God weekend tråden

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 23/11/13.

  1. kc1829

    kc1829 VIP medlem

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    428
    Point:
    63
    Fra First Class suites på sidste langdistance til Thai Economy... træerne vokser ikke ind i himlen. Turen går igen til Manila via Bangkok, og sidder nu i en temmelig tom guld lounge i CPH og nyder en enkelt GT. God weekend
     
    Henrik Olsen, isolCBflyer, Kristian og 1 anden person "Synes godt om dette".
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Min laptop gik i sort. Det er jo ikke noget problem, hvis man har god backup og alle passwords gemt et andeet sted end paa paa PC-ereno_Oo_Oo_O

    Status: Reservedelen skal hjem fra Kina. Det tager 14 dage. Min reservemaskine er ikke let at arbejde med (ikke dansk tastatur). Hertil kommer: Signalet til kabel TV og internettet er forsvundet. Overvejer at tage en overnatning paa Radisson. Jeg kan jo ikke sidde paa restaurenten og nasse paa deres internetforbindelse hele natten.
     
    Kasper, Grisefod, Henrik Olsen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    1password, lastpass, eller andre med sync mulighed kan varmt anbefales, kan du også have dine passwords på din telefon og andre dimser. Min backupstrategi er meget indviklet og nørdet, så der vil jeg anbefale en mere brugervenlig løsning :)
     
    AMJ, SophieHendriksen og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Mange tak.

    Vores IT-service har lovet backup og password mandag :D:D:D

    Dagen er redet.
     
  5. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Jeg har brugt RoboForm til dette i de sidste mange år og kan som @Erwin Lansing kun anbefale at bruge sådanne ting. Det gør også at du kan lave mere "kryptiske" passwords fordi du ikke skal huske på det. Så mine er mindst 8 karaktere og autogeneret af RoboForm :)
     
    Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Af ren og skær principiel paranoia bruger jeg ikke diverse pw-huske-hjælpe-tjenester, for hvem er de lige?
    Til gengæld er mine pw ofte ret lange og lidt spøjse, men alligevel lette at huske. Et eksempel (som jeg ikke har brugt :cool:) kunne være:
    HøjtFraTræ1sGrønneTop.
    som opfylder de fleste krav man støder på: Store og små bogstaver, tal, specialtegn.
    Til gengæld giver den udfordringer på PC'er i fremmede lande uden dansk tastatur; så skal man huske Ascii-koder. Men der kan også laves eksempler uden æøå:
    Sed1summerafsoloverengen

    ..mon ikke rekorden var den gang jeg brugte
    Tingelingelatertinsoldaterblymatroserbummelummelum

    ..men ikke mange systemer accepterede den længde:p:p:p
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    At være paranoid betyder ikke at de ikke er efter en :eek:

    Af samme paranoia bruger jeg heller ikke deres cloud-sync features. Jeg har min egen sky (owncloud) ellers virker device-to-device sync over wifi fint.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Avs i hovedet.... Er lige vågnet efter lillebrorens polterabend i går.... fik nok lidt for meget øl og drinks i går - det føles i hvert fald sådan....

    Nå men godt det er søndag og laaaaang tid til mandag. Skal nok også have en middagslur i dag :)
     
    Kristian, tbh, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Weekend :)

    Og sikken en af slagsen. Fuld fart på. Far og søn hiver i dag mor med til Roskilde Airshow - ses vi?

    I morgen skal moren på arbejde indtil eftermiddag, sender skal far og søn også hygge. Om aften får vi besøg af noget familie til Pulled Pork, så det er jeg også så småt ved at gøre klar til.

    Og så er det mandag lige pludselig igen :)
     
    Henry og tbh "Synes godt om" dette.
  10. MaleneChristensen

    MaleneChristensen VIP medlem

    Beskeder:
    495
    "Synes godt om" modtaget:
    1,643
    Point:
    93
    God morgen her fra NYC hvor klokken har passeret 06. Efter en lang tur herover med forsinkelse på 5,5 time ud af CPH, reservefly og dårligt vejr i Newark blev turen pludselig meget lang.
    Havde budt på en upgrade til business, så det var lidt skuffende at ende i reservefly. Dog var det stadig en fin tur over med fin service og mad :cool: da jeg kendte en af dem ombord faldt vi lidt i snak ude bagved og han fortalte de havde fået en helt ny øl fra Mikkeller ombord (så ny så det var første gang den var ombord) så det endte med en lille ølsmagning :p lige et lille billede af den nye øl som forøvrigt faktisk smager rigig godt.
     

    Attached Files:

    Henry, Peter F., asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  11. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Endnu en dag med at forsøge at få den sorte maling af hegnet så det kan blive lidt lysere i haven. Puha, det er hårdt med de her kontorarme! :oops:
    Under en lille pause så dagens billede fra baghaven.
    [​IMG]
     
    SophieHendriksen, Ulrik, Henry og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Fin udsigt du har fra haven må man sige :)
     
    PENSIONISTEN, Erwin Lansing og Henry "Synes godt om dette"
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Vores tur vestpå har foruden San Francisco taget os til Sonoma vinområdet, Lake Tahoe, Barstow ( guds forladt sted til overnatning) og i går og i dag Grand Canyon. Vi flottede os med en flyvetur over Grand Canyon i morges, det vat vildt betagende. Nu overnatter vi i Kingman, Arizona som er endnu mere røvsygt end Barstow lige indtil det gik op for mig at det er her den berømte fly kirkegård ligger. En venlig mand fortalte det i aftes på den lokale burger joint. På motorvejen lagde jeg godt mærke til at der holdt en del store fly parkeret for sådan en lille by, men jeg troede det var en DHL terminal, da der var en del,gule B727 parkeret.

    I morgen kører vi fra ørken og pickup trucks til det modsatte, Santa Barbara i et par dage og derefter LA.
    Lidt fotos fra i morges.
    20170819_075032.jpg
    20170819_081250.jpg
     

    Attached Files:

    Baadsgaard, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    God søndag morgen :-

    Der er gæster i aften så en BBQ har været i gang i et stykke tid nu:

    IMG_4511.JPG

    Så en gang kul, røg og 14 timer på Weberen og så skulle der være super pulled pork klar :)
     
    Ulrik, Henry, PENSIONISTEN og 6 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Så er vi landet i Arlanda og venter på flyet hjem til Cph, efter en god lang tur. Håber at kunne finde et foto til sommer konkurrencen, samt et par øl fotos fra diverse husbryggerier.

    Turen over det amerikanske kontinent og den nordlige del af Rigsfællesskabet var begivenhedsløs. Nede hos folket i cattle Class var der brug for en læge, men intet postyr. Medium oplagt besætning, de var der og gjorde det de skulle men ikke mere.

    Sidder nu en næsten tom Guldstue og kigger på Tantens konkurrence.

    Nu starter et travlt efterår med mange rejser. Mit sas optjeningsår starter 1/1 og er allerede nu på 137300 basispoint, men det næste niveau når jeg næppe da det er Europa rejser resten af året.

    God weekend.
    20170826_104450.jpg
     
    PENSIONISTEN, Henry, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  16. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Dagen idag er inspireret af sidste års sidste søndag i august og turen går til Legoland. Kom omkring åbningstid og bedre vejr indtil videre. Har set både en KLM og en SunExpress flyver.

    Som bonus får I den reklame IF har udvalgt til mig. Hmmmmm -- for mange chatte med @Schwert må være blevet læst :D
    Screenshot_20170827-103114.png
     
    Senest redigeret: 27/8/17
    Ulrik, Henry, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,648
    Point:
    113
    Vi skal også til Legoland, men venter lige lidt endnu. Men det var også inpspireret af sidste års tur - og enig - der kan næste kun være mere tørt end i 2016.

    Ja - vores Google ads er styret af folks adfærd så denne fine reklame er på egen regning :)
     
    Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  18. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Kan i øvrigt meddele at jeg ikke har set reklamen igen siden jeg forlod Legoland... ved jeg ikke helt om er godt eller dårligt...
     
    Henrik Olsen, Baadsgaard, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    WTF!! Bland mig uden om dit kærlighedsliv - DO!!;);)
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    For dag alt for mange i træk siler regnen ned over #rudersdalmafian igen igen. Mig og den yngste er taget på legeplads mens mor og den ældste sover middagslur.
    20170909_123536.jpg
     
    Henrik Olsen, THammer, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side