På vej til at lande i Honolulu - og et kig ud af vinduet og så noget jeg ikke lige ser hver dag.... En ubåd i overfladen (ked af billedet ikke var bedre, men var ikke lige forberedt på dette syn)
Så starter Star Mega DO 7 med min afgang til Zürich med SAS. Det bliver super spændende med et tæt program i både Zürich, Airbus i Hamborg og Athen. Dertil et lille stop på den græske ø Mykonos. Ruten indtil lørdag er: Jeg vil løbende opdatere her i tråden, men de fleste billeder vil komme på min Instagram profil. Så den kan I følge her: https://www.instagram.com/heolsen/
Med SAS fra København til Zürich i SAS Go en tirsdag aften Det var en travl aften i Københavns Lufthavn. Køen i sikkerhedskontrollen var på minimum 12 minutter og der var godt fuldt i lufthavnens terminal 3, hvor SAS holder til og har deres Fast Track. Jeg skulle til Zürich for at deltage i en af årets store begivenheder STAR MEGA DO 7. Jeg havde tid nok til at gå i SAS Loungen, da jeg valgte at tage lidt tidligt i lufthavnen for at komme afsted før myldretiden for alvor satte ind. I SAS Loungens førstesal var der stort set ikke en plads fri. Jeg havde godt nok undgået myldretiden på de københavnske veje og igennem Fast Track, men jeg ramte den for alvor i loungen. Nødplanen var at gå over i det lille relax-område, som er oven på selve indgangen. Da døren er lukket derind til er der ofte helt tomt. Og ganske rigtigt, så var der god plads og kun en derinde i forvejen. De havde i dag valgt at servere pulled pork og der var intet laks at se, trods dette ret ofte er på menuen. Jeg fik derfor klaret aftensmaden med karrysuppe og pulled pork. Jeg havde set på SAS App’en at der ingen sæder var frie en times tid før afgang. Dette betyder at flyet er stort set fuldt. Så for at sikre plads til min bagage og udnytte min SAS EuroBonus Diamant status til at kunne gå ombord som en af de første, så gik jeg ud til gaten, så jeg var der 10 minutter før boarding skulle starte. Det var en god beslutning, da der efter boardingen var færdi ikke var et sæde frit, og flere andre måtte sidde med deres tasker foran sig, da hattehylden var helt fuld. Selve flyveturen gik uden de store overraskelser. Da drinksvognen kom, fik jeg en smoothie og en Coke Zero. Det blev serveret med et smil. Det var tydeligt at personalet ombord havde travlt når nu alle pladserne var taget og turen til Zürich heller ikke giver så lang tid i luften. Da jeg sad ved vinduet på række 10, så var jeg hurtigt ude af flyet, da vi kom til Zürich. Hurtigt kom jeg udenfor og kunne fange den hotel shuttle, som skulle kører jeg de godt 5 km over til Park Inn Zürich Airport, som skulle være mit hjem de næste 2 nætter.
Kan se på dine instagram-billeder, at vi var samme steder på samme tid, tidligere i dag - både fasttrack og lounge Go tur
Vi besøgte i dag Swiss og deres Product Department og deres Network Operation Center (NOC): Jeg var også et smut ude på startbanen og kigge. Dette er forøvrigt en del af en tur, som alle kan købe sig en billet til, hvis der er lidt tid til overs. Også lufthavnens observationsdæk, som var vores udgangspunkt er helt fantastisk.
En tur til London med British Airways - eller det er med Jettime som på en del af afgangene flyver for British Airways på denne rute. Standarden er ikke helt den samme på kabinesiden, men catering og service er den samme. Så skal du til London med British Airways så værnopmærksom på dette når du vælger afgang. Jeg skulle afsted tidligt grundet en aftale, så der var ikke noget valg. Sikkert en del billigere fornBritish Airways at starte dagen fra København og ikke have Crew til at overnatte. Naboflyet var det pæne Qatar Boeing 787 Dreamliner. Det står nu og ser ret flot ud der i morgensolen
Jeg har aldrig siddet så ukomfortabelt som i en jettime 737-400, det er godt nok sørgeligt. at British Airways bruger dette selskab under deres kode..
Køber af en vare, kan naturligvis stille krav til kvaliteten. Så hvis BA havde ønsket bedre komfort, havde de naturligvis bare krævet det (og naturligvis betalt for det). Så for mig at se, har BA bevidst forringet komforten og skummet fortjenesten ved besparelsen.
Enig, problemet er at hvor netop BA lavede codeshare med selskaber som Sun Air, der havde det rette equipment til tyndere ruter, men bibeholdt kvaliteten, er tendensen nu at man laver codeshare med alt der kan nedbringe udgifterne.
Der er nu også gode sæder på den maskine... https://insideflyer.dk/forums/threads/god-onsdag.1691/page-9#post-31732
Så er årets sidste tur i gang. Den startede i går fra København med en flyvning i økonomi til Frankfurt og halvanden time senere videre til Cairo. Det er i Cairo at det rigtigt sjove begynder og det er 5 flyvninger med Emirates i deres Business Class Ruten ser således ud: Så alt fra Dubai og videre er med A380'eren og den "gode" Business Class. Den korte tur fra Cairo og til Dubai er med deres Boeing 777 og dermed den Business Class hvor du sidder 2 ved siden af hinanden ved vinduerne og ikke har direkte adgang til gangen. Men dette er kun korte ture på 3½ times flyvning. Jeg har også 9 timer i Dubai, så den nye store lounge med blandt andet Champagne bar skal testes godt ud Skal mødes med @jefi99 til en bid mad og en kop øl i Bangkok, så det er altid hyggeligt. Mere tilgår løbende på turen
Så er jeg landet i Dubai og gæt hvor jeg er nu: Åbningen var jo timet og tilrettelagt (næsten) til min tur og 9 timers layover inden turen til Hong Kong
Pas nu på, 1 glas per 10 minut, det er ret så mange flasker du kan nå at kværne... - desværre ingen hottere, som jeg har set i en anden tråd ;-)
Må sige at jeg er svært imponeret over Emirates og Hilton på denne tur. Flyvninger med Emirates leverer samme høje niveau af service og stabilt på alle 3 flyvninger indtil nu. Deres lounge i Dubai var fremragende der kunne jeg arbejde i fred og drikke champers... gutten der kom faktisk løbende hele tiden og ville fylde op da jeg det meste af tiden var eneste "gæst" der. Hilton eller Conrad gav mig Suite i Hong Kong og sørme om ikke jeg også fik det i Bangkok.... Det har lige betydet at jeg forsat er meget glad for mit HHonors Diamant og skal bruge det noget mere.... En skam at jeg kun er her for en nat, men nyder det fuldt ud Min suite i Hong Kong: Min suite i Bangkok:
Så fin turen hjemad fra Bangkok. Afgang kl 01:15 er sidst på dagen og selve flyvetiden var sat til 6t25m. Der var ingen servering på første del af turen, så du skal spise i loungen eller tømme baren for snacks - også en helt klar mulighed Jeg havde baren for mig selv, så det endte med at jeg selv måtte lave mine drinks ;-) Der var ikke mange med på turen til Dubai. Ifølge crew'et er denne afgang lidt skæv ift. Connections - det kunne jeg ikke lige forstå men den var kun 20% fuld i Business Class: Da jeg havde sovet 2,5 timer blev jeg vækket til morgenmaden. Havde valgt en "kødfuldt" en af slagsen nu hvor jeg ikke fil noget til aftensmad.
Så fik jeg lavet min test af første del af turen fra Cairo til Dubai med Emirates i Business Class. Den kan læses her: https://insideflyer.dk/test-cairo-dubai-emirates-business-class/
OLD NEWS!!! https://insideflyer.dk/en-tur-med-emirates-paa-business-class-fra-koebenhavn/ /Den sure gamle mand