God Mandag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 31/8/15.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    "Synes godt om" modtaget:
    26,801
    Point:
    113
    Det er i hvert fald to år som ikke er lig med de sidste 15-20 år jeg har rejst.

Men det er så meget mere rejseri end jeg har haft i 2022, da jeg stort set ikke rejste i embeds medfør siden mit jobskifte i april 2022 - lad os håbe 2023 giver lidt mere på kontoen.

Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    934
    2,756
    Point:
    93
    Jeg fik også samme mail i går aftes - kan se, at mit 2022 endte med at blive meget lig 2016-2019-årene, kvantitativt...

upload_2023-1-10_9-52-22.png upload_2023-1-10_9-52-45.png upload_2023-1-10_9-48-23.png

asf, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  3. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    Det ser koldt ud på Island!
    83329A89-D33A-459A-AD6F-1A001BB4C651.jpeg

Kabinebesætningen på SAS flyet i morges var meget sød og smilende. Efter salg af mad- og drikkevarer, servering af kaffe/te og efterfølgende en gangs oprydning forsvandt de dog allesammen bag en lukket gardin og fortalte hinanden historier. Hvis man ikke havde drukket eller spist op i tide, kunne man ikke rigtig komme af med affaldet længere. Er det normalt?

asf, Erwin Lansing, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,147
    Point:
    113
    Hvor fløj du fra og til?

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    CPH-KEF

Henry "Synes godt om" dette.
  6. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    Jeg landede tilfældigvis på omkring samme tidspunkt som håndbold landsholdet i dag. Det var et ret stort bagagetog de havde med!

E9BC22D7-9818-47FA-BE33-C76B228C67E2.jpeg
    B7FF91E6-3EA1-4CC4-9751-44F5EB167D66.jpeg

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.
  7. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,152
    4,524
    Point:
    113
  8. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Jeblin, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    934
    2,756
    Point:
    93
    God mandag fra senator loungen i ZRH. På vej hjem mod CPH fra weekend i Valencia - dejlig by! Turen blev booket som en billig eco light billet, men på dagens første ben VLC-ZRH blev jeg op-up'ed til sæde 1D, så det endte som en meget billig business billet. :)

Beaglen, Henrik Olsen, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Det er da rart at blive opgraderet baseret på sin status i Star Alliance. Syntes det sker oftere end på SAS faktisk. Men der er det også nemmere at flytte på SAS Plus kabinen og holde folk på SAS Go.

Jeblin og Henry "Synes godt om" dette.
  11. Magnus

Magnus VIP medlem

Beskeder:
    104
    317
    Point:
    63
    Jeg har før været med samme fly BCN-MUC-CPH med Lufthansa. På først afgang var række 1-4 business, men det på anden afgang (halvanden time senere) var række 1-6. Så kræver nok heller ikke det store at flytte rundt

12. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    934
    2,756
    Point:
    93
    Det er klart sket oftest for mig hos LH-gruppen, men mest på long-haul. Første gang det sker indenfor Europa. Til orientering var kun række 1+2 lavet til business på første leg (VLC-ZRH), og jeg havde sæde 1DEF for mig selv. Alle andre business sæder var i brug (minus midtersæde naturligvis). Overhørte crew tælle, og der var 1 ledigt business sæde (1F) og 2 ledige eco sæder ved afgang.
    På anden flyvning (ZRH-CPH) var der fire rækker til business - lagde ikke mærke til belægning. Det var en A220, hvor business kunne rykkes ned til bag række 9 vist nok. SWISS havde placeret mig ved vinduet ved nødudgangen (på 3/4 segmenter t/r faktisk), så det var alt i alt ret positivt, for en eco light billet, hvor jeg ikke kunne vælge sæde inden afgang.

Beaglen, Henry og Calle77 "Synes godt om dette"
  13. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    710
    2,105
    Point:
    93
    I fredags blev jeg også opgraderet til Lufthansa business til Frankfurt. Har ofte fået opgradering hos LH men aldrig hos SAS trods min Diamondstatus.

asf, Nicki Lolk Sørensen, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    Noget man ikke ser så tit i vores breddegrader. Check-in i LYR:
    IMG_1188.jpeg IMG_1190.jpeg

Jeblin, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Backpacks and guns.... nej det ses ikke så ofte i CPH, men så alligevel har jeg set det flere gange når folk skal på jagttur ud af CPH. Men tænker at der er det er mere normalt i LYR :)
    Ved du hvad de jager?

16. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    De var ikke på jagt. Bare ude at vandre. Så skal man have et våben på grund af isbjørnene.

Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  17. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    710
    2,105
    Point:
    93
    Jeg stod engang i CPH i checkindkøen bagved en flok gutter med våben. Det tog titusindår, så jeg nåede ikke loungen men måtte løbe til gaten. Tror dog både jeg, gutterne og våbnene nåede flyet trods alt. Morale: stil dig aldrig i kø bag ved en jæger.

18. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    Jeg ankom i går aftes på CPH og skulle mødes med nogle venner der ankom et par minutter senere med ef andet fly, angiveligt ved gate B3. Problemet var bare at jeg slet ikke kunne finde gate B3.
    IMG_1266.jpeg
    Hvordan kan det være? Det viste sig at der er en dør mellem B2 og B4 uden mærkning eller noget som helst. Den kommer man ud af når man kommer med bussen. Så B3 er en busgate. Man ankommer bare, man tager aldrig af sted derfra. Så ved I det. :) God arbejdsuge!

Senest redigeret: 16/10/23
    Erwin Lansing, Calle77, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    710
    2,105
    Point:
    93
    Det er lidt underligt, at der er "huller" i nummereringen i CPH. Der mangler også en gate A19, som jo burde ligge mellem A18 og A20; den har jeg mistænkt for at være kongeværelset, men jeg er ikke sikker. Ligeledes mangler der en række B-gates (ud over B3), nemlig B11-B14. Jeg har spurgt CPH, men kan ikke få noget svar. Måske er der nogle herinde, som har en god forklaring?

Erwin Lansing, Jeblin, T4L og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. HenrikM

HenrikM VIP medlem

Beskeder:
    194
    753
    Point:
    93
    Som jeg husker det, så røg B3 og B5, da shoppingcenteret i Terminal 2 blev udvidet for et par år siden. Man har simpelthen bygget terminalen ud i området, hvor der var plads til flyene (de der støjende dimser, der distraherer folk fra det, der virkelig giver omsætning og overskud til CPH :rolleyes:).

Erwin Lansing, jespersm, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side