God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    God sidst-på-søndagen

    Hjemvendt fra Ferie For Alle i det midtjyske så sluttede dagen af med en kurssikring. Jeg måtte lige bruge nogle af mine AA Miles på en Etihad First Apartment booking i det tilfælde at de forlader partneraftaler med AA.

    Så hermed gjort :)

    Søndagen sluttede lidt sent men dejligt :-(
     
    PENSIONISTEN, asf, RasmusH og 4 andre "Synes godt om" dette.
  2. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Hjemme igen fra nogle dage i Dubai, som skulle være en workation kombineret med noget godt vejr.
    Løb i noget madforgiftning natten inden afrejse, så det var noget op ad bakke de første døgn, for ikke at tale om en total proppet A380’er fra CPH - og iøvrigt også retur til CPH.

    Vejret var noget blandet, hvor der både var noget sol og 28 grader, noget heftigt blæst og nogle regnbyger. Vi har forskellig opfattelse af regn - de lokale var “juhuu, det regner” og det var jeg så ikke helt ;-)

    Go weekend
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, DanielBahn og 8 andre "Synes godt om" dette.
  3. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Sidder her i San Diego efter at have fløjet hertil via San Francisco med SAS. Efter planen skulle jeg have 4 en halv time i SFO inden jeg skulle videre til SAN. I flyveren læser jeg @MaleneChristensen glimrende forside artikel om den nye udsigtsterrasse i SFO. Vi ankommer endda en halv time for tidligt, men skal så vente i 45 minutter før der er en ledig gate. Det gør, at vi ankommer samtidig med en række andre fly, så jeg bruger mere end to timer i paskontrollen. Da det desuden regnede, valgte jeg at misse terrassen og få en god øl i United Club.
    Nu har jeg det bedre efter en god morgenmad i min yndligs morgenmadsrestaurant Harbor Breakfast. De næste dage vil gå med konference.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Flot!
    Lige landet fra London hvor jeg sad og nød indflyvningen til 22L som var smuk.

    0A2D10CF-888A-4A43-9D02-FD49E203B664.jpeg
    Napper en elbil hjem er tanken.
    DriveNow bilerne er ved at sprænge p-huset så overfyldt er der. Så mange har jeg sgu aldrig set før skubbet sammen, det er da vist en succes.
    6DDED2E1-3055-4C96-A9C7-46138029FF93.jpeg
    Nå, jeg napper en Green Mobility istedet da de er lidt billigere i minuttet, stolt over jeg så sparer... ja et par kroner vel.

    Nå p kortet viser fejl på vej ud, ring på knappen, hurtigt svar med “halloooo!?” Synger min klagesang imens jeg tænker, ja der røg den minut besparelse da!
    Ud af P-huset og bilen bipper, den er lav på strøm :rolleyes: Altså for fanden...:
    4AE8F5FA-A29B-4B0D-BA73-48FDC0D8CB6A.jpeg
    11km hjem, tør jeg??:eek:
    Den siger så sødt til mig, at sætter jeg den til strøm får jeg 20 gratis minutter. Hmm grubler imens jeg kører morfar kørsel i inder banen. Venligt sir bilen: jeg er ude for zonen, jeg kan parkere og køre, men ikke afslutte. Ja den er fin med dig Hr. Ja-hat lige om lidt kan jeg slet ikke køre! o_O
    Vælger den sikre, Sydhavnens station har el pladser, strøm til, 20 gratis minutter og nap en anden hjem, skide godt tænkt....:cool:

    Nå!
    Ingen andre delebiler, men en ledig plads dog. Ud af bilen, frem med ladekablet, tænker det er en fin beslutning, da den er nede på 5km efter motorvejen.
    Klik
    Så låste bilen - jamen. Jeg fik jo ikke åbnet ladestanderen med et kort fra handskerummet!???o_O
    Der står jeg så med et kabel i hånden og flagrer og ligner byens største idiot! Fuck.
    Må ringe til kundeservice og han låser op, jeg sætter strøm til sir tak, og han propper gratis minutter på kontoen. Tak, så er jeg så langt.
    Ingen biler i nærheden af hverken det ene eller det andet firma.
    Ringer til konen....nå hun var faldet i søvn på sofaen - det er nemmere at skabe fred i Mellemøsten end at få hende bag et rat.

    Her går jeg så de sidste ca 5 km hjem og får frisk luft.
    Men hvis det begynder at regne, så blir jeg for alvor hidsig!

    God weekend fra fortorvet i Sydhavnen, herfra kan det næste kun gå frem. :)
     
    obs, asf, Baadsgaard og 12 andre "Synes godt om" dette.
  5. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Desværre har de sat prisen op til 4kr/min også, så den besparelse er historie, plus de tager 49 i lufthavnsgebyr, mod 30 hos DriveNow.
     
    Henrik Olsen, Henry, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. isolCBflyer

    isolCBflyer VIP medlem

    Beskeder:
    1,403
    "Synes godt om" modtaget:
    5,874
    Point:
    113
    Suuper :rolleyes:
     
    Henrik Olsen, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  7. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er da ikke en succes, hvis alle deres biler holder i et P-hus i stedet for at være i brug?:p
    (duk og væk:oops:)
     
    Henrik Olsen, Offlyer og Henry "Synes godt om dette"
  8. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,576
    Point:
    93
    Sandt. Men de har samtidig indført minutpakker til 2.10kr/min - det er ret god value synes jeg.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    På vej hjem fra San Diego fik jeg lejlighed til at se den nye udsigtsterrasse i SFO. Den ligger meget bekvemt for enden af den internationale finger G, hvorfra SAS afgår.
    DSC_0411.jpg
    DSC_0415.jpg
    DSC_0418.jpg
     
    Thorbjoern, Baadsgaard, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Good week-end fra Turkish Airlines lounge i Istanbul. Den bliver jeg aldrig træt af. Da jeg så flyet til København er en time forsinket, blev jeg rigtig glad over, jeg skal flyve til Billund. :p:p:p

    Det er jeg stadig - men nu står mit fly til at være 45 minutter forsinket :(:(:(

    Godt, jeg ikke har en middagsaftale i aften.

    Weekenden står på at bruge mit MasterCard på nettet og i Sønderborg, pleje min forkølelse og deltage i en barnedåb. Og så må jeg hellere se at få installeret MobilePay og få den sat op til at trække betalingerne på mit MasterCard. Det kunne jo blive praktisk, når det nye medlem af folkekirken ønsker penge (det er i hvert fald, hvad forældrene siger).
     
    Perdan, Ulrik og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  11. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    DSGM #2 sidder endnu engang ombord på en SAS bus til Danmark, og endnu engang er man forsinket. SAS og punktlighed rimer (desværre) ikke længere sammen, de er nu lige så lidt til at stole på som DSB og SJ.
    5 minutter har jeg i CPH til at nå boarding af bussen til AAL, men så kan man jo næsten håbe, at den også er forsinket (hvilket ikke vil forundre mig hvis den er). Men så behøver jeg da i det mindste ikke at blive skuffet over Guld-kantinen i CPH (jo jo, selve kantinen er blevet opgraderet, men maden....)

    Weekenden begynder i aften med noget forhåbentlig OK mad på Flammen i 9000 Dobbelt-A (måske skal man driste sig til at prøve kænguru eller noget andet eksotisk), og dernæst forhåbentlig et godt grin med med Mark LeFevre, alt sammen i selskab med et par gamle skolekammerater. Lørdag er der familiefødselsdag med fejring af et par nevøer, inden turen går tilbage til Stockholm søndag.

    /DSGM #2

    (PS: Pokkers også, så blev der alligevel tid til at besøge Guld-kantinen, da bussen til AAL ganske rigtigt også er forsinket :D )
     
    Senest redigeret: 15/3/19
    asf, Ulrik, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Kan man skyde skylden på stormen? Mange fly fra Istanbul til Nordeuropa var forsinket i dag - så jeg gætter på, det skyldes vejret.
     
  13. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Nu må du ikke ødelægge de unge menneskers dårlige humør med den slags fakta.:cool:
     
    Senest redigeret: 16/3/19
    Henry og Offlyer "Synes godt om" dette.
  14. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Det er muligt. Men i så fald havde det været rart at få den information, hvilket vi ikke fik. Fik blot at vide at forsinkelsen skyldtes sen ankomst af fly, hvilket jo siger meget lidt om årsagen til forsinkelsen.

    Jeg kan måske også synes at SAS i så fald måske burde overveje tiltag til at gøre trafikken i hovedstadstrekanten mere robust, da den vel må siges at være en hjørnesten i virksomheden. Ikke at alle andre ikke også skal have ret til at komme frem til tiden, men alt er jo et spørgsmål om prioritering. Men okay, nu har prioritering nok aldrig været SAS' stærke side.

    /DSGM #2
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Eller de har bare end anden prioritering end vi forventer?
    (duk og væk)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jamen så blev det jo dobbelt-op-SAS-MC-weekend. Jeg har tidligere ikke været så snedig at få udnyttet disse kampagner, så jeg har tænkt, jeg skal se om jeg kan gøre et seriøst forsøg denne gang. Som det ses i MC-tråden, satser jeg på at lægge godt ud med at betale en p-bøde fra dagens crazy tur i Meny Rotunden og en fartbøde fra sidste uge.

    Ellers er der ikke meget andet end hestene og rengøring på programmet - det er sg' det vilde liv her i forstæderne :rolleyes: Svigerfar er på besøg, så 3xHr. Hendriksen er taget på tur og der er fred og ro på matriklen. Jeg må finde på noget mere spændende at bruge en masse penge på i morgen :D

    God weekend!
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, jakobv84 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  17. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    God weekend fra .....København. Der har dog været en smule rejseri over dagen. Jeg var inviteret til at dele af mine erfaringer som business traveler på Nordic Business Travel Summit. Det var en forsamling af omkring 350 travel managers og leverandører til branchen, som over 2 dage mødes til at høre forskellige indlæg og workshoppe.

    På en session med repræsentanter fra LEGO, IKEA, SAS og så mig (lidt stolt) blev der givet en række opfordringer til de nordiske travel managers omkring hvordan sådan nogle som os tænker, når vi suser verden rundt i forbindelse med arbejde. Et af budskaberne er, at man skal lytte til sine brugere og få indarbejdet en større flexibilitet i rejsepolitikker. Microsoft præsenterede, hvordan de har grebet det an og det lyder absolut som en bedre måde en den rene procurementtankegang. Jeg har lavet en lille artikel på LinkedIn for dem er måtte være interesserede.

    NBTS.jpg
    Med dette så venter der inden længe en - synes jeg selv - velfortjent G&T. God weekend.
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Spændende. Link til artiklen...?
     
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, MrJensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    God weekend fra... godt spørgsmål... jeg tror Holland i dag. Selvom de sidste mange dage er gået op i arbe'd arbe'd og ingen tid til det her forum, vil jeg dele en lille oplevelse fra de sidste par dage, selvom @Thorkild gerne med sende et link til den omtalte artikel :)

    Der er ingen vej udenom, Danmark er et lille land. Alligevel tager det lang tid at komme frem mellem de større byer over land. To gange om året har vi møder med vores vigtigste samarbejdspartnere, en gang i København og en gang i "provinsen". Den sidste blev flyttet fra Aarhus til Billund for et par år siden, fordi det var nemmere at rejse til fra udlandet. Mødet starter efter frokost og fortsætter med en middag.

    Nu har jeg vænnet mig til, at det ikke er muligt at flyve hjem efter aftensmaden. en sørme, nu er morgenafgangen fra Amager til Billund også ændret. Den hurtigste vej fra Sydamager til Billund inden frokost er.... via Amsterdam! Tæt fulgt af Oslo. Med lidt større afstand følger pelotonen, anført af DOT og DSB, eller bilen.

    Vi er et godt stykke op i #firstworldproblems her, men set i lyset af, at jeg nåede fra dør til dør på 2 timer, inkl. en flat white, sidste år og nu kan se frem til 4+ timer rejsetid, er jeg ikke imponeret til den gode side. Og det er godt jysk fra Amager ;-)
     
    THammer, asf, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,404
    "Synes godt om" modtaget:
    12,820
    Point:
    113
    Men det giver jo godt med point hos Flying Blue ;););)

    Men i øvrigt enig. Alt er tilrettelagt efter at flyve folk fra Provinsen til København. Derfor ingen tidlige afgange fra CPH til provinsen - og heller ingen sene afgange fra provinsen til CPH.
     
    Henrik Olsen, DanielBahn og Erwin Lansing "Synes godt om dette"

Del denne side