Stort tillykke. Jeg er glad for, at de unge mennesker forbereder sig på at tjene penge og betale skat, så min folkepension er sikret.
God onsdag fra Bergen - næstsidste dag i byen. Er vågnet til en mail fra British Airways, som har efterregistreret en flyvning fra Miami til Lima. I alt har min sydamerikanske tur givet 125 tier points mere end forventet, så nu har jeg sikret mig endnu et år med bronze - og sølv er på plads til næste år, med mindre jeg er nødt til at aflyse en tur. Ellers kommer dagen til at gå med at pakke. Jeg er heldigvis ikke en samler, så der bliver smidt ud, hvis der ikke er plads!
Skal - Skal ikke.. - synes ikke det er vejr til, at tage på Festival i aften, men lad os nu se om det ikke klarer op... - ellers må det blive en anden dag! ikke det store her, tæller ned til ferie i næste uge... - så det glæder vi os til
Onsdag, halvvejs igennem den første uge efter arbejde... gosh, har taget mig 2 dage, at komme tilbage med hensyn til arbejde, men nu er jeg næsten frisk til, at gå i gang med at arbejde og ikke svare gamle ting! kommer sommeren endelig idag? godt nok dejligt vejr ser det ud til!! Dagen bliver halvlang igen, men så går dagen jo med det.. - sol over København og fortaæt gerne med det, tror jeg tager de korte bukser på igen på arbejdet... - det er det gode her, ingen kunder = gå som du skal på Golfbanen/"næsten hjemme", det er vel en "nørde" vriksomhed man arbejder i
god formiddag, 3 dage til ferie.... Møder i DK i går, elendige flytider fra BLL i går gjorde at jeg tog en overnatning i stedet og har "hjemmekontor" i dag. Ikke helt dumt god dag til alle
Nu er det også blevet onsdag morgen i NYC. Det er blevet en helt ny oplevelse at færdes i Manhattans gader. Man skal passe på ikke at blive trampet over af Pokemon jægere. Men jeg kan se at det nok også kommer til at ske i København. Dog ingen Pokemonjagt mellem fly! http://www.check-in.dk/cph-forbyder-pokemon-jagt-blandt-fly/
Gad vide om man skal prøve at oprette en app som samler folk, der vil beskytte de Pokemons mod at blive fanget - somi: lad dem blive fri og i naturen og ikke i fangeskab?!!? Det kunne give nogle helt andre situationer på gader og stræder - som i gadekrig med nogle der vil kæmpe og andre der vil skubbe angriberne væk og på afstand
God onsdag fra KL1124 snart på vej mod Azorerne. Der er stik mellem sæderne på C, så mobilen kan lades op efter lidt Pokemon Go i lufthavnen. Her er mange Pokestop i CPH og også et på Hilton hvor vi boede natten før Ellers blev der også tid til lidt flyspotteri i går. Her er et af DAT, men flere billeder i den tilegnede tråd senere
Onsdag, halvvejs igennem ugen... - synes ikke folk holder ferie andre steder end i Danmark! Det gode er dog, det går hurtigt med bilen til Herlev i disse dage og masser af P-pladser i byen... Synes jeg er lidt "rejserastløs", så NoN imorgen eller en god EF ville faktisk gøre helt godt.. - men ellers må jeg vist bare se og ud, at møde nogle kunder! PS, FCK spiller jo iaften, så lidt fra deres tur ned til Rumænien.. https://www.facebook.com/FCKobenhavn/photos/?tab=album&album_id=10153749366177944
Er meget positiv i dag. Har lige sendt denne ros til et busselskab. Ups, jeg glemte lige at takke for, at jeg heller ikke fik en billet - så skal jeg da ikke bruge tid på at smide den væk bagefter Kære Herning Turist, Jeg har lige rejst med 912X fra Aarhus til Billund lufthavn (afgang Aarhus kl. 10.00) – og vil gerne takke for en meget god service fra chaufføren. Jeg kom naturligvis i sidste øjeblik – og ville betale med rejsekort. Men chaufføren fortalte, at systemet ikke virkede. Nåja, jeg har jo da også et par betalingskort. Men det var ikke muligt at betale med dem i dag (jeg fik det indtryk, at terminalen heller ikke virkede for kortbetaling). Han kunne kun tage imod kontanter. Da jeg ikke havde penge nok, spurgte jeg, om der var tid til, at jeg kunne hente en billet på busstationen. Men, som han sagde: Vi kører nu (og jo, jeg var i sidste øjeblik). Men så tilbød han, at jeg kunne betale, når vi kom til Billund. For der er en hæveautomat, hvor jeg kan bruge mit kort. Så det gjorde jeg. Jeg vil derfor gerne takke for, at jeres chauffør var så fleksibel og tilbød at hjælpe. Meget fin service – og så slap jeg da også for at vente en time på den næste bus. Men det er i grunden lidt dårligt, at systemerne ikke virker for hverken rejsekortet eller dankort. Så jeg vil kontakte både Midttrafik og Rejsekortet, så de kan få orden i deres systemer. Mange hilsner, Henry
God onsdag fra metroen, på vej hjem. Det blev uden kuffert og det er vist selvsagt hvor regnjakken er.
Selvom det endte lykkeligt er jeg er egentlig uenig i at det er så god service. Jeg synes ikke som kunde at det skal være nødvendigt at medbringe et ekstra betalingsmiddel. Når du har dit Rejsekort så har du dit på det rene og så må det være op til dem at lortet virker eller få Rejsekort A/S til at fikse det og dække deres tabte indtjening. Er prisen ikke også højere kontant? Hvad hvis du havde gebyr på at hæve? Evt. Kunne de notere dit Rejsekort nummer og tjekke du ikke har prøvet at snyde med et tomt kort, og trække pengene. Ellers må de da lade dig rejse gratis hvis det skal minde om god service
Det kan jeg kun være helt enig i. Jeg tænker jo mit, når jeg hverken kan betale med rejsekort, mastercard eller dankort (som normalt accepteres i lufthavnsbussen) chaufføren ikke kan vente, 2 minutter på, at jeg henter en billet på busstationen. chaufføren kun accepterer kontanter og ikke giver en billet (jeg betalte med vilje, så han skulle ind i bussen for at hente byttepenge). Men, jeg vil ikke skrive det, jeg tænker. Hverken til busselskabet eller her Ud over e-mailen til busselskabet, har jeg også skrevet til rejsekortet og Midttrafik. Mailen starter med: Det er i grunden for dårligt, at jeres teknik ikke virker. Jeg er ikke tilfreds med, at systemet svigter, så det hverken er muligt at betale med rejsekort eller andet betalingskort. Men jeg er glad for, at chaufføren var flink og kunne vente med at tage imod kontanter ved ankomsten til Billund. Jeg vil bede jer om, at bringe jeres betalingssystemer i orden, så chaufføren ikke bringes i en tilsvarende situation en anden gang. Se venligst min mail til busselskabet. Midttraffik har allerede svaret, at de er glade for at chaufføren udviste konduite og at de vil tjekke op på deres udstyr. Så det tror jeg på. Hvis der var fejl på betalingssystemerne, så kommer det jo frem - ellers går jeg ud fra, at de har nogle interne procedurer, som de følger.
Jo helt klart. Kontantprisen er 140 kroner, mens jeg normalt betaler omkring 103 kroner på rejsekortet. Før vi kørte fra Aarhus, nåede chaufføren dog at fortælle mig, at jeg skulle være glad for at betale kontant, for så var prisen lavere end med rejsekort. Så jeg svarede, at jeg havde den opfattelse, at prisen altid var lavere på rejsekort. Men den selvsikre chauffør kunne forklare, at det måske gjaldt på almindelige busser - men det aldrig var tilfældet på flybusser. For her er reglerne anderledes, som han sagde. Så måtte jeg hugge til: "Jeg rejser faktisk med flybussen til Billund hver uge. Og betaler altid med rejsekort. Alle rejser koster 103 kroner - og jeg vil gerne logge ind på mit rejsekort, så du kan se min konto!" Hvor jeg dog nyder det, når nogen plumper i. Men det slog ikke chaufføren ud. For han fortalte jo bare, hvad selskabet havde oplyst. Og det var jo ikke hans skyld, hvis de fortalte noget forkert. Det var måske også denne del af samtalen, som gjorde mig lidt mistænkelig.
Jeg er sikker på, at mange af jer, har haft nogle episoder, hvor I har undret jer. Kommer lige til at tænke på en god middag på en af mine favorit-restauranter i Bukarest (jeg kom dér nok en gang om ugen over 3 år). Så jeg kendte tjenerne ret godt. En gang, da jeg skulle betale, ville tjeneren lige snakke med mig om regningen. For som han sagde: I dag havde de et problem med kasseapparatet, så de kunne ikke slå desserterne ind. Derfor havde han skrevet dem på regningen med kuglepen.
god morgen fra Singapore, her er ikke så meget andet end skyfri himmel og 32 grader.. dagens udsigt fra kontoret... - mødte en kunde til en kop kaffe imorges, nu på kontoret og senere kommer der en partner forbi vort kontor herude.. - aftenen regner jeg med er stille og rolig, for skal med en flyver 07:35 imorgen.. god dag..
Men de havde dog et kasseapparat - muligvis primært af taktiske årsager (der kunne jo komme en farisæer forbi).
God onsdag her fra sandkassen... Her lyder den på kontor arbejde. Ikke det værste når der udenfor er ca 45 grader! Udsigt fra kontoret.... Jeg bytter gerne @Kristian ;-)
Hvorfor? Du har skyfri himmel - tickmark, du har også 32 grader - tickmark, du har en udsigt - tickmark.. Men ok, jeg bytter ikke, for jeg har øl og en burger her.. Ahhhhh
God onsdag fra Pearl Seaways, hvor jeg er på minicruise til Oslo. Foreløbig går det fint med 3LikeHome via Sverige Så min 'kontor'-udsigt: