Indløsningstråden!

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af jakobv84, 19/11/14.

  1. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Har brugt 30.000 QMiles for opgrade fra Eco til Biz på QR, CPH-DOH.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,393
    "Synes godt om" modtaget:
    12,784
    Point:
    113
    Ville bruge nogle point som bryllupsgave til niecen og hendes kommende mand. Lagde ud med en tur til Prag (men det var helt umuligt). Forsøgte andre byer i Europa - men det var også umuligt i august. Så måtte vi tage en nødløsning: En tur over Atlanten
    • Fik først købt en billet på plus til Chicago (bedste pris: 120K med rabatten på premium mastercard). I grunden OK, men den blev annulleret, da byen ikke var så høj en prioritet hos brudeparret.
    • Købte så en tur til New York på business saver (bedste tilgængelighed. Pris: 324K med 30% diamant rabat). Ikke den bedste værdi af pointene: Ca 7 øre. Men tæller jeg glæden hos modtagerne, så ser regnestykket noget anderledes ud.
    Nu skal de så lige registreres hos EB, så de får point for deres tur - og naturligvis skal de nygifte med i familiepooling :):)

    Og ja: Det er alt sammen private point - Jeg holder nemlig nøje øje med, hvad jeg optjener hos arbejdsgiver og privat. Det skal ikke give problemer med skattevæsnet.
     
    Henrik Olsen, DanielBahn, Steen Madsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    For 70.000 Miles&More miles + ~1.500kr en tur til Kenya (god værdi hos M&M da Kenya lige akkurat ligger i Nord/Centralafrika-zonen):

    CPH-ZRH-NBO med SAS Go og Swiss Business
    NBO-ADD-MXP med Ethiopian Business

    Håber på, hvis tilgængeligheden dukker op, at få ændret hjemturen til NBO-ADD-FRA-MXP så jeg kan komme med ETs A350 i stedet for den 772'er der er sat op på MXP ;)

    ("Hjem" er i øvrigt ikke Milano, skal til en begivenhed længere sydpå og derefter hjem MXP-ATH-RHO-ATH-HAM med overnatning på Rhodos og tog Hamborg-Kbh .. men det er en HELT anden historie og ikke på point! :p)

    For 20.000 IHG point 1 nat i Berlin Indigo Kudamm (hører til en anden tur, burde få skrevet lidt om den!)

    Og for 6000 Accor point for €120 rabat på to "transit"-hotelophold i hhv. Bologna og Madrid.
     
    Henrik Olsen, Baadsgaard, tbh og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Husk at købe en pladsbillet til toget! Jeg benytter ofte togene mellem Vordingborg-Nykøbing Falster og lidt mindre ofte mellem Nykøbing F-Hamburg HBF. Det er yderst sjældent de ikke er godt poppet med mennesker :)
     
    Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  5. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Done :cool:
     
    Henrik Olsen, PilgrimofScandinavia, jtraveler og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Måske et dumt spørgsmål men.. Kan jeg booke en enkelt bonusbillet med mit MC Premium til fruen uden jeg selv er med på billetten? Eller skal "ejeren" altid selv med på rejsen?
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det kan du sagtens. Du skal blot vælge at du ikke rejser selv i bookingsprocessen.
     
    MrJensen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MrJensen

    MrJensen Aktivt medlem

    Beskeder:
    71
    "Synes godt om" modtaget:
    173
    Point:
    33
    Fornemt - tak Henrik! :)
    Så er der netop booket en T/R til fruen på plus til frankfurt for 12000 point.
     
    Henrik Olsen, asf og Henry "Synes godt om dette"
  9. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    God stil

    Og jeg benytter dette nogle gange ved at booke bonusrejser til andre (hvis jeg ikke har haft point nok til to) og så betaler jeg selv for min billet. På den måde får jeg flere point på min konto sålænge den familiekonto ikke er klar...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Thomas von Moos

    Thomas von Moos TVMO

    Beskeder:
    116
    "Synes godt om" modtaget:
    341
    Point:
    63
    Hej med jer
    Jeg har ikke fløjet så meget med SAS, eller booket billetter med star alliance der har været point givende til EB point de sidste 3 år, så jeg har været meget glad for dette forum.
    Vores pengepung er desværre ikke til Business så da jeg endelig fik sparet sammen i point til en tur til USA i sidste uge var det jo fantastik. Sluttede den sidste uge af med en point høst på 25.000 point.
    Har nok fået 95% af pointene ved hjælp af MC, online kampagner og shopping i butikker.
    Så nu får vi endelig muligheden for at flyve på business på en længere rute.
    Vores tur hedder
    13/5-2019 CPH-EWR Business (2 sæder med vores på det tidspunkt 18 måneder gamle datter på skødet)
    18/5-2019 EWR- CPH PLUS (3 sæder)
    I alt 204.000 point.
    T/R(med baby) booket på mine point, vores datters retur booket på min kærestes konto.

    Nu skal jeg til at flyve en del igen, så nu er målet først sølv og forhåbentlig guld til næste år. :)
    Mange tak for alle de gode fif herinde.

    Hvis der er nogen der har fløjet på business med en baby, vil jeg meget gerne høre om deres oplevelse, evt. i en privat besked så der ikke spammes her i indløsningstråden.
    Hav en dejlig dag. :)
     

    Attached Files:

    • EB.PNG
      EB.PNG
      File size:
      38.3 KB
      Vist:
      11
    Claus Heine, asf, Nielspg og 6 andre "Synes godt om" dette.
  11. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Fedt, det skal i glæde jer til:)

    Smid endeligt dit spørgsmål herind - eller i en ny baby-tråd, så andre også kan få gavn af svarene. Jeg er sikker på, at vi er flere der kan give svar
     
    Henry, Henrik Olsen og DanielBahn "Synes godt om dette"
  12. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Fedt! Vi skal selv til Rio med vores, på det tidspunkt, 18-19 måneder gamle søn. Dog med LH F, men princippet er det samme.. Der findes lidt tråde herinde omkring det (har selv oprettet en på et tidspunkt om en tur til Boston - RasmusH fandt den) hvor der bliver delt ud af erfaringerne - ellers så kig på de forskellige blogs, og på FT er der også en del erfaringer at hente. Min egen forventning til vores tur om 39 dage (!!), er at det intet problem bliver. Vi håber at der bliver en seng ledig til ham, så han selv kan sove. Kæresten tager sin "rejse"-ammepude med sig, så hvis det er, så kan han falde i søvn i favnen på hende.. (kan du købe hos MamaMilla - 132 point pr 100 kr endda via sas), og så kan han forhåbentlig ligge ved siden af hende. Sengen er 80 cm bred på LH, og det burde være ok. Kender ikke bredden hos SAS, men hos BA ville jeg nok være lidt bekymret. Men ellers kan man jo, nok især med en ammepude, tage turen i EKs gravity-position :D
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg vil nok mene at co-sleeping med en 18 måneders knægt på BA Club World vil kræve en yderst petite frue -- det vil det nok helt ærligt på de fleste C sæder, hvor det i F burde være muligt. Min erfaring er at som 6 måneders går det fint med at sove sammen på C, men ikke når de er 18 måneder -- der er de altså ikke helt så små mere. Derudover kan man vælge at prøve at få 'love seats' hos de selskaber der har det -- det har vi selv brugt og så kan ungen sove i midten. Det kan være en løsning.
     
    Nielspg, Henry, DanielBahn og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Hvor lyder det godt :)

    Og så er det bare et super godt eksempel på at man ikke behøver at flyve for at optjene point til en gratis tur i Business Class :)
     
    Henry og DanielBahn "Synes godt om" dette.
  15. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Der er nemlig lavet en tråd vedrørende dette: https://insideflyer.dk/forums/threa...-til-nordamerika-med-baby-og-andre-tips.3268/
     
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Den her glæder jeg mig til, rejser over nytår sammen med kone og søn:

    FCO - CGK 9400kr i Saudia biz (jaja, ikke en indløsning, men sådan kommer vi derud).
    CGK - SGN i eco 34.500 Flying Blue-point + 110€
    Park Hyatt Saigon 4 nætter til 30.000 Hyatt point + 440$
    Intercontinental Phu Qouc 8 nætter 189.000 IHG point (normalt er det 35.000 point per nat, men et par IHG-kreditkort sænker prisen)
    HAN-NRT JAL biz (787-9 med Apex Suite) - 92.000 Iberia point + 250$ i biz for to + 37.500 BA avios + 354kr for den sidste billet.
    NRT-CPH i SAS biz 90.000 EB point + 410kr
     
    Kenneth K, Nicki Lolk Sørensen, Kristian og 10 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,594
    "Synes godt om" modtaget:
    26,635
    Point:
    113
    Det er da rimelig godt sat sammen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Tak, det er jo næsten lige så sjovt at sætte sammen, som at rejse ;)
     
  19. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Nå....BA har (igen) aflyst en flyvning mellem DOH og LHR.

    Jeg skulle have været med BA på First fra DOH til LHR den 5 Septemer. Har fået en mail om at flyvningen er aflyst.

    Fik så endnu en mail her til eftermiddag og jeg var rebooked på QR fra DOH til LHR med deres A380 i First.
    Det må siges at være ret god service, specielt når man læser diverse historier på nettet (ft,) om at folk på deres rewards F billetter er blevet downgraded til Biz i stedet.

    Desværre kommer jeg til at afbestille biletten, da jeg er på en one way ud af DOH den 2 September.
     
    tbh, Henry, Nicki Lolk Sørensen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Hvor rykker teltpælene så hen?
     
    Henrik Olsen, THammer og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side