God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

1. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    "Synes godt om" modtaget:
    7,527
    Point:
    113
    Så skal der nydes en Plane Ale på terrassen og senere grilles. Og for Ikke at komme i bad standing hos mine EBD kolleger har jeg taget den hjem i min egenskab som betalende Plus passager og ikke som led i diamond perk med frie drikkevarer. Ergo programmet bliver ikke udvandet :), jeg tænker på diskussionen i diamond tråden i går. Stadig ingen rejser før den 26/4, det er nu to uger siden in sidste tur, så jeg er lidt desperat - det er lige før jeg kan blive overtalt til en shoppingtur til Malmø Skærtorsdag - men også kun lige før. God søndag.
    #livetergodtmedenmikkellerplaneale
    20170409_162120_001.jpg

Senest redigeret: 10/4/17
    frankbrix, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 8 andre "Synes godt om" dette.
  2. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er lige kommet hjem fra golfbanen. Ikke en prangende runde men kanonvejr, god plads og slog min bror og det er jo det væsentligste. Så er formen pudset af til Bahamas. Nu øl i solen...

SophieHendriksen, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  3. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Fedt at du så det live #cool

tbh, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  4. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Og så følger du vel nu MASTERS i Augusta - meget lave scores - exceptionelt mange tilskuere.

Henry, Henrik Olsen, MaleneChristensen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    @PENSIONISTEN - er du der live?

Henry "Synes godt om" dette.
  6. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Desværre nej, men må absolut prøve at få hotel næste år i selve Augusta. Der er både Marriott og Sheraton, og man kan faktisk flyve til selve Augusta.

Henrik Olsen og tbh "Synes godt om" dette.
  7. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Det er en ret fed oplevelse, på trods af at det er lidt nogle symaskiner de kører med i forhold til 2013 hvor jeg så det sidste gang. Jeg brugte ikke ørepropper her, men det var næsten nødvendigt tilbage da det var V8'eren.
    I skal selvfølgelig ikke snydes for et billede nu hvor jeg har lidt internet igen. Her KMAG ved sving 14, der lige har overtaget Ocon (Force India) på sidste del af den lange langside. Sådan er udsynet (en lille smule zoomet) fra de billigste pladser på "grass stand J"
    IMG_20170409_151445.jpg
    Der gik ikke mange omgange før Perez måtte lade 8. pladsen. Desværre var Sainz for heldig med sin strategi til at det overhovedet var tæt på.

I Kina er der mange mennesker og ligeledes til F1 er der selvfølgelig. For at komme til metroen, skulle man igennem et længere køsystem, med 8 ret store baner med plads til 5 mennesker ved siden af hindanden, men for at komme dertil var der nærmest en slange gennem en parkeringsplads. Politiet stod og blokerede nogle steder man ikke måtte krydse, men vi fulgte menneskemængden og krydsede en busk, en betonbarriere og et godt en halv meter dybt afløbssystem, jeg tror det var den korteste vej til køen? uanset hvad var det lidt underligt at man ikke måtte gå 5m længere henne, men ellers var de ligeglade.
    IMG_20170409_160014.jpg
    Forresten var det også en "oplevelse" at købe en regnjakke af en dame der solgte det lige ude foran banen, jeg spurgte hvad det kostede og hun sagde noget på kinesisk og så kom der en russer og nogle spanioler og snakkede kinesisk til damen. Jeg spurgte om de ikke lige kunne hjælpe mig, og selvfølgelig, så fik vi forhandlet prisen ned til 10 Yuan per regnjakke. Lige som vi så gik væk kom 3 politifolk og slæbte hende væk mens hun råbte og skreg... ups! De andre jokede (tror jeg) med at hun måske havde solgt det for biligt til os... ja, ja Kina...

SophieHendriksen, PENSIONISTEN, alexanderln og 8 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Så kan vi få første parket udtalelser næste år :)

(Om du lykkes at få hotel der)

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Flere billeder please :)

10. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    Så er jeg nået til Sønderborg (ja, jeg ankom faktisk i aftes, men da var jeg ikke on-line).

Jeg har altid 2 stop på vejen fra Chisinau til Billund. Denne gang var ruten: MUC-FRA-BLL, Så ved check-in sagde Lufthansas serviceminded medarbejder: Munich, Frankfurt, Bilbao.o_O

2 rigtige ud af 3 er vel også fint :p:p:p

Og jeg skal ikke hovere: Jeg har jo også problemer med disse lufthavnskoder, så dejligt at møde ligesindede.

Det sidder i baghovedet, at med 70 minutters stopover hvert sted, så skal der ikke meget forsinkelse til at misse det næste fly. Og naturligvis fik jeg en lille times forsinkelse - men da det var på flyet til Billund, gjorde det jo ikke så meget.

Jeg havde faktisk tid til at besøge senartor loungen både i Munchen og Frankfurt. Det er sjældent jeg når at få varm frokost 2 gange i løbet af dagen, men når muligheden melder sig, så træder jeg gerne til: Leberkäse (en slags forloren hare) i Munchen og Goulash i Frankfurt.

Så er klar til børnefødselsdag i dag (Signe bliver 5 år) og påskefrokost i morgen. Mandag går turen tilbage til Chisinau.

God påske til alle.

SophieHendriksen, Peter F., Flyvefisken og 10 andre "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,240
    6,662
    Point:
    113
    Så fik man den gråvejrsdag til at gå med at lede efter et hotel i Tokyo til sommer, som ikke koster det samme som den (alt for billige) QR billet vi fik scoret. Det måtte jeg nok give op på, hvis der skal være plads til en ekstra seng til sønniken.

Nu hvor solen er kommet frem igen, skal der nok laves noget udenfor i dag. God påske!

Henry, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Tænk om du endte i Bilbao så :)

Travlt program de andre dage og i morgen. Så lidt unormalt er denne søndag helt rolig og med kun den lille familie på 3.

Det bliver nok til have arbejde i dag, da vejret er godt og det takker jeg @Kenneth K for, da han har fødselsdag i dag :) Det kan i hvert fald ikke være SAS, da de ikke har opført sig så pænt....

God Påskesøndag til alle :)

Henry, PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om dette"
  13. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Påske weekend efter en "travl" uge på solkysten, og så rejser man hjem 1,5 mill fattigere end da man tog hjemmefra :confused::confused::confused:

Nå pyt, nu har vi et sted at tilbringe vores otium vintre om en 10-15 år :D:D:D

/D(knapt så)SGM

Fortsat god påske til jer alle......

alexanderln, Henry, PENSIONISTEN og 10 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    Ferien kan blive dyr hvis man impulsshopper :)

Men tillykke med hytten - den ser fin ud :)

Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Impuls og impuls - hvis en årelang overvejelse kan karaktiseres som impuls, så ja - det var det ;););)

Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,648
    26,801
    Point:
    113
    For os jyder kan det vel forsat betragtes som impuls :)

Nej - det var mere ment som en joke efter du jo har berettet løbende om jagten på bolig i syden.

Igen det ser ganske fint ud på de billeder - bestemt et rart sted tror jeg at "arbejde hjemmefra" og senere nyde optimummet :)

17. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Tillykke, tillykke, er det ikke en unik fornemmelse. - (Da jeg i en ung alder købte en ferie lejlighed i Schweiz i 1980 blev jeg en meter højere, og jeg fortalte det kun til mine forældre, for det var min lille secret, tosset som man kan reagere).

Schwert, Henry, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  18. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,136
    8,210
    Point:
    113
    Så gerne:

Første dag til FP1, den ~halve time der ikke blev aflyst.. Grass Stand J var lukket, så måtte tage til takke med denne grand stand... Min plads ses overfor på grashøjen :p
    Dette var først syn af KMAG. Jeg var lidt langsom til at få telefonen frem og havde (desværre) ikke bedre kamera med på denne tur. Egentligt OK for så nød jeg det mest med egne øjne i stedet for gennem en lense.
    IMG_20170407_105558.jpg
    Fra modsatte grandstand, i den anden ende en vist, havde man dette udsyn ned mod sidste sving og pit entry (hvor et par kørere havde nogle ekskursioner :))
    IMG_20170407_125648.jpg
    Carrefour og udsigt tæt på HIX Shanghai Putuo. Et hotel der godt kan anbefales til F1, hvis man kan klare HIX standard (dårlig morgenmad). Ligger 5 minutters gang fra direkte metro til Shanghai Circuit.
    IMG_20170408_094902.jpg IMG_20170408_094531.jpg IMG_20170408_190508.jpg
    FP3, nogle så på biler, andre så på græsplæner... :) Vejret om lørdagen er vist meget godt vist ved det billede, jeg blev stadig solskoldet >.<
    IMG_20170408_125404.jpg
    Efter quali var der Porsche Carrera løb:
    IMG_20170408_164306.jpg
    Vejret var noget kedeligere til at starte med søndag, men det gav et bedre race og jeg var pakket udemærket ind med paraply til at dække skoene, sad på en plastik pose og min dertil købte engangs regnjakke.
    IMG_20170409_124237.jpg
    rundten inden KMAG overhalede Ocon:
    IMG_20170409_151307.jpg

PENSIONISTEN, Henry, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,570
    13,150
    Point:
    113
    Weekenden skal bruges til at regne lidt.

Jeg havde tilrettelagt bonus-årets sidste tur hjem fra Moldova, så jeg kunne komme over de 90.000 basispoint (heldigvis med en lille sikkerhedsmargin). Dette indebar en knap så direkte rute - men pointgivende:

KIV-MUC-CPH-MUC-VIE-KIV

Dels er turen på business (det er den eneste måde, jeg kan hente de manglende point), dels var turen MUC-CPH-MUC med SAS, så jeg kunne hente 5000 point på denne del (inklusiv 25 % bonus, som SAS giver til diamantmedlemmer).

MEN, sidste weekend blev aftenflyet på returrejsen fra Wien til Chisinau aflyst - og da jeg skal med et fly fra Wien midt på dagen, bliver turen nu: CPH-VIE-KIV med Austrian. Så den aflysning koster i hvert fald 2500 basispoint.

Og med dagens snestorm Moldova, har Lufthansa nu ombooket mig til KIV-VIE-CPH også med Austrian. Så her ryger igen 500 basispoint.

Og endelig ser det ud til, at de internationale korte ture med Austrian giver færre point end turene med Lufthansa . Men, det skal jeg lige tjekke op på endnu engang.

Heldigvis måtte jeg lige lave om i min plan for næste uge i Danmark - så der kom en ekstra rejse ind. Naturligvis på Plus. Hurra, det giver 1880 basispoint. De er tiltrængt.

Som det ser ud nu, ender jeg med at få 91.920 basispoint i dette optjenings år. Så jeg kommer lige over kravet på 90.000 point. Håber ikke, der kommer flere aflysninger / ændringer (eller at rejsen 30. april flyttes til 1. maj).

Baadsgaard, Nicki Lolk Sørensen, klausbm og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Knæk og bræk :)

Del denne side