Endnu en på mandagstråden: Har booket to enkeltture på point (lige så snart de blev tilgængelige - derfor to enkeltture), CPH-ORD og ORD-CPH. 2 pax på Biz. Så plejer jeg at få Diamant mailen til at lave dem om til en returbooking og refundere de ekstra point. Det skrev jeg til dem i dag og bad dem om MEN det påstår de nu ikke kan lade sig gøre. 1. De kan ikke gøre det 2. Jeg skal ringe til kundesupport 3. Først skal den ene booking slettes og så skal der laves en ny - med risiko for at sæderne er tabt. Trods en protest - så fastholder de svaret. Ny medarbejder jeg ikke har mødt før Andre der mødt det samme?
fandme en devaluering af diamond mailen hvis det er fremtiden... det var en af mine yndligsting at bruge dem til..
Jeg har ikke været i helt samme situation, men jeg har desværre også selv erfaret, at Diamantmailen ikke kan (vil?) hjælpe. Jeg sidder tilbage med en undren over, hvad jeg skal bruge denne 'service' til. Åh, giv os Vibeke tilbage (eller bare en med samme tilgang, evne og vilje til at hjælpe)
- Hvis det er fremtidens backup til SAS's frequent travelers "our most valued customer og vores mest loyale rejsende" så er det desværre nok korrekt, at SAS mister status som the business man's airline. - Konduite betyder alt, men den er fuldstændig blæst væk. - Igår blev jeg flyttet fra sk935/10jan cph-sfo til sk935/12jan cph-sfo, men så misser jeg at overvære en golf turnering. Derfor forespurgte jeg Diamanten om de istedet kunne rebooke mig til sk931/09jan cph-lax. No way, ingen chance (det er vel at mærke en economy bonus, hverken Plus eller Biz). Hvor er den sunde fornuft og fleksibiliteten ? - SAS bliver fuldstændig overhalet af LX og LH. Jeg rejste 4 strækninger med LX i weekenden, de var stuvende fulde, og vi havde et frit seat på biz, som det sig skal ... Og LX kørte med 4 afgange zrh-cph-zrh både lørdag og søndag og et par af dem var minsandten A321, altså ialt 8 afgange hver vej på en weekend !! - Og hvad sker med SAS : Ja, jeg får aflyst den ene reservation på zrh efter den anden. Det er så pobert.
Har prøvet næsten det samme. Var i CDG i efterårsferien på bonusbilletter. For 2 af billetterne havde jeg en booking ud og en anden hjem, så bad også om at få lagt dem sammen, for at få “point rabatten”. Der var svaret “Jeg har rettet i point. Det var det letteste at gøre.” og så fik jeg godtskrevet det oprindeligt antal point billetterne havde kostet (36k) og trukket den nye pris (30k). Bookingkoderne blev der ikke pillet ved.
Var det Diamant mailen eller customer service ? Jeg var uheldig at få et blankt nej. Mit fly var ikke aflyst, men blokket til repræsentanter til een af verdens største kongresser i sfo (J P Morgan). Jeg blev således pre-offloaded og det er ok, for det er en kæmpeforretning for luftfartsselskaber. Diamanten burde derfor have accepteret at give mig en "invonluntary rebooking" til lax istedet, ikke 2 dage senere til sfo.- Nu kan jeg ikke bruge turen til noget. Cancel the whole trip.
OK - det prøver jeg. Er ret ligeglad med bookingkoderne. Kan også leve med de to gange ca. 70kr det koster ekstra i gebyrer. Men har efterhånden svært ved at se hvad jeg skal bruge diamant mailen til.
Jeg har et spørgsmål til mine kloge kolleger på IF. Jeg er ved at købe en flybillet med Turkish Airlines: Aarhus-København-Istanbul-Baku. Afgang fra Aarhus 14. november (og jeg skal hjem en måneds tid senere). På min favorit-afgang koster en billet på Økonomiklasse 6.828 kroner. Billetten på Business koster 6.562 kroner (og der er kun den ene pris. Altså ikke noget med en billig prisklasse på Business, som koster mindre end en dyr billet på økonomi). De andre afgange samme dag har også dyre billetter på økonomiklasse. For nogle af disse, er der også meget dyre billetter på business - på andre er der udsolgt. Så mit spørgsmål er: Hvorfor er den eneste prisklasse på Business billigere end billetten på økonomiklasse?
Kan det tænkes at den speciet billige business billet er behæftet med mange restriktioner, hvorimod økonomi billetten er åben for ændringer ?
Jeg tænker umiddelbart at der kun er de dyreste Y-klasse billetter tilbage, mens der findes en masse billige J-klasse billetter.
Nu har jeg prøvet par gange. Diamant mailen nægter flat out at hjælpe på nogen som helst måde. Punktum virkelig ringe service. Nogle egnede mail adresser hvor man kan klage?
Også en kollega blev bumpet en dag på en éndagstur til Brussels og hun er mildest talt ikke tilfreds med SAS og deres håndtering. Det ser ud til at SAS virkelig forstår at lægge sig ud både med kunderne og personalet, det skal der nok komme meget godt ud af.
Jeg skriver altid til Mr. Head of SAS Eurobonus himself i STO - jeg tænker han bør have så mange inputs som overhovedet muligt uanset om problemet lige rammer hans domæne : [email protected]
Bare vent - hvis ikke SAS begynder at følge op på forholdene mht deres frequent flyers - så kan hele den store 4 måneders point kampagne give et kæmpe bagslag. Tre status grupper vil vokse. a) - Jeg ser for mig SAS Pandion kunder stå i en laaang biz checkin kø (det er kunder med en enorm omsætning, f.eks. i form af store mængder fragt ud og hjem, samt full fare oversøiske biz billetter, ikke nødvendigvis upgrades eller bonus billetter). b) - Kø ved fasttrack c) - Overbookede lounges d) - Øget ventetid hos customer service e) - Diamant mailen har desværre allerede udvist manglende fleksibilitet, conduite
På mødet for diamantmedlemmer i København (før Corona), hørte jeg, at SAS har et mål om at en bestemt procentdel af medlemmerne i EuroBonus skal være diamant / guld medlemmer (jeg kan ikke huske tallene). Jeg går ud fra, at dette stadigvæk gælder. De kritikpunkter du nævner kan jo alle løses ved at øge kapaciteten / ansætte kvalificerede medarbejdere (bortset fra de overfyldte lounger). Min grundholdning er, at det ikke er så meget antallet af personer med guld/diamant, som belaster systemet - men antallet af rejser disse medlemmer har. Sagt med andre ord: Hvis et diamant medlem giver et guldkort til et familiemedlem, der har 1 - 2 rejser om året, så belaster det næppe systemet. Men hvis man giver et guldkort til en, som har 20 rejser, så vil det nok kunne mærkes. Endelig håber jeg, at analytikerne i det svenske hovedkvarter har styr på, antallet af "ikke aktive" medlemmer af Eurobonus. Jeg kender flere, som har en konto, men ikke har rejst med SAS de sidste 3-5 år. De skal naturligvis ikke tælle med i statistikkerne.
Endelig til USA igen! I går gik turen fra Warszawa til Paris. Det var lykkedes mig at snuppe business billetter fra Paris til Newark på United for 1500$. Det er svært at sige nej til når man nu rigtig gerne vil tage til USA! Den “særlige” guld afdeling af Lot business loungen i går bød på denne menu: Den varme mad skulle bestilles hos en loungemedarbejder og blive så bragt på en bakke i en container der nok lige havde været en tur i mikrobølgeovnen. Det så ikke særlig inviterende ud. Men de her oksekæber var helt møre og smagte faktisk overraskende godt. Champagnen var også rigtig god og lige så snart flasken var tom, blev der bragt en ny med det samme. Jeg havde undersøgt hvilke krav der skulle opfyldes for at flyve fra Warszawa til Paris og synes ikke jeg kunne finde noget vedrørende at udfylde en PLF eller lignende. Da vi skulle stige ud af flyet blev der dog annonceret at personalet vil indsamle alles "health declaration form". Da jeg sagde at jeg ikke havde udfyldt noget, blev der bare svaret: "Det gør ikke noget, det er lige meget." Her til morgen på CDG fik vi mulighed for at bruge Air Canadas Maple Leaf lounge inden flyets start. Det var godt nok en trist oplevelse. Madudbuddet var meget begrænset, ingen varm mad overhovedet og loungen i det hele taget var ret kedelig. Nu skal jeg dog tilbringe de næste timer i dette United Polaris sæde. Det skal nok gå.