Onsdag og forberedelse til weekendens FTU i Berlin, hvor jeg skal kloge mig på EuroBonus programmet i en times tid. Så er der noget jeg skal huske som er de bedste tips eller ændringer jeg skal huske (udover det nye SAS Upgrade)?
Hvis jeg skulle deltage, ville jeg gerne have (i en meget ustruktureret rækkefølge): en sammenligning af Eurobonus med andre *A programme (eksempelvis "Miles & More"): hvornår skal man vælge EB og hvornår skal man vælge andre programmer? Hvad er et eurobonus point værd? Hvad er værdien af et sølv-, guld- og diamant kort? Hvor let er det at bruge sine point? Hvad er værdien af programmet (Da jeg i sin tid blev medlem kunne jeg på 10-11 rejser til de baltiske lande tjene point nok til en gratis tilsvarende rejse) Hvor får man mest ud af sine point? Hvor gode er de forskellige aftaler med andre virksomheder (billeje, hotel, bank etc) - og hvor er break-even for hvornår man skal gå fra at tjene EB point til at tjene point på hotel/billeje programmer)
@Henry's liste er god. Jeg ved ikke hvor dybt kendskab dem der kommer har til SAS bonusprogrammet og om de ofte flyver SAS, men jeg synes basics er vigtigt: - Hvor let er det at få award pladser? både på Y, Y+ og C? - Award YQ? - Mileage run tips - Særlige rabatter (point breaks, børn) - Familie pooling - Norge rundt (Widerøe)
@jakobv84, mange tak for de pæne ord Jeg gik faktisk ud fra, at alle deltagere havde et godt kendskab til Eurobonus, men det er jo ikke sikkert. Så en kort introduktion Overblik over SAS (Rutenet, størrelse, del af *A etc) og eurobonus Optjeningstabel for eurobonus "Pristabel" for rejser betalt med eurobonus point Medlemsniveauer
En lille smule brugt i dag efter at være kommet alt for sent hjem med flyet fra Frankfurt i aftes. Der kom thunderstorm dernede og lufthavnen var lukket et par timer, så først departure 23:50. Havde været i Dublin et kort smut og på turen retur til Frankfurt sad jeg ved siden af en vel okay pæn pige - og ved siden af hende en midaldrende mand. Da serveringen ombord starter, får hun serveret et glas rødvin og har desuden medbragt en flaske vand - og hun har tasken placeret under stolen foran. Under 1. eller 2. sip af rødvinen, spilder hun lidt på hendes hvide T-shirt - og da hun opdager det, fornemmer man hurtigt at det ikke er godt det her - og det er også først her jeg bliver opmærksom på alt førnævnte. Først bliver der duppet lidt med let fugtede servietter, herefter skal hun en tur i tasken under stolen foran, mens jeg bliver anmodet om at holde hendes rødvin og vifte lidt hår væk for ikke at der skal ske flere ulykker - og hun finder i tasken noget at polere pletten med. Pletten er der stadigt og panikken sætter nu ind og hun begynder at fylde kapslen på vandflasken og hælde det på T-shirten ikke så langt fra halsen, mens der duppes - dette bliver gentaget indtil den halve liter vand ikke er mere - og heller ikke flere tørre servietter, hvorfor jeg tilbyder hende min serviet. Den får hun også brugt - og hendes anden sidemand tilbyder så sin serviet på utrolig galant vis. Han har givetvist også moret sig over dette nærmest baywatch-agtige scenarie hvor en flaske vand i slowmotion og kapsel for kapsel bliver hældt ud over pigen af hende selv. Det galante havde nok været at spørge om hun havde brug for yderligere hjælp - men baseret på plettens placering er der en utrolig fin grænse mellem at være galant og en gris, så jeg valgte ikke at tage risikoen.....især fordi der var en del turbulens.
Hvad bringer dagen i dag? Startede med en god kontrakt som jeg har arbejdet på i et stykke tid, så måske jeg får et klap af sjæfen - or not! Skal et smut til Düsseldorf - igen igen, og rejser hjem igen i morgen formiddag. Flyver med vennerne fra SAS A319, så jeg har reserveret række 10 nødudgangen, den var GO i dag. Om muligt, tror jeg vejret i Ruhr er værre end her. Go' onsdag.
For at rydde en hver misforståelse af vejen, var der tale om et klap på skulderen, eller i overført betydning lidt ekstra i lønningsposen.
God onsdag fra Manila hvorfra turen gaar via Bangkok og Doha til CPH. A380'eren fra Bangkok til Doha ser noget mere fyldt ud end for en uge siden saa der bliver forhaabenligt mere selskab I baren. Har 6 timer I Bangkok - nogle gode tip til hvad man skal foretage sig?
Kom aaaalt for sent i seng, når man lander 20 i midnat, så er det svært, at geare ned... så var lidt træt da jeg stod op ved 6 tiden imorges og der var et styk sygt barn.. som så er med mig på arbejde, har nemlig lidt, at lave her.. - men som børn er, så er det jo spændende og selvfølgelig er man ikke syg nu. måske.. Ellers jo en fin dag, sol og de har lovet rigtigt varmt vejr, så det hedder shorts og Polo på arbejdet i dag! Derefter venner på besøg i aften med dertilhørende bøffer, så X lige fingre for der ikke er flere syge børn
God onsdag her fra Bergen, hvor jeg har en uge tilbage, før jeg vender retur. Mangler at skrive en sidste rejseberetning, men der var vist også 15 flyvninger på 19 dage, så jeg slapper lidt af. Arbejder på alt muligt logistisk med at sælge ting, arrangere rengøring og nøgleoverdragelse og den slags. Kedeligt! Men glæder mig til at komme hjem - for så selvfølgelig at rejse ud igen. Foreløbig er næste tur dog først til september til Palau.
God onsdag. Den sidste eksamen på KU (NOGENSINDE!) blev overstået i går og der er nu et par dages fri inden turen går til Singapore fredag. så er der kun speciale/forskning i pipelinen.. det ser jeg stærkt frem til efter 18 år på skolebænken.
Onsdag og hverdagen ramte hurtigt efter jeg kom hjem fra Hawaii. MiniO fik feber og jeg er derfor hjemmegående i dag. Velkommen til hverdagen Så er der reelt sommmerferie på rejsefronten og ingenting planlagt før august. Tillykke til Alexander med eksamen - det er en rar milepæl at nå.