Henriks Rejselog - 2016/2017

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af Henrik Olsen, 8/1/16.

  1. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Jeg klager heller ikke - jeg undres blot over den måde selskabet drives på og de penge der mistes ved ikke at være i kontrol. Det er meget i mod den "opdragelse" jeg har fået i mine år i DSV. Der smider vi ikke penge væk og jeg er reelt ansat til at optimere og finde dem og bruge IT til at sikre vi gør det bedre på tværs :)

    Ja det må jeg sige at det er blevet. At købe billetten for 90000 EuroBonus point og kun 568,- kroner i Plus (point and cash køb) og så bruge "kun" 21000 point på at opgradere til Business på udturen og "gratis" på hjemturen er super, når jeg nu får over 30.000 point retur på kontoen igen.

    Dertil kommer de næsten 60.000 Hilton point på turen. Ja det er svært at klage over den optimering det endte med at blive og det jeg har fået ud af det. Bliver nok svært at få igen lige med det samme :)
     
    Kristian og clager "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Forstår godt hvad du mener, men nogle vil sige at man kan også superoptimere på kort sigt og på langt sigt er det ikke altid rigtigt da man nogle gange må "investere" i glade kunder eller strategisk. Det kan være det er de overvejelser der ligger bag, når man nu har sagt (tror jeg) at man giver courtesy upgrades. Så skal man vel også gøre det ind imellem. Men du har nok ret at i modsætning til DSV har SAS nok ikke IT værktøjet endnu - og jeg har ingen forudsætninger for at udtale mig om det, men alt andet SKIT fungerer jo som skidt,
     
    Henrik Olsen, clager og Christian Larsen "Synes godt om dette"
  3. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Så er næste tur planlagt - det bringer mig til to steder jeg aldrig har været før i USA - længe leve at DSV bliver større :)

    Turen er på en uge i starten af august fra søndag til lørdag.

    upload_2016-7-19_10-45-55.png

    De to nye steder er Grand Rapids, Michigan et par timers kørsel rundt om Lake Michigan og så Medford, Oregon som er mellem San Francisco og Seattle.

    Turen er med Star Alliance og SAS på turen over dammen og så United i USA. Alt er booket i økonomi (firmapolitikken).

    Jeg har lagt upgrade ønske ind til både Plus og Business på SAS delen fra København til Stockholm og videre til Los Angeles.

    Uanset kommer dette til at give en god bunke EuroBonus point til kontoen og dermed er jeg efter 3 måneder allerede sikret Guld igen. Så ender nok med at jeg jagter endnu et år som Diamant. Dette er dog afhængigt af om jeg når min første prioritet, som er British Airways Executive Guld.
     
    Schlandy, tbh, Rikke Haugen Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Er det ikke ved at være for let for dig? :p
    På tide med enten at få Sky Team med, eller et sekundært program med status i *A/OW?
     
  5. HerrO

    HerrO Nyt medlem

    Beskeder:
    6
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Jeg har jo faktisk guld i BA også - målet der er 35.000 Tier Points om en 7-8 års tid :) (selvom der muligvis kan gå lidt længere).
     
    Schwert "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Fly nr: SK402
    Rute: CPH-ARN
    STD: 07:20 ATD: 07:25
    STA: 08:30 ATA: 08:31
    Sæde: 03A
    Klasse: SAS Plus
    Load: 35%
    Fly:Boeing 737

    Kommentar:
    Smilende purser i døren der sagde god morgen. Dette smittede af på hele turen og de andre crew medlemmer

    Servering af den normale morgenmad på Plus og en ny variant af smoothies ved navn "Starfruit & Yuzu.

    Der var en superfin afgang med en fin udsigt til Københavns Lufthavn og centrum.

    Vi ankom til tiden og jeg satte retning mod de internationale gateområde for at se om min opgradering fra Plus til Business gik igennem. Jeg havde spurgt om det i loungen i København og de havde sat en note på min booking. Normalt syntes jeg ikke at "det bruges" og da man i transit kommer sidst ind og dermed ofte bagerst i køen, så har "alle andre" taget de frie pladser. Men i denne omgang havde de set det og allerede forberedt det inden jeg kom. Det var super godt at se - Thumbs Up til SAS :)

    Min opgradering gik derfor igennem og jeg kunne derfor rejse i fin stil til Los Angeles. Ikke nogen dårlig start på første arbejdsdag efter sommerferien. Fik min favoritplads 08A (sidste række).
     
    asf, clager, alexanderln og 5 andre "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    @Henrik Olsen
    Se lige der, CPH LOUNGE, I kan jo godt, hvis I vil : Sætte den berømte og uhyre vigtige note ind til næste station om request på UPD.
     
    clager, tbh, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Helt enig og jeg var meget positiv over det. Men jeg tror nu nok CPH gør det.... Det er blot vigtigt at den anden destination husker at kigge efter det, og der tror jeg det ofte går galt.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Så er middagen serveret :)

    image.jpeg image.jpeg
     
    PENSIONISTEN, Ulrik, Baadsgaard og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Ankommet til Los Angeles.... Det tog bare lige 20 minutter at komme til gaten og så 15 minutter at få sat jetbridgen på.... Immigrationskøen var enorm men en venlig sjæl lod mig komme i Express Connnection linien. Ellers ville jeg ikke nå mit næste fly. Sidder nu i Flagship Loungen og får en drink inden turen går med American til Chicago.

    Nyt på SAS appen - i hvert fald for mig - er at der nu er direkte interface til Uber.

    Forsiden på appen:
    image.jpeg

    Når du har klikket dig videre:

    image.png

    Spændende udvikling af funktionalitet :)
     
    clager, Kristian og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,381
    "Synes godt om" modtaget:
    12,762
    Point:
    113
    Senest redigeret: 8/8/16
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Spændende - og ja - det er lidt en sjov ting at de laver en aftale med Uber. Dog er det jo ikke ulovligt i USA. Der kan være en snak om moral dog....

    Det virkede super godt og simpelt.
     
  13. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Turen hjem fra Los Angeles foregik med en af de nye Airbus A330 fly. Det er nu en gang en fin kabine de har fået skruet sammen:

    image.jpeg

    Flyet var overbooket og de spurgte ved check ind om man ville være frivillig. Jeg sagde nej tak til det - de tilbød 300,- euro - da jeg skal på tur igen allerede fredag og lige skal nå familietiden :)

    Da det kom til stykket var der dog ikke brug for nogle hørte jeg dem sige, så nogle dukkede ikke op til afgangen. Alt var proppet. Jeg så på availability før afgangen at alt var i nul og der var ingen pladser i SAS Go.

    En fin tur og tror min ny Go favorit plads er 36A eller 36H. Det er lige foran toilettet men du har ingen bagved dig og stolen kan lægges langt tilbage. Der er god mulighed for at læne dig op af væggen når du skal sove uden at lægge skævt ud mod et vindue. Vinduet er lidt foran. Så et lille hjørne. Og med en sidemand, som beskytter mod trafikken og mine Bose der tager støjen er jeg ligeglad med trafikken.

    Vi lander om 30 min og så har jeg 40 min til at nå min connection til København. Dejligt med de her "små" lufthavne i Norden, hvor sådanne korte connections kan klares :)

    Hjemme om alt går vel kl 12:00 til en halv søndag med familien.
     
    Kristian, asf, Baadsgaard og 9 andre "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Fly nr: SK639
    Rute: CPH-FRA
    STD: 07:05 ATD: 07:30
    STA: 08:45 ATA: 08:35
    Sæde: 12A
    Klasse: SAS Go
    Load: 40% (nærmest ingen i Plus som gik til række 11)
    Fly: Airbus 321

    Kommentar:
    Tidlig afgang fra CPH denne fredag morgen i august. Havde ellers valgt mig en nødudgang, men SAS valgte i nattens mulm og mærke at skifte equipment fra en Airbus A320 til en A321. Så da min MyFlights app varslede dette i morges prøvede jeg at skifte sæde. Men ak, nogen havde været hurtigere end mig - eller nok senere i seng.

    Ellers ikke nogle store overrakselser på turen. Var lidt tidligt i lufthavnen, så fik tid til morgenmad, hvor jeg lærte at sneglene i Guldstuen først må komme på bordet fra klokken 07:00?!!? Mærkelig besked keg hørte, da en åbenbart nystartede bragte dem ind ved 06:00 tiden, men blev bedt om at tage dem ud igen.... Så ingen snegle til mig - jeg holder mig så sund og tog en Smoothie ombord :)
     
    PENSIONISTEN, Kristian, alexanderln og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det hedder super optimering, eller smålighed, men hvis man ganger antallet af snegle der bliver spist i tidsrummet mellem klokken 6 og 7 og ganger det med 365, ja så er det jo et anseeligt beløb for et selskab i krise.
     
    Schwert, PENSIONISTEN, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Sikkert - men dælme mærkelig prioriteringer. Men lige nu slår British Airways alle andre med at lave dumme ting og fjerne det andet måltid på deres kortere langruter.... Det er er et selskab som med tydelighed er drevet af en person som kommer fra lavprisverden....
     
    Henry, Kristian, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Næste del af turen er starter nu. Sidder i American Airlines Flagship Lounge og får lidt morgenmad inden turen går til Honolulu:
    image.jpeg

    Har forøvrigt nydt godt af TSA PreCheck status på den her tur. Alle mine Boarding kort er stemplet med det. Nogen der har en god forklaring på det?

    image.jpeg

    Det lille stempel "TSA Pre" giver mig super hurtig adgang igennem Security. En skam jeg ikke har det hver gang - det ville være lykken :)
     
    PENSIONISTEN og Ulrik "Synes godt om" dette.
  18. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    Min far får det ret ofte - jeg tror det er fordi han er professor og derfor vælger titlen "Prof" når der er mulighed for det - det skader aldrig :)

    ellers er det nok lidt tilfældigt, eller noget med alder?? har du ikke også lige ramt et rundt hjørne ;) ?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  19. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Så Så Så - men jow er lige ramt Level 4
     
    *flyer "Synes godt om" dette.
  20. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Fly nr: AA31
    Rute: LAX-HNL
    STD: 08:28 ATD: 08:31
    STA: 11:36 ATA: 11:
    Sæde: 03A
    Klasse: First Class
    Load: 100%
    Fly: Airbus A321

    Havde TSA PreCheck så fløj igennem sikkerhedskontrollen og havde derfor tid til at besøge Flagship loungen og få lidt morgenmad.

    Gaten var meget passende lige uden for loungen, så gik stort set direkte ud på min plads 03A.

    Turen ville tage lige over 5 timer. Så god tid til at arbejde lidt.

    Fin service hele vejen af den mandlige steward, som var meget opmærksom i samtlige 5 timer.


    image.jpeg
     
    Calle77, PENSIONISTEN, Kristian og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side