God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

1. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Et gammelt ord hedder 'genvej bliver sen vej'. Det gælder ikke kun på vandreture i fjelde.

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    God søndag fra Bangkok :)

Mellemregningen på turen er at det indtil nu har været god performance fra både SAS (Plus fra CPH-NRT) og så især fra Thai (First fra NRT til BKK). Det var ret svært at falde i søvn i går aftes trods en rigelig "flod" at champagne. Purseren undskyldte nærmest at hendes folk have "presset" på med at få tømt den sidste flaske som jeg velvilligt gik med til at prøve at hjælpe med :)

Nu på hotellet og har slappet af og nydt lidt varme og haft en enkelt aftale i dag til frokost.

I morgen vender jeg snuden hjemad via Doha med Qatar i Business Class på en BA award. Først med A380'eren til Doha (sjovt nok er ikke et eneste sæde i First solgt og jeg lurede på om en opgradering er mulig... men kan ikke finde noget tilbud på det, så vi ser om det er rimeligt prissat i luftthavnen i morge og muligt). Sidste ben er med A350'eren en sen nattetime mode København. Lander tirsdag morgen 06:20 - efter et hurtigt bad går turen på arbejde til stort set normaltid, som intet var hænt :)

Alt godt herfra og skål i en kold øl - der var 34 grader i dag og nok ikke super sund luftkvalitet tænker jeg.

Kenneth K, clager, SophieHendriksen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    En dag med megen forundring og nogen skadefro.

I morgen starter vi kurset i den tyrkiske by, Adana. Vi holder til på Hotel Ramada, som skulle være OK. Konference-faciliteterne ligger i kælderen. Så for første gang måtte jeg tjekke nødudgangen. Da jeg åbnede døren var trappeafsatsen fyldt med opmagasinerede borde og stole. :eek::eek::eek: Det måtte jeg naturligvis bede om at få ordnet. Svaret var: Vi har 2 nødudgange. Den, du snakker om, er for personalet. Nødudgangen for gæsterne er helt i orden o_Oo_Oo_O. Så blev jeg sur og forlangte at de nødudgange, som man skiltede til også kunne bruges. Og måtte så spørge: Kan du ordne det - eller skal vi bede om at tale med hotellets direktør.:mad::mad::mad:

Vores tolk fortalte mig, at firmaet, der organisere alt for os, har måtte fyre en af deres medarbejdere. Hun komme fra Azerbaijan. Sproget dér ligger tæt op ad tyrkisk - dog med et par undtagelser. En af dem skulle være det azerbaijanske ord for "Businessman". Som hun åbenbart har brugt. Og som tolken sagde: In Turkish, it means "pimp" :p:p:p Med alt det bøvl, vi har haft, har jeg vel lov til at være bare lidt skadefro.

Henrik Olsen, Kenneth K, Baadsgaard og 9 andre "Synes godt om" dette.
  4. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
    Foregår al din kommunikation via tolk? Eller er de okay med på engelsk dernede?

5. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    934
    2,757
    Point:
    93
    God søndag fra DC, hvor det har sneet uafbrudt siden i går eftermiddags Så der ligger vel en 20cm sne nu:
    Screenshot_20190113-202205.jpg
    Første konferencedag overstået, inklusiv min præsentation. Så de næste dage står på andres præsentationer og en masse møder.

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    Vores tolk er en rigtig fin fyr. Kun 22 år gammel. Når vi nu rejser så meget sammen, skal vi jo snakke om forskellige ting undervejs.
    Langt det meste via tolk (specielt her under kurserne). Men til hverdag kan jeg klare mig med engelsk på kontoret.

Henrik Olsen, SebastianBruun, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Thorkild

Thorkild VIP medlem

Beskeder:
    250
    1,275
    Point:
    93
    God weekend til alle hvad I end måtte skulle lave.
    En venlig ven har inviteret alle sine gæster til en weekendtur til BRU for at fejre han opgraderes til version 4.0 i næste uge, så denne gang starter weekenden allerede kl 12, når gruppen mødes i lufthavnen. Vi kan nok ikke trække gratis drikkevarer ombord til alle 16 i gruppen på de 2 Diamantkort i selskabet, men det skal nok blive en forrygende tur med god øl og nok også et par G&Ter.

PENSIONISTEN, Jeblin, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Version 4.0 - det er godt nok nogle år siden vi brugte den:oops:

Go tur..

9. oermen

oermen Aktivt medlem

Beskeder:
    62
    217
    Point:
    33
    God weekend her fra SK925 mod Washington. Den står lige på en uges ferie før jeg flyver videre mod konference i Vegas

PENSIONISTEN, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Og god weekend fra guldstuen i Cph
    43FF80B2-5F20-4322-B92D-66F0B2BA074D.jpeg

Thorkild, PENSIONISTEN, MaleneChristensen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  11. CHIP

CHIP VIP medlem

Beskeder:
    111
    434
    Point:
    63
    Fredagen begyndte med den smukkeste udsigt til alperne og Mont Blanc samt "Toblerone toppen" på vej hjem fra MXP. Piloten selv virkede ret begejstret over vejret i dag - og det lod han os komme til gode. Og nu går det så videre til HKG. I formiddags fik jeg besked fra SAS, at min HKG afgang var forsinket 2 timer -- og jeg tænkte straks, at vi nu fik den grimme ælling her til aften. (Den har holdt parkeret i CPH et par dage). Ingen wifi på denne A319 hjem. Da jeg igen var online, faldt mit blodtryk igen, da jeg kunne se, at SAS har sendt LN-RKP til ARN og videre til ORD. Håber ikke nogen IF'ere skulle med dén! Så jeg glæder mig fortsat til 1A senere i aften:):D. Rigtig god weekend til alle. IMG_0969.jpg IMG_0995.jpg

PENSIONISTEN, Jeblin, MaleneChristensen og 11 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    God weekend fra familieturen til Lalandia.

Hele familien samlet med børn og bedsteforældre i Lalandia i Billund.

Der er fuld program i hele weekenden så der er ingen tvivl om at det bliver rart når det bliver mandag igen :)

Men det er jo en utænkelig tur da det er svært at samle gode bonuspoint på sådanne weekend - uden over på kreditkortet....

PENSIONISTEN, Ulrik, MaleneChristensen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    Du kan da flyve til Billund - og hvis du rigtigt vil samle point, så book en tur med Lufthansa CPH-MUC-FRA-BLL på Business. ;););) Og så skal du naturligvis leje bil hos en af SAS samarbejdspartnere og få ekstra point på det. Middagen tager I på en restaurant, der giver bonuspoint hos SAS. :):):)

PENSIONISTEN, SophieHendriksen, SebastianBruun og 6 andre "Synes godt om" dette.
  14. MaleneChristensen

MaleneChristensen VIP medlem

Beskeder:
    495
    1,644
    Point:
    93
    God weekend herfra. Igår stod den på spilaften med gode venner. Vi holder dette engang i mellem, smider telefonen langt væk fra bordet og så bliver der ellers spillet div. Brætspil. Mega hyggeligt :)
    Igår spillede vi HINT (og til dem der ikke kender det, så gælder det både om at tegne, nynne, mime og tale)... og jeg kan fortælle, at det er rigtig svært at tegne det franske køkken :confused: vi fik i hvert fald 0/5 point på mit hold, da jeg skulle folde mig ud og tegne både frølår og foie gras;)
    Nå men vi fik også drukket lidt øl, nok lidt for mange... så har lidt hovedpine her til morgen :rolleyes:

Resten af weekenden er også booket op med div. aftaler, så der er fuld fart på :)

PENSIONISTEN, isolCBflyer, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    934
    2,757
    Point:
    93
    God weekend fra DCA hvor ferien starter i dag efter en uge med tre konferencer. Ugens ferie ser således ud:
    map.gif
    Så den står på island hopping i Caribien - tiltrængt efter en uge med sne og koldt vejr i DC. Glæder mig specielt meget til SXM, da den har stået på listen et godt stykke tid.

asf, PENSIONISTEN, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    I bund og grund har jeg sådan set bare planlagt det dårligt kan jeg godt læse... :)

SophieHendriksen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  17. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Søndag i Auckland på vej til ADL, sidder i Air New Zealand lounge og nyder eggs Benedict lavet på stedet af den ene af de to kokke i loungen samt en barista flat white. Det udvalg af mad og on site bemanding kan man kun drømme om vil ske i vores Guldstue .

I går var fridag, har besøgt Auckland mindst tyve gange så der er ikke ret meget nyt traditionel sightseeing to do. Så benene på nakken og en løbe rygsæk samt et 24 timers kort til offentlig transport inklusiv færger. Fik løbet en del km og prøvet et par gode strande og hyggelige forstæder. Kørt i tog, dobbeltdækker bus, sejlet med færge til Devonport og endte til sidst op (planlagt og havde en aftale) i Ponsonby på det meget besøgte Longroom hvor høj som lav ung som ældre går for kaffe og drinks om dagen og stadig drinks om aftenen og musik.

Hjem i bad og tilbage til et par øl og lidt disco dasco dans. DJ var helt syret og jeg vil vurdere ham til at være meget slut 50. Han er verdensberømt i The Longroom og omegn.

Adelaide, Sydney og Melbourne den kommende uge hvorefter SQ får lov at transportere mig hjem til kulden.

Nyd resten af weekenden.

MaleneChristensen, Baadsgaard, Henrik Olsen og 11 andre "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Det er jo ingen alder, DJ Gerhard må være godt over 70 efterhånden :cool:

Også god weekend fra forstæderne. En weekend helt uden planer - det er simpelthen bare lykke engang imellem. Lidt indtjening af bonuspoint blev det dog til, da frokosten blev indtaget på Sticks'n Sushi i Rungsted Havn. Selv på en små-grå januardag er det nu faktisk rigtig hyggeligt i havnen.

Og så var der jo lige de der donuts, som jeg syntes blev ganske hæderlige :):
    2019-01-18 15.49.20-1-1.jpg

MaleneChristensen, Henrik Olsen, Jeblin og 8 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Sikken en weekend - helt til at blive forpustet af :)

Fine donuts - er der en IF udgave ;-)

SophieHendriksen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  20. Baadsgaard

Baadsgaard VIP medlem

Beskeder:
    1,212
    4,497
    Point:
    113
    Weekenden blev brugt på Hilton Slussen i Stockholm - et hotel, der har toppet.
    Byen var pivkold - minus 6-8 grader.
    Billedet er udsigt fra loungen
    20E6120C-8897-452B-99A9-9DA0EE1E9EBE.jpeg

asf, MaleneChristensen, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side