God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Hvis nogen keder sig mandag morgen, er der fint besøg
    Screenshot_20191222-165159_Flightradar24.jpg

    ETD 09.05 til Chicago med udsigt (måske) fra Kystvejen
     
    Senest redigeret: 22/12/19
    Kenneth K, Peter F., isolCBflyer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Har lige svaret på årets dummeste spørgeskema.

    Ja, jeg sidder i lufthavnen og har lige fået mail fra et analyse bureau. Og ville lige bruge tiden i Carlsberg Lounge til at svare.

    Første spørgsmål: Hvor stor andel af dette års juleindkøb, har du allerede foretaget?:eek::eek::eek: Og så kommer de næste: Hvor mange gange har du indenfor de sidste 48 timer søgt på internettet for at foretage julegaveindkøb?

    Håber, at dem, der betaler, har brug for disse oplysningero_Oo_Oo_O
     
    asf, SebastianBruun, SophieHendriksen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Hvad var det nu, Samuel Johnson sagde?

    "Al kundskab er af værdi. Der er ingenting så ringe eller ubetydeligt, at jeg ikke hellere ville vide det end ikke vide det."
    :cool:

    I videnskabelige tests er et nul-resultat også interessant. :p
     
    Henry og Erwin Lansing "Synes godt om" dette.
  4. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    :D
    Han skulle i så fald nok have overvejet en anden kort projektion, hvor arealforholdene er mere realistiske...
    - - -
    Nørd info: Tatoveringen viser det mest almindelige, kaldet Mercator projektion. Fordelen med dette er korrekte vinkler (til brug for navigation), men bagdelen er helt forkerte størrelsesforhold. F.eks. synes Grønland næsten lige så stor som Afrika, selvom sidstnævnte reelt er cirka 14 gange større..!
    Han kunne i stedet have anvendt Winkel Tripel projektionen, som er mere realistisk, stadig genkendelig, (men dog ikke korrekt i hverken areal eller vinkler).
     

    Attached Files:

    Steen_C, PENSIONISTEN, Jeblin og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det har næsten været en helt hjemlig dansk stemning med regn de sidste to dage :D De er blevet rigtig dygtige til "cloud seeding" (fake regn), og det har stået ned i stænger i to dage nu med korte pauser. Problemet er bare lidt, at man ikke rigtigt har taget højde for regn hverken ved bygning af huse, anlægning af veje eller noget som helst andet.

    Så velkommen til "Dubai Living" med vand i hele huset :eek: Vandet løber simpelthen bare ind under døren i entreen, ind under døren ved den franske altan i soveværelset og ud gennem en lem til at service airconditioning i køkkenet! Det fik selvfølgelig elektriciteten til at kortslutte.

    Normalt er det pisseirriterende når ens barn vågner for tidligt en lørdag morgen, men i dag var det en god ting. Vi opdagede vandet inden det var gået helt galt og fik ringet til en service-gut for at fikse strømmen inden alle de andre vågnede.

    God weekend derude :D

    2020-01-11 09.40.14.jpg
     
    PENSIONISTEN, Nicki Lolk Sørensen, klausbm og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    En beskrivelse der vækker minder...
    Diverse malls, butikker og underpasses totalt oversvømmet.
    Vi havde lige åbnet nyt kontor og værksted da der kom et ordentlig regnskyl. Det resulterede i at bl.a. transformator rummet blev fyldt med vand. Bygningen var vandtæt...bare ikke lige foroven!

    Forsat god weekend derude (selvom den jo næsten er slut nede i sandkassen ;-) )
     
    Henry, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Så det ideelle ville vel være at have tatoveringen på en gedigen ølmave?:D
     
    jespersm og Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er også helt galt inde i byen. Vi har ikke bevæget os udenfor en dør i dag (udover en kort gåtur til hotellet), da jeg netop ikke ville ud og køre. Var bare taknemmelig for, at vi havde mad og vand.

    Weekenden bliver så også forlænget med en ekstra dag, da skolen holder lukket i morgen pga. regn. Jo, den er god nok. Vejene omkring er så oversvømmede at der simpelthen ikke er evakueringsveje nok, og det vil i givet fald så også være et problem for elever og lærere at komme dertil.
     
    Henry, Kenneth K, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20200111_14_05_12_Raw.jpg WP_20200111_14_11_57_Raw.jpg Det var så 3.runde i "Sony Open in Hawaii" ⛳ golf turneringen. - Få tilskuere pga dårligt vejr, meget, meget kraftig blæst og lidt regn ind imellem. Ikke tidligere har jeg oplevet sådant et vejr her igennem de 16 år jeg har overværet Sony Open. WP_20200111_15_34_53_Raw.jpg WP_20200111_13_19_42_Raw.jpg
     
    SophieHendriksen, asf, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    WP_20200111_17_07_46_Raw.jpg

    Fortsat god weekend.

    - Her sent på eftermiddagen ringer hotellet op for at fortælle, at de har anrettet lidt frugt til mig, om jeg lige vil åbne døren. Jeg blev da lidt forbavset og måske skeptisk, men det var rigtigt nok. Et personligt kort var vedlagt. En tak for at jeg er en trofast gæst med alle mine ophold ( 9 gange ).

    - En flot gestus - hotellet har over 800 værelser, det er nok ikke alle 800 der får en personlig hilsen, det vælger jeg at tro, man må vist godt være lidt indbildsk.
    - Fra et tidligere ophold, ligger der lidt billeder inde på IF under ALOHILANI.
     
    Senest redigeret: 12/1/20
    SophieHendriksen, Erwin Lansing, Kristian og 8 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Sidder i Tirana Lufthavn og på vej tilbage til Danmark. En uge før tid:(:(:(

    Havde problemer med synet på venstre øje i fredags (vel også lidt før - men der syntes jeg jo ikke, der var noget rigtigt at gå til læge med) - og i går blev det værre (ja, faktisk kunne jeg ikke se på det). Men var forbi øjenlægen på det amerikanske hospital i morges - og hun kunne konstatere, at hornhinden er gået løs og jeg skal opereres så hurtigt som muligt.

    Er derfor på vej hjem for at komme på et dansk sygehus.

    Det aller værste er: Jeg får formentligt flyveforbud i mindst en måned efter operationen (hun mente, at det kunne måske være 2 måneder).:eek::eek::eek:
     
    jespersm, PENSIONISTEN, obs og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Hornhindeløsning skal man bestemt ikke spøge med. Det undrer mig faktisk, at du får lov at rejse, da man mig bekendt skal undgå pludselige stød (hvilket der må siges at være øget risiko for på en rejse).
    Så, pas på dig selv, og god bedring, Henry.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,250
    "Synes godt om" modtaget:
    6,518
    Point:
    113
    Hold da kæft, det lyder voldsomt. God bedring!
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det er formentlig en vurdering af 'hvor løs' den er, så risikoen ved flyrejsen - både rystelser og trykforandringerne - afvejes med risikoen ved at blive på et sted måske uden nødvendige muligheder for at behandle. Jeg mener man plejer at råde til business, så der kan flyves liggende.

    Under alle omstændigheder - knæk og bræk..
     
    Senest redigeret: 12/1/20
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hold da op @Henry - hav en fornuftig tur hjem og få gjort noget ved øjet!
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    god bedring
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Takker for de mange hilsner. Har allerede ringet til vagtlægen - og skal forbi der i nat (kommer til Billund ved midnatstid, hvorefter jeg skal videre til Aarhus.

    Lidt uddybning: Vurderingen fra øjenlægen på det amerikanske sygehus var, at det skulle laves i denne uge. Hvis det skulle gøres dernede, skulle de hente en øjenlæge i Italien. Efter operationen er der flyveforbud. Så hendes råd var: Rejs hjem og få det lavet. Flyrejsen skulle i følge hende ikke være et stort problem før operationen.
     
    RasmusH, Ulrik, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Åh, @Henry, det gør ondt at høre. Nu må du passe på dig selv og ikke spekulere på rejser i en periode.
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    God bedring! Vi ser frem til anmeldelser af de nationale jernbaner de næste par måneder!
     
    SophieHendriksen, Henry, Peter F. og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side