God weekend. I får lige et billede af denne her fætter fra lufthavnen i Bergen: Retro-maling eller ER det en gammel fætter?
det er en B738 med winglets.. så retro-livery men flot maskine og en meget travl maskine: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bxa
@alexanderln - vandt du ikke nogen glas for nyligt, eller husker jeg forkert? @AMJ - CBC, hvad er det?
Jo derfor var jeg lidt nysgerrig! Mangler dog stadig at modtage dem, men får dem næste gang Peter Lawrence er i CPH
Weekend og hjemme igen efter et par ture her sidst på ugen, som udartede sig lidt anderledes end forventet. Først en short connection i München til Wien med SK og OS, hvor de ikke fik bagagen med, så måtte vente i Wien på at den kom med næste fly. Ok overnatning på Radisson Blu i Bratislava. Returen i aftes gik fint indtil vi skulle fra München med SK i en A320'er. Der var priority boarding og jeg var blandt de første ombord og faldt i søvn næsten øjeblikkeligt. Vågnede ca 45 minutter senere ved at kaptajnen sagde et eller andet - og kunne konstatere at vi holdt på runway og var på det tidspunkt delayed. Lidt efter sagde han noget igen - noget med overophedede bremser og at vi ventede på at de kølede ned. Dette blev efterfulgt lidt senere af en besked om, at brandvæsenet nu var tilkaldt, så de kunne køle bremserne ned.......og lidt senere var brandfolkene kommet og godt igang med en blæser, der skulle køle - og at bremse 4 nu snart var nede på 300 grader, som var max for at hjulene kunne klappes op i luften. 45 minutter forsinket kom vi i luften og jeg bemærkede at der gik usædvanligt længe inden hjulene blev klappet op og så gik det ellers mod CPH. Det var noget med, at de fleste A-fly var udstyret med en blæser/køler til bremserne, men ikke lige denne her, fortalte kaptajnen. Jeg forstår ikke hvordan det hænger sammen - og hvordan bremserne kunne være blevet varme af en køretur fra gate til runway - men måske er det varme fra motoren eller noget. Nå, men kom til Kbh forsinket og kunne vente alt for lang tid på bagagen - derefter videre til Bella Sky. Alt andet, jeg har status hos i CPH var booket, så for første gang længe blev det til en status-løs overnatning - med en gang herretamtam og rødvin på Østerbro inden dynerne. En kammerat kommenterede i dag, at det aldrig er et godt tegn, når brandvæsenet tilkaldes til at køle, da det så betyder, at de har brugt alt is ombord og der dermed ikke kan serveres kolde drinks! Go weekend
2 ekstra ufrivillige dage i New York pga aflysning af sk902....90+ grader lyder varmt til sightseeing
F**k.. hørte godt at der var varmt i Dubai, skal der ned mandag.. nå, men det kommer McGettigans til at nyde godt af..
Ja ulideligt - ikke engang kølige drinks/øl virker. Der er proppet med folk pga Memorial Day samt Marines pga Fleet week