God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Polaris lounge i EWR. Det er en god start i den nye uge!
    BE071CDB-1437-4CF0-B140-B2554B65E7C1.jpeg 46A7DD96-EF48-4602-ABFD-7EA0DEE05F8D.jpeg 4157E2D7-7759-4A92-95A3-0762A2F55015.jpeg 7B533EF6-B084-4249-B7BD-721423BE13C8.jpeg
     
    Senest redigeret: 6/12/21
    Henrik Olsen, Kristian, Nielspg og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Det er i skrivende stund stadigvæk mandag i EWR. Jeg har lige fundet mig til rette i et af de dejlige United Polaris sæder som jeg senere skal sove i og så vågne op i Paris.

    Der tages bestilling til aftensmaden inden take-off. Vil du have kylling, pasta eller fisk, bliver jeg spurgt. Kan du fortælle mig lidt mere om det, svarer jeg smilende. Svar: Det ved jeg ingenting om, du må bestemme dig for hvad du kan lige bedst. Den nye businessklasse? :eek::eek::eek:
     
    Henrik Olsen, Jeblin, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Næste gang må du have spørgsmålene klar:
    • Er det økologisk?
    • Hvilken fisk er det? Hvor er den fanget?
    • Er der hvidløg i maden
    Og så håber jeg, du får lidt bedre service end den, jeg lige har fået på en meget fin restaurant i Baku. Min kollega ville have laks og jeg foretrak oksekødmørbrad. Så min kollega spurgte tjeneren om hvilke vine, hun kunne anbefale. Svaret var: En hvidvin til fisken og en rødvin til oksekødet. I kan se vores udvalg på menu-kortet.
     
    Henrik Olsen, jespersm, Nielspg og 7 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Så bliver næsten problem om de har dit første valg :) Jeg var på polaris FRA-IAD i søndags. Fik først mit sæde taget, da nogle der sikkert blev upgradet i sidste øjeblik jo skulle side sammen, så de havde de bare antaget var OK. Derefter, uden at få noget at vide om det, blev jeg serveret mit 2. valg til middagen.
    Til sidst inden landing blev jeg spurgt om jeg ville have en snack. Det ville jeg da gerne, men hvad kunne jeg få? Stegte grøntsager. Og hvad havde de andre fået? En burger... Jeg blev ikke fan af united på denne tur, selvom sæde (type, ikke lokation), pudde(r) og dyne var helt fint.
     
    Henrik Olsen, Kristian, THammer og 6 andre "Synes godt om" dette.
  5. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Efter annonceringen om ophævelse af mundbindskrav flere steder i UK i sidste uge, fulgte i dag ophævelsen af day 2 test for vaccinerede ved indrejse til UK, gældende fra 11. februar klokken 4.00 - gode nyheder for min hustru og jeg, som (forhåbentlig) skal en sviptur til London i starten af marts. Så får jeg også prøvet Ryanair for første gang.
    Utroligt nok kan jeg ikke finde informationen på nogen nyhedssider (ikke på de store danske, og kun fire sider dybt inde på BBC), jeg fandt det tilfældigt på Linkedin i et opslag fra Easyjet (!!): https://mediacentre.easyjet.com/story/15354/response-to-the-removal-of-travel-testing-in-the-uk .

    Og her BBCs historie: https://www.bbc.com/news/business-60109945 .
     
    MaleneChristensen, Nielspg, Offlyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,554
    "Synes godt om" modtaget:
    4,486
    Point:
    113
    SAS ground handling strejker fortsat, vores kufferter dukkede dog alligevel op på båndet i Bergen, fik ellers besked ved boarding om at der ingen bagage var med. Derimod dukkede INTET odd size op, hverken vores klapvogn eller dusinvis ski/snowboard.
    Sparede 1500kr på at booke bilen gennem SAS + point og fik upgrade til denne fine Volvo
     

    Attached Files:

    Nielspg, Henrik Olsen, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Ja, godt nok kaotisk på CPH i dag. Hvis nogen undrer sig over hvor deres bagage mon er henne, så har jeg et par bud her:
    IMG-8633.jpg IMG-8634.jpg
     
    PENSIONISTEN, THammer, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    God mandag.
    Har SAS mon devalueret status-point optjeningen i nattens mulm og mørke ?

    - Jeg søger Plus Smart billetter til ZRH 30aug + sept + oct.
    - 30aug cph-zrh-osl-cph optjenes 2500 point mod tidligere 4687.

    SAS skriver så flot
    1) Price details 2.324 dkk
    2) Diamond earns 2500 point (der er 3 strækninger !!!!!!)

    - osl-cph 25feb derimod : Diamond earns 1250 point for en Plus oneway !!!!!
    Tidligere 937 point.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Noget kunne tyde på det. En hurtig søgning på CPH-ZRH på SAS Plus Smart giver 1.500 point med afrejse 12/8 - og 1.000 point med afrejse 19/8. Og 15/8 angives der ikke point.
     
    Henrik Olsen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Næææ, det ser ikke så godt ud for SAS. Med den luskede fremgangsmåde kommer de da tættere på et kollaps.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  12. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Her er en lidt lang historie, som jeg synes jeg vil dele. Ikke et surt opstød, eller råb om hjælp, men bare hvad rejser her i coronatiden også kan medføre.


    Vores to teenage piger brugte vinterferien i Seattle. Billetten købt på klm.dk. Udtur via CDG med AF og en splinterny A350 gik forrygende. Ingen problemer. Papirer, test, vaccination, immigration etc. gik bare som det skulle – og blev håndteret superfint. Udover naturligvis lange køer Seattle Immigration – men efter sigende meget flinke immigrationsofficerer.

    Hjemturen forløber lidt anderledes.

    Hjemrejsen foregår med Delta til AMS og så KLM til CPH. Afgang fra SEA 13.20 fredag d. 18/2.

    2 timer før afgang sender KLM en e-mail at AMS-CPH er aflyst. Det finder sted stort set samtidig med at de er ved at checke ind ved Delta i SEA. Efter lidt forvirring bliver de så checket ind med den ombooking der nu er lagt ind. Men hov. KLM har rebooket dem til AMS-CDG-CPH med 26 timer i AMS. Rødt flag, for ved over 24 timer i Holland skal du fremvise negativt covid-19 test. En sådan havde pigerne jo ikke – der var intet behov. I kø til test, der bevæger sig meget langsomt. De ringer til KLM og forsøger at finde en anden routing. Efter 45 min og 45min før afgang fra Seattle bliver de ombooket til AMS-BLL – med ”blot” 8½ time i AMS. Intet behov for test. Ud af testkøen. Hen til check-in. Her får de boardingkort og bliver guidet igennem security og ud til gaten. De når flyet til AMS. Flot service af Delta. Tak

    Som belønning får de to de to midterste midtersæder i en 2-4-2 konfiguration på række 50. Det er jo også en oplevelse. . Men hov i forvirringen glemte de at få deres bagagekvitteringer (aargh) – men de fik dog at vide at bagagen ikke kunne nå at blive checket ind til Billund.

    Ved ankomst i Amsterdam brugte de de første mange timer på at jagte deres bagage. Fra transfer centre til transfer centre til gate – tilbage til transfer centre. Hver gang var beskeden: ”Det er en Delta flyvning - det kan vi ikke sige noget om”. Pigerne klagede deres nød til farmand. Jeg ringede til Deltas hotline og efter forbavsende kort tid kom jeg igennem til ”Katherine” der relativt hurtigt kunne oplyse mig ikke alene om deres to bag tag numre (Yes) – men også at de havde kørt rundt på bagagebånd 16 i AMS. Så der kunne de bare hente dem. Her var de blot ved at boarde til BLL.

    Men, KLM, hvor svært var dét lige at finde ud af?

    De ankommer til BLL, melder deres bagage MIA. Og farmand henter dem selvfølgelig en lørdag aften i Billund. Hvad har man ellers lørdag aftener til?

    Søndag aften tikker der en mail fra KLM ind – at bagagen nu er fundet og sat på et fly (YES). Til Billund !

    Men ikke desto mindre blev bagagen leveret til adressen nord for København kl 13 i dag.

    Lykkelig slutning på en lidt lang tur. Og jeg tænker, at nu kan jeg roligt sende dem afsted igen. De har klaret US immigration, corona papirer, test (og mangel på samme), ombooking, hurtigt igennem lufthavn, lange lay-overs, bagagejagt, melder bagage MIA, etc. OG så husker de nok bagagekvitteringerne næste gang.

    God mandag
     
    Senest redigeret: 21/2/22
    Nicki Lolk Sørensen, Henrik Olsen, HenrikM og 14 andre "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Der må sidde en meget stolt farmand. To piger, der vist kan klare alle skær.
     
    Henrik Olsen, NielsC, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Hvorledes vil SAS' s SK*IT mon kunne håndtere ombookinger af f.eks. Plus Smart med forskelligt optjente point beløb ?
     
    Henrik Olsen, NielsC og Henry "Synes godt om dette"
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,474
    Point:
    113
    De var da godt nok uheldigt! Ikke bare coronatid, men også en dejlig vinterstorm med hundredvis af aflysninger i AMS. Du kan roligt sende dem afsted igen med den erfaring i bagage (pun intended) :D
     
    Henrik Olsen, THammer, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Tak for historien, og sikken een! :eek:

    Dine piger hermed oplært i Frequent Flyer livet på den hårde måde. Imponerende løst af et par teenagere. I den alder fattede jeg hat om den slags.

    Godt hvis de stadig har mod på at rejse afsted. Det er jo pænt rodet nu om dage.
     
    Henrik Olsen, THammer, PENSIONISTEN og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Jeg havde 2 meget mindeværdige oplevelser i nat i Istanbul (Turkish Airlines gold lounge).
    • En italiener var ikke kommet med hans fly til Saudi Arabien, fordi han ikke havde styr på indrejsekravene. Det er måske svært, når man hverken har arabisk eller engelsk som modersmål. Men det lykkedes ham faktisk at optage 2 - 3 servicemedarbejdere på samme tid i den lille time, jeg ventede ved skranken. Han ville mange forskellige ting på samme tid: Have en ny billet til Saudi Arabien (ved ikke, hvad det ville hjælpe, når han ikke opfylder indrejsekravene), have en billet til Ukraine, have en billet tilbage til Italien. Alt sammen sagt i samme sætning. Så ville han have en hotelovernatning. Dernæst inviterede han den kvindelige medarbejder med på det hotel, han ikke fik. Der blev igen klaget over ventetiden. At han blev afvist ved boarding mens andre kunne komme med flyet. Så skældte han igen ud. Da han så endelig fik en billet tilbage til italien, ville han ikke have den, for chefen havde jo sendt problembarnet på forretningsrejse. Og så startede cirkusset forfra. I Danmark ville man nok bare have fortalt ham i klare vendinger, at han enten skulle opføre sig ordentligt - eller også ville man tilkalde en vagt, som kunne fjerne ham.
    • Og grunden til jeg måtte overvære dette besynderlige optrin var, at jeg skulle have min hjemrejse flyttet en dag. I min naivitet troede jeg, at det måske ville være lettere at få hjælp fra manden i "ticket service" frem for at ringe til selskabets billetkontor. Det gik helt fint med at forklare, hvad jeg ville. Så brugte han nogen tid på at lave min billet om. Ringe til "Supervisor". Bede mig vente, for der var problemer med hans computer. Efter et kvarters ventetid, så kunne vi starte forfra. Igen tog det meget lang tid. Men denne gang nåede jeg dog at betale 15 USD i gebyr for billetændringen. Så gik det hele i stå igen - og jeg måtte vente på hjælp fra hovedkontoret. Efter yderligere 10 minutters ventetid havde han dog en løsning: Jeg kunne få mine 15 USD tilbage på kortet - og så skulle jeg komme igen en time senere. For så var systemet nok kommet i orden. Da jeg kom tilbage var der helt nye ansigter bag skranken - og jeg kunne starte forfra med en ny medarbejder i skranken. Han skulle dog kun bruge en halv time, hvor han sad og tastede løs. Han fortalte mig, at det var kompliceret, fordi min billet havde mange rejser (fra Baku til Aarhus med 2 mellemlandinger). Jeg fatter ikke, at det skulle tage så lang tid. Men jeg fik dog ændret min billet. Næste gang ringer jeg ind til kundeservice.
     
    Erwin Lansing, Peter F., jespersm og 7 andre "Synes godt om" dette.
  18. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Er det fortsat ikke muligt at købe basic point?
    Synes ikke jeg kan finde et link nogensteder
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,638
    Point:
    113
    Korrekt - på den normale side er det kun ekstra point der kan købes. Så de har nok lukket for det grundet de lave optjenings kriterier...

    Jeg kiggede her: https://www.saseurobonusshop.com/dk/account/buy-and-transfer-points
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,395
    "Synes godt om" modtaget:
    12,788
    Point:
    113
    Såvidt jeg husker, er der kun åbent for køb af basispoint i slutningen af ens optjeningsperiode. Og kun når man mangler point for at komme op på et højere niveau.
     
    Ulrik "Synes godt om" dette.

Del denne side