God onsdag

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Ulrik, 26/8/15.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Tak, @Henry, det er dejligt opmuntrende ord.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Formentlig har leasing-selskabet skrevet en forkert farvekode ved deres bestilling af bilen, så at skrive til Opel er nok "barking up the wrong tree"..
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Jeg synes nu godt nok, at den er tydelig mørkeblå - i sær på billede nummer 3. Men ellers så prøv at tage et billede af klistermærket der sidder i dørfalsen, hvor stelnummeret også er på. Så kan jeg slå farvekoden op. Hvis de virkelig har leveret en sort bil til dig, skal du sikre dig at din leasingkontrakter er rigtig, ellers står du med lorten når den skal afleveres..
     
    Ulrik, PENSIONISTEN, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Det indvendige på dørene viser sig at have et blåt skær … men udvendig er bilen sort … når man sammenligner ind- og udvendig.
    Du skal ikke gøre dig for store anstrengelser (vi er jo på et rejse forum, ikke den gamles bilproblemer), men jeg sender dig stelnummeret.
     

    Attached Files:

    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Farvekoden er 2XX hvilket er Darkmoon Blue. Så der er ikke noget snyd eller fejl. Udover sælger måske ikke har været så ærlig med farven, eller også har du været for naiv ifht marketing.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Tak skal du have. Ja, den er bestilt som Darkmoon Blue, så den blå farver mangler i lakken kan man sige.
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Er jeg den eneste som sagtens kan se det blå skær i farven på de billeder?
    Synes slet ikke den ser sort ud i farven, omend den ikke er lige så "blå" som på reklame billedet.
     
    PENSIONISTEN, DanielBahn og Henry "Synes godt om dette"
  8. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Tak Nj, jeg vil bilde mig ind, at min firhjulede rejsesvend er blå.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Der er tydelig forskel på farven på reklame billedet og de billeder @PENSIONISTEN har taget. Måske skyldes det lyset - det kan jeg ikke vurdere.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Noget tyder på, at farven er meget afhængig af lysindfaldet

    Her er der billeder af Astra, efter sigende med samme farve: https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?t=4146

    https://www.astrakforums.co.uk/viewtopic.php?t=5819

    Edit:
    Eller Opels marketingafdeling har været lidt for hurtig med klippe-klistre da de lavede brochuren og har sat en 'Royal Blue' ind i stedet for.:rolleyes:
    http://i1146.photobucket.com/albums/o540/bennevison/DSC_0044_zps4w9b2hnj.jpg
     
    Senest redigeret: 23/7/19
    Henry, PENSIONISTEN, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Arg næppe.. de er bare gode til at få det til at se flot ud. Vil næsten 100 pct garantere, at hvis pensionisten tager et billede med et godt kamera, under de rigtige lysforhold, og den aldrig bliver vasket i vaskehal, så vil resultatet være lige så flot - og blåt.
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  12. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Min REJSE-svend er bestilt udfra Opels officielle schweiziske hjemmeside :
    1) Opel.ch. 2) Personenwagen 3) Sports Tourer 4) Ubersicht farveskala 5) Darkmoon Blue, den mørkeste nuance er stadig blå.
    Tak for alle de positive kommentarer. Det vil være en let sag at erstatte nuværende kontrakt om 12 mdr. Det kan måske være en super fordel at skifte hvert år, ha ha ny bil hvert år. Det vil kun være udbetalingen, der er xtra og den kan blot deles over 12 mdr. Slut på historien for denne gang.
     
    SophieHendriksen, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nå, jeg "skylder" jo lidt en update på mit Airbnb-eventyr i Californien ;)

    Newport/Costa Mesa:
    Udover jeg synes det har været en del mere "arbejde" i at bestille og kommunikere i forhold til at bo på hotel, så var det en okay oplevelse. Der var intet i vejen med lejligheden, den så ud som på billederne og levede dermed fint op til forventningerne. Det var en decideret udleje-lejlighed, så ikke noget med private menneskers mærkelige nips. Eftersom vi stort set ikke andet end sov og tog bad der, så var det "fint til prisen", og jeg er ganske tilfreds med ikke at have betalt det dobbelte for et Hyatt Regency. Men en lækker oplevelse var det ikke.

    Newport Beach området er super cool, det kan varmt anbefales. Vi spiste bl.a. frokost på Nobu ved Lido Marina, super cool med store yachts, folk der gerne vil ses og fantastisk brunch med sushi, østers, fried chicken waffles og meget andet godt. Børn var til halv pris, og det var godt de ikke vidste på forhånd hvor meget sushi og bacon min 8-årige kan kværne :D:D

    2019-07-21 13.51.04.jpg 2019-07-21 13.56.52.jpg 2019-07-21 14.28.08.jpg 2019-07-21 14.28.28.jpg 2019-07-21 14.45.44.jpg 2019-07-21 14.46.52.jpg

    Såå god onsdag (for det er stadigvæk onsdag 20 min. endnu hos mig) :)
     
    Henrik Olsen, clager, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Omvendt kan du jo ende med at blive så glad for den at du slet ikke vil bytte! :)

    Fordelen ved at skifte hver 12. måned er naturligvis at man slipper for at bruge tid på bilvask, støvsugning osv. :rolleyes:
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  15. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Bilvask og støvsugning har vel intet med bilens alder at gøre, men derimod efter behov.
    Service, dæk og reservedele kan jeg dog se en kæmpe besparelse i.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hvis man skal have nye dæk, service eller reservedele det første år, så kører man godt nok ikke som en pensionist i hvert fald :D:eek:

    Vi kørte omkring 70.000 km i vores Polo. Brugte i alt 5000 kr på 2x helt regulært service og 0 kr på dæk. Det var sportsdæk i lavprofil, så de slides en smile hurtigere i sær med den speederfod den bil blev kørt med :rolleyes: der var minimum 2 sæsoner tilbage i både vinter og sommerdæk.

    Afskrivning derimod - der giver det måske mening. Vores polo kostede omkring 1,48 kr pr km i afskrivning, eller godt 100.000 kr på 2,75 år ca. Så afhg af leasingydelsen og ikke mindst førstegangsydelsen, så kan det måske godt betale sig - en Opel taber historisk lidt mere værdi end en VW, og største afskrivning sker de første 5000 km, så er ikke umuligt man efter et år ville ende ud med 35-50.000 kr i afskrivning
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  17. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Jeps - spørgsmålet er om det er eget behov, bilens behov - eller fruens:eek:.
    WAF igen :D :p
     
    Nj4220 og Henry "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvis de 70.000 er på ét år, så tror jeg leasing bliver en meget dyr sag. Som regel er der kun inkluderet et (imho) ret lille km-antal - ofte 15-20.000 km pr. år.
    Og kørsel derudover afregnes med en ret hamper kilometerpris.:eek::eek:
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  19. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Jeg tog ikke udgangspunkt i 70.000 km pr år ifht opel’ens afskrivning. Det er egentlig bare de første 5000 km der tangere til sådan et tab.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,540
    "Synes godt om" modtaget:
    4,453
    Point:
    113
    Det jo netop det jeg skriver. Hvis man skifter efter 12 mdr så slipper man for alle de omkostninger. Dæk, service etc.
     
    DanielBahn, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side