God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

1. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    "Synes godt om" modtaget:
    6,662
    Point:
    113
    Præcis. Det er ikke bare spøg, det er længere fra København til Jylland end fra Jylland til København. Eller Dragør o_O

SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Perdan

Perdan Skribent

Beskeder:
    747
    2,242
    Point:
    93
    Endelig ser jeg et behov for en togbane fra Vejle til Billund. Det vil gøre det muligt at komme fra Kastrup eller København H til Billund på under tre timer med et skift i Vejle.

Ulrik, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  3. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    Kan ikke være helt enig i behovet for en togbane fra Vejle til Billund.

Fra kl. 5 om morgenen til kl. 8 om aftenen kører en bus hver halve time på hverdage (Vejle-Billund Lufthavn, Linie 43).
    Se: https://www.sydtrafik.dk/Files/-sydtrafik2013/Køreplaner/010718/43_010718.pdf

Bus mellem Billund og Aarhus kører hver time.

Så spørgsmålet er: Hvor meget gavn får vi af toget?

Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Egentlig logisk nok, for det følger de store trafikstrømme.
    Men de manglende aftenafgange fra provinsen giver udfordringer (og omkostninger) for arrangører af foredrag, koncerter o.lign. i Nordjylland. For det betyder, at gæsten ikke har mulighed for at komme hjem samme aften men skal have en (betalt) overnatning.:(
    Derudover skal vedkommende være villig til at afse næste formiddag, hvor han/hun måske ellers har et arbejde at passe.

Henry "Synes godt om" dette.
  5. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    Det kan jeg kun været helt enig i. Og jeg undrer mig da også over, at der ikke bliver indsat ekstra fly til sådanne arrangementer

6. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det er faktisk sket, at SAS i forbindelse med store kongresser i Aalborghallen har indsat et ekstra fly til deltagere fra København.

Men jeg tænkte egentlig mere på de situationer hvor en solist eller en foredragsholder skal deltage i et arrangement i Aalborg - og så er et ekstrafly nok trods alt i overkanten. :oops:
    Som den gang Nikolaj Znaider som ung mand var solist med Aalborg Byorkester og selv skulle finde til lufthavnen bagefter. Vi mødte ham ved busstoppestedet efter koncerten og tilbød at køre ham til lufthavnen, men han takkede pænt nej, lufthavnsbussen (det var dengang der var lufthavnsbusser i Aalborg til hver afgang!) kom om fem minutter. :)

Henry "Synes godt om" dette.
  7. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Frankfurt Paulaner..

6485FEF5-ABA4-4FAF-8291-010C280E76C1.jpeg

Kenneth K, SophieHendriksen, Steen Madsen og 9 andre "Synes godt om" dette.
  8. Perdan

Perdan Skribent

Beskeder:
    747
    2,242
    Point:
    93
    Det var nu også mest ment som en morsomhed.

SophieHendriksen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  9. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Henry og THammer "Synes godt om" dette.
  10. DanielBahn

DanielBahn VIP medlem

Beskeder:
    613
    1,679
    Point:
    93
  11. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,269
    4,206
    Point:
    113
    93052CF1-7AE5-41CA-9142-DC4D76D087E1.png SUK. Nyt optjeningsår. Lang vej igen. Lige præcis i år kunne jeg godt have brugt en “carry over” af overskydende point.

Har iøvrigt prøvet en ny ting i dag. Lounge besøg ved ankomst (fra en ikke IC destination). Automatisk adgang virker upåklageligt

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    God morgen fra Shanghai! Vejret er dejligt her! 51D5A788-C0A0-4178-AD9E-9182C09A9ADD.jpeg

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Kenneth K og 12 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kermit

Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

Beskeder:
    452
    1,381
    Point:
    93
    Jeg elsker at flyve, men lider af frygten for at bo for højt oppe (selektiv højdeskræk?)
    Hvor langt oppe er dette? :)

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har det på samme måde. Jeg kalder det "nær-højde-skræk" :D Altså, jeg er bange for højder, hvor jeg tænker "hold nu op, det kommer til at gøre ondt at drate ud her", f.eks. en stige tre meter oppe, en høj bro, en skilift og et højt hus :eek: Flyve derimod, hm der har jeg ikke følelsen på samme måde at være oppe.

Henrik Olsen, Kenneth K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. THammer

THammer VIP medlem

Beskeder:
    1,565
    5,655
    Point:
    113
    Flot billede.
    Jeg har taget et fra den modsatte side.

fullsizeoutput_4b.jpeg

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, DanielBahn og 8 andre "Synes godt om" dette.
  16. T4L

T4L VIP medlem

Beskeder:
    1,110
    4,742
    Point:
    113
    Billedet er taget fra Park Hyatts restaurant som ligger på etage 91 af den flaskeåbner-bygning du kan se på @THammers billede. Mens vi sad og spiste frokost kunne vi faktisk se en gruppe mennesker gå rundt højt oppe på Jin Mao Tower (som bygningen på billedet hedder). Vores servitrice sagde de var på en slags adventure-tur :eek:
    7A689B98-E980-4CEA-AA76-C71F38CE73A7.jpeg

Henrik Olsen, PENSIONISTEN, DanielBahn og 10 andre "Synes godt om" dette.
  17. MaleneChristensen

MaleneChristensen VIP medlem

Beskeder:
    495
    1,644
    Point:
    93
    Så blev det f... endelig weekend! :) Og så skinner solen endda. Sidder i bilen med kæresten på vej ud for at finde en solid omgang brunch. :p
    Det har været en hektisk uge her på fronten, så der har ikke været meget tid til afslapning derhjemme. Startede i min nye butik i mandags og vi havde en total status af hele butikken onsdag. Vi var først færdige 01:30, så onsdag var en lang dag med mange timer på kontoen. Har ramt 58 timer den her uge og har derfor set rigtig meget frem til weekenden. Næste uge står den heldigvis kun på et par vagter og så fri hele påsken, hvilket bliver så dejligt :)
    Håber alle får en god weekend (og påske) når vi kommer dertil.

PENSIONISTEN, klausbm, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  18. SebastianBruun

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det er der en helt logisk forklaring på, nemlig vores hjernes begrænsede evner:
    Når man kigger ud fra hus, bro, skrænt osv., så har man en tydelig fornemmelse af de 'styrtende linjer'; man kan se, at falder man, ja så er der stejlt og langt ned.
    Fra et fly er det som at kigge på et landkort/luftfoto/postkort. Der er ingen ledelinjer til at fortælle hjernen, at der er langt ned.

Det var meget tydeligt for år tilbage, da jeg sprang faldskærm: Det foregik fra en Cessna 172, hvor højre sæde og døren var afmonteret.o_O
    Så man sad på gulvet ved siden af piloten med direkte udkig. :)

Det var faktisk – især ved de første halve snes spring (senere vænnede man sig lidt til det) – ret skræmmende at tænke: ”hvis piloten tipper flyet en smule, ja så triller man ud”.:eek:

Et par hundrede meter oppe forsvinder fornemmelsen, fordi det nu blot ligner et postkort – og koncentrationen flytter til at huske at gøre det rigtigt (f.eks. at udløse skærmen :p ), når man om et par minutter skal træde ud i den blå luft. :D :D

asf, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    God weekend.

Kørte mod det jyske i går i minusgrader og snevejr - hvad fik der lige galt der?!!?

Men tager et år mere som Diamond Member så kagespade og Diamond Event er nu sikret - wuhuu :)

128466C5-E4CD-49E0-819E-F4272783C25F.jpeg

Med 47 point er det vel med en sikkert margin :)

Om 14 dage er kontoen nulstillet og der starter jeg så op med First Class turen med Lufthansa til Rio. Så det er da de første 30.000 point ind på kontoen.

CHIP, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 6 andre "Synes godt om" dette.
  20. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    God weekend fra Sheraton i Ankara. Jeg tager somme tider en week-end her, når jeg trænger til lidt afveksling. Og så booker jeg en "honeymoon deal". Også når jeg er alene. Jeg sparer 10 euro hver nat. Og så får jeg også lidt godter serveret på værelset:

DSC00403.JPG

DSC00407.JPG

Erwin Lansing, CHIP, asf og 12 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side