07. Det var meget støjende - både på værelset, men også fra gangen. Men det er formentlig ikke så relevant ift suiten ude foran :)
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113
    Det er da et ret interessant "hotel". Jeg læste lige lidt på deres hjemmeside, bl.a. dette:

    To get to Stockholm, Sweden. Book your flight to Stockholm-ARN, Sweden. All major airlines fly to Stockholm. There are at least four low fare airlines, such as Norwegian Airline, AirBerlin, Germanwings and EasyJet. Jumbo Stay is a perfect start for your Stockholm weekend trip. One night onboard Jumbo Stay and one night in the city center of Stockholm.​

    Jeg har fremhævet AirBerlin, som gik konkurs for en del år siden. Mon de ikke skulle opdatere hjemmesiden ;););)

    Under alle omstændigheder et meget specielt hotel. Og med priser fra 1850 svenske kroner er det lige før, jeg ville tage en overnatning i suiten
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.

Del denne side