God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

1. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Skiferie i USA er på mange måder en væsentlig anderledes oplevelse end selvsamme i Europa.

En herlighederne her i Vail er frokost på The 10th, som er en restaurant midt i terrænet i ca. 3 km højde. Udover maden er mere end fortræffelig, så er et trækplaster garderoben: her er der plads til jakker, hjelme, luffer og andet godt men først og fremmest kan man stille skistøvlerne og hoppe i et par bløde sutsko mens man spiser:
    IMG_2804.JPG
    Toiletterne er også overordentlig veludstyrede med alt fra solcreme til mundskyl, hårbørster, hårtørrer, hårspray og hygiejneprodukter.
    IMG_2806.JPG

Det er altså skiferie på første klasse :)

Rigtig god weekend!

Edit: Nå ja her også frokosten
    IMG_2811.JPG

PENSIONISTEN, tbh, Henrik Olsen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  2. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    IMG_3786.JPG
    Det går også godt i Park City. Massere af sne og temperaturer omkring frysepunktet. Dog mange mennesker ved lifterne i dag - skulle blive noget bedre i morgen (pga Super Bowl) :)

PENSIONISTEN, tbh, clager og 6 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Helt enig - Det var på tider at Morten A blev optaget :)

Henry "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Stadigt sne i Rudersdal. Bygges snemand og har tændt op til skumfiduser
    462F2742-C979-4F37-B557-7A6DFE361A11.jpg

Ulrik, SophieHendriksen, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  5. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Og juletræet ligger også klar til at futtes af ser man :p

SophieHendriksen, jakobv84, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Har faktisk netop flyttet det til kompostbeholderen (ude af syne, ude af sind)... Oprindeligt var den 2-årige ikke helt klar til at sige farvel til det...

Senest redigeret: 11/2/17
    Henrik Olsen, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,361
    5,820
    Point:
    113
    IMG_3899.JPG
    God weekend fra SLC lufthavn som er en ren Delta-hub. En forsinket AC530 venter som bare betød at vi tog tilbage til DoubleTree i lufthavnen og fik en ordentlig morgenmad. :)

tbh, Ulrik, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    På Vestegnen var vi også ide i sneen på en lang tur :)

IMG_6720.JPG

Ellers står den på endnu en omgang IKEA ting samling i morgen. Det tager dælme sin tid med at skifte ud og starte med genbrugspladsen og til det nye er samlet :)

God weekend :)

tbh, Ulrik, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Her er jetlagget ikke blevet mindre - hele familien vågnede kl. 13.30 i dag :D

Lidt upraktisk da vi skulle have gæster kl. 16 og køleskabet var tomt som en gymnastiksal.

Vi havde ikke bål som andre steder i Holte hos @jakobv84 men fik dog smidt noget okse på grillen!

@Henrik Olsen - det er lidt af en føljeton med dit IKEA-projekt, har du købt den halve butik?! :cool:

clager, tbh, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. jakobv84

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Vi stod op 3.30 i går men først 5.15 i dag så der er håb om vi nærmer os normale tider i morgen når ugen starter...

SophieHendriksen, tbh, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,571
    13,150
    Point:
    113
    Og det skriver du på IF kl. 5.18. Det viser klart din prioritering.:D:D:D Respekt herfra

alexanderln, PENSIONISTEN, isolCBflyer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Peter Krogh Frausing

Peter Krogh Frausing Co-Editor

Beskeder:
    1,287
    2,168
    Point:
    113
    God weekend her fra! Formiddagen i dag er gået med at ombooke billetter til det næste eventyr på Brasiliansk jord, som løber af stabelen igennem juli og august måned i år. 5/6 flyvninger der er booket indenrigs i Brasilien, er ændret så meget, at jeg ikke kunne være med til at flyve dem længere. De to kunne løses ved at ændre afgang til 1 time senere end planlangt, men de tre andre måtte løses med megen kreativitet og et par ekstra mellemlandinger i lufthavne som ingen har hørt om før - Dog får jeg (for en nørd som jeg jo er) en interessant tur, som bla. involverer en 35 min. lang tur (gate til gate) med en A320(!) - tjekkede udsalgspriserne på de ruter som jeg er ombooket til - samlet set ligger de i 15.000 kr. per person, og vi er 2 personer, så rejseselskabet har forhåbentligt ikke været tvunget til at købe billetterne... Og så er vores billetklasser med LATAM gået fra 25% point optjeningsklasser, og op til 100% Så jeg er meget tilfreds!

Her er min nye tur:

Skærmbillede 2017-02-08 kl. 23.50.42.png

Baadsgaard, klausbm, PENSIONISTEN og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Min weekend gik med at hente et skrivebord, som jeg havde udset mig i går lørdag, ikke noget der skulle samles her, det var i et stykke og op på 4. sal... - resultatet i går aftes.. - lidt minimalistisk...

Lavede absolut ingenting derefter, så en god fodboldkamp, Liverpool-Tottenham, en film og ZZZ

Søndag står på oprydning/udsmidning af legetøj man er vokset fra, fodboldtræning med børnene, legeaftaler, fastelavsnboller snart, børnebad og Jamie Olivers Kylling til aftensmad.. samt være ude i det gode vejr jo!

2017-02-11 21.56.47.jpg

Ulrik, alexanderln, tbh og 8 andre "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    - God weekend fra en rejse-fri februar måned for at få lidt orden i papirer, skabe, skuffer o.a. samt et par af de årlige læge "eftersyn".
    - Jeg valgte faktisk en rejse-fri måned også fordi jeg allerede er over 100.000 EB basis point kun halvt igennem optjeningsperioden, dvs at allerede nu er jeg garanteret EBD til august 2018 og minimum guld til august 2019, hvis ikke optjeningsreglerne bliver ændret i mellemtiden.
    - Det bliver nok den sidste rejse-fri måned jeg tager, det er alt for hårdt ikke bare at trykke på maskineriet, når der er super gode tilbud, det er faktisk selvpineri.
    - Min næste tur går til den super, super store, sofistikerede bil udstilling i Palexpo ved GVA, 100 skridt fra lufthavnen. Dèr (Palexpo) har jeg godt nok været mange gange for det er også Genève Arena med store koncerter (Andre Rieu) og indendørs sportsarrangementer (tennis).

Senest redigeret: 12/2/17
    klausbm, Ulrik, isolCBflyer og 8 andre "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Det er fantastisk flot, billedet er exceptionelt, burde sættes i et boligblad.

Ulrik, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Nicki Lolk Sørensen

Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

Beskeder:
    2,296
    7,019
    Point:
    113
    Godmorgen fra Chicago. Vågnede klokken 08.15 lokal tid, så jeg satser på, at jetlag allerede er væk.

Kom herover via en deal, vi har haft for længe siden. En business-tur fra Paris (CDG) til Punta Cana (PUJ) i Den Dominikanske Republik og retur til London (LHR), og med stop begge veje i en valgfri amerikansk by. Her har jeg så valgt Chicago (ORD) og New Orleans (MSY), som jeg ikke har besøgt før.

Desværre skulle jeg skifte fra JFK til Newark på en mellemlanding mellem Paris og Chicago. Det var ikke planen oprindeligt, men American byttede flyafgang. Så jeg havde godt fem timer til immigration, bagageudlevering, Airtrain, subway, NJ Transit, Airtrain, bagdrop, sikkerhedstjek osv. Det var nu ikke noget problem, men jeg havde gerne været det foruden - det kostede også 20-25 dollars.

I Newark havde jeg ikke adgang til lounge på trods af en first class-billet (first class indenrigs svarer til business). Det undrede mig lidt, og desværre var min 'Ruby'-status i OneWorld ikke nok.

Hele turen ender dog med, at jeg når op på Silver hos British Airways og dermed Sapphire hos OneWorld.

En normal business-tur fra London til Chicago ligger omkring 15-17.000 kroner, og jeg har fået CDG-ORD-PUJ-MSY-LHR for 11.201 kroner. Det kræver så tilslutningsfly og en nat i Paris, men jeg er nu godt tilfreds alligevel :)

Flyturene var helt fine. God mad og masser af det, dejlig seng og flinkt personale. Til gengæld var der ingen personlig skærm, men fra Paris til New York blev der udleveret en tablet. Den kunne jeg ikke få til at virke i første forsøg, og så prioriterede jeg at sove i stedet.

Jeg lægger billeder op senere, men jeg kæmper med et langsomt internet her på Holiday Inn...

Henry, klausbm, Ulrik og 7 andre "Synes godt om" dette.
  17. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    Tak!

Henry "Synes godt om" dette.
  18. SophieHendriksen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    @PENSIONISTEN uha hårdt liv en måned uden rejser! :D:D:cool::cool:

Du er og bliver mit pensionistlivsforbillede nr. 1 :)

Henry, Kristian, Erwin Lansing og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,892
    Point:
    113
    Kunne ikke have sagt det bedre selv - rart at vide man ikke er alene med den slemme lidelse :D

Enjoy Palexpo, har været der en enkelt gang for en håndfuld år siden. Über cool og flotte.....biler!;):cool::D

Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  20. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Planlægning og atter planlægning :

Ja, du kan tro, at jeg nyder tilværelsen @SophieHendriksen , jeg havde længe planlagt at stoppe som 60 årig selvom mit job var en daglig fryd ... jeg fulgte min plan, sagde op, solgte mit store hus, solgte min lejlighed ved Genève, købte et lille splinternyt rækkehus herhjemme og derefter en masse rejser ... så var jeg på rette spor.

Henry, clager, Kristian og 4 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side