Fredag formiddag blev brugt på en tur til My Son (jeg kunne ikke lade være at joke på fb med på engelsk at jeg skulle se my son for the first time...). Eftermiddagen hos skrædderen til fitting, og så fandt jeg faktisk en restaurant her i Hoi An med danske indslag på menuen. De reklamerede med et kæmpe skilt ud til vejen med hotdogs med rå løg og remoulade, og da jeg skulle have stillet min sult alligevel, standsede jeg ved biksen, der hed Vi-Cafe. Det viste sig at de havde tre danske indslag på menuen, nemlig hotdog'en, frikadeller og fiskefilet med remoulade. Jeg valgte det sidste, men spurgte først hvad det var for en fisk - om den var fra havet eller fra floden. "Den er fra supermarkedet" svarede servitricen og grinede. Hun mente dog at den var fra havet, så jeg slog til. Men nøøøj hvor blev jeg skuffet! Den restaurant er svært overvurderet på Tripadvisor.
Nå men i morgen lørdag havde jeg øjnet en booking, der skulle flyve mig fra Da Nang til Saigon, og så søndag fra Saigon til Phnom Penh i Cambodia. Første stræk med Vietnam Airlines, og andet under VN flynummer men med Cambodia Angkor Airways. Og med lidt over 23 timer i Saigon. Men da jeg så i dag skulle til at booke, var den sgu udsolgt. Faktisk er næsten alle fly i morgen fra DAD til SGN udsolgt, eller relativt dyre. Nå men efter en del søgning (lurede også på at flyve til REP - der er @tommy777 lige nu, og det kunne jo være han gav en øl, hvis jeg stødte ind i ham). Men jeg endte i stedet med at booke en businessbillet (kostede kr 1450 vs 1150 i eco oprindeligt). Altså DAD-SGN-REP. Det er A321 på begge stræk.
Booket en nat på IC Asiana Saigon med IHG point til 25000. Kunne have fået søsterhotellet med "recidences" til samme pris, men reviews af Asiana Saigon er ret gode. Søndag til onsdag er det så IC Pnhom Penh på point breaks til 5k/nat. Og derefter går turen onsdag tilbage til Bangkok, hvor hele tre andre Flightfox-folk lander efter en SFO-DXB-BKK tur i EK F.
Senest redigeret: 20/3/15