God lørdag og weekend Sidste weekend før sommerferien, så der er tæmli meget som lige skal laves og klargøres. Kom hjem fra Polen kl 2245 i går, så fik sovet lidt længe, da MiniO valgte ikke at ville sove før jeg kom hjem. Så jeg havde en noget træt søn i går aftes. Men lidt godt da han så sov til kl 0730 i dag Så ud og shoppe diverse ting til ferien og huset. Vi starter om en time i Bauhaus og så ellers igennem den lange to-do liste Kan I have en fantastisk dag/weekend derude hvorend I er
Jamen god weekend skal det også lyde fra Kreta, og god ferie til dem som hopper med på den vogn Sidder og pruster i skyggen men elsker alligevel en varm Americano. Største stress er jo, hvor fanden skal vi spise i aften??? Puh alle disse svære valg i livet. En dag på stranden må give svaret....
I Grækenland får man da frappe... prøvet den? Men når man skal have mad, så peger man da bare på billederne af maden ;-)
Helt sikkert. Kan se, at der er fri minibar + gratis candle light dinner for 2 includeret i opgraderingen. Men nu er jeg alene, så jeg overvejer lidt, om jeg skal finde en person til middagen eller jeg blot skal spise begge portioner selv. Og så må jeg jo se, om jeg skal tømme køleskabet før eller efter middagen
Man behøver slet ikke tage sydpå for den gode sommer, solen er lige på og hårdt i Nordsjælland noget med de fede må svede ikke... Det gør det naturligvis ikke bedre, at der er behov for at arbejde i drivhuset i dag! God weekend derude! PS. Man skal da lige præcis have kaffe i solen, jeg savner blot at være et sted hvor nogen producere og serverer den for mig
I får lige opdateringen her (den er lidt teknisk, undskyld) Baggrund: Jeg er med i Czech Airlines bonus program, hvor man får status efter antal basispoint eller antal flyvninger / Segmenter (det kender vi også fra SAS). Flyver man på en fleksible business billet på Czech Airlines, bliver man godskrevet med 2 segmenter (og så er det jo let at nå op på de 30 segmenter, man skal have for at få guldstatus. 8 returrejser, og så er den hjemme). Hos andre selskaber i SkyTeam, bliver man kun godskrevet med ET segment (d.v.s. her skal man op på 15 returbilletter mellem 2 byer for at beholde guldstatus). Fløj fra Bukarest til Prag med Czech Airlines. Men da jeg jo startede turen i Moldova, er det en kombinationsbillet: TAROM og Czech Airlines. Begge selskaber er med i SkyTeam. Jeg var ikke lige obs på, at hele rejsen var noteret med RO fly-numre, da rejser mellem Bukarest og Prag er en codeshare mellem Czech Airlines og TAROM. Læser nu i betingelserne for at få point: For Czech Airlines: Miles are credited for those flights marked with carrier code OK, that are operated by Czech Airlines or any SkyTeam alliance member. For TAROM: Miles are credited for those flights marked with carrier code RO, that are operated by any SkyTeam alliance member. Der står ikke noget i betingelserne om, hvordan segmenter beregnes, når det er en Czech Airlines opereret flyvning, hvor man rejser på et TAROM nummer. Men, jeg kunne frygte, at jeg kun bliver godskrevet ET segment (i stedet for 2). Og det er jo træls, da jeg netop gerne ville tjene segmenter. MEN: Stor ros til Sky Team for, at man bliver godskrevet segmenter for alle rejser i alliancen. Det bliver vi jo ikke hos SAS, hvor flyvninger hos f.eks. lufthansa jo ikke tæller med i de 45 ture, man skal have for at komme op på guldstatus.
Mjjaaaaaarrrjjjjj ik' rigtigt. Er lidt gammelpot på kaffe området. De skal ikke besudle de skønne bønner med hverken mælkeprodukter eller sukker, ej heller, at proppe is i kaffen - lidt ligesom ananas på pizza - smut af ven, du tog det gale stoppested! Eller også er det mig der er komplet uden fantasi på kaffescenen, det erkender jeg gerne.
Lille præcisering: stor ros til OK Plus. De billige økonomi billetter hos CSA giver 0 miles og 0 segmenter hos Flying Blue. Det havde nær koster mig guldet sidste år og kun en tur forbi Paris til Prag kunne beholde sølv til resten af familien. Især irriterende fordi man ikke kan se bookingklassen under bestillingen hos CSA. Men fint at OK Plus gør
Det kan være andre har et bedre forslag til dagens udsigt, men jeg nyder det om ikke andet Håber den går igennem ingen jeg har brugt min 10Mb. Kan godt vejr to timer mere til at få et ordentlig fix
Lidt anden stil - men jeg prøver alligevel! Jeg snakkede i går noget om at hvile... Jeg fik knapt 3 timers søvn fra 19-22 for så skulle vulkanudbruddet da udforskes. Efter en kop kaffez lidt pakning og 2 timers køretur var der så 1,5 times vandretur. Lidt færre højdemeter end på de andre ture så ret overkommeligt, og rart at vandre i ~4 grader uden sol. 'Vi' besluttede os for for at blive de næste 3,5 timer til solopgang, flot, men i næsten frost ville jeg gerne have været lidt bedre forberedt Var hjemme igen ved 10 tiden, efter et stop hos bageren, der blandt andet bød på 3 croissanter til mig. Så vara det tid til en lur. Første billede er fra et gammelt digitalt kamera, nr 2 fra mobilen. Ca. 2 km fra udbruddet var desværre det tætteste vi kunne komme.
God morgen Der findes ikke noget bedre end at komme tidligt op i weekenden og så have dagen foran sig MiniO valgte at sove længe i dag, så vi fik til 07:30, så det var luksus. Dagen i dag står på havearbejde om vejret holder tørt. Forberedelse til sommerferien.... Ellers er der "kød på grill" i aften. Nogle gode store striploins regner jeg med. Andre der tænder grillen i dag?