NEW 2017 SAS "Enhancements" for Lounges and Fasttrack..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 16/12/16.

  1. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Henrik Olsen, tbh, Baadsgaard og 7 andre "Synes godt om" dette.
  2. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Henrik Olsen og Ulrik "Synes godt om" dette.
  3. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Og endnu en gang sidder man så tilbage (eller, DSGM #2 gør i hvert fald) og undrer sig over, hvem der fandt på at lukke adgangen på disse destinationer (foruden STN, den er selvfølgelig ny) i første omgang og hvorfor. Næste spørgsmål er så, hvad der har fået dem til at ombestemme sig og åbne adgangen igen.

    SAS fortsætter slingreturen, og det samme gør aktiekursen. Ned med næsten 10% i dag....

    /DSGM #2
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Jeg ved ikke med jer, men synes da det er lidt "inferiøre" destinationer:

    Alicante, Budapest, Dublin, Faro, Lisbon, Las Palmas, London Stansted, Malaga, Marseilles, Milano Linate, Nice and Reykjavik.

    Er der afgang 1-2 gange om ugen fra Alicante, Budapest, Marseilles og lidt flere fra de andre?

    Ok, Stansted, en charterlufthavn og Ryan, den er måske fin nok, men ellers er de andre feriedestinationer...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Dublin er en god destination at få genindført Fast Track på, den normale kø i T1 er ofte meget lang. Der har Tanten daglige afgange til alle 3 SAS hovedstæder.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    men så er der 11 andre... sikkert også Nice, Lissabon er fine, men det er jo inferiøre destinationer..

    Endvidere er det jo kun "halvt", der er jo ikke adgang til lounge, så SAS gør konsistent hvad der er inkonsistent.. meget gode til...
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  7. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg vil gætte på at der fra de fleste af de destinationer er afgange til alle tre skandinaviske hovedstæder. Så det er jo gange tre når man regner antal afgange.

    Jeg vil nok sige, at i hvert fald på nogle af de destinationer kan det være en god fordel med fast track. Har man først prøvet at stå i f.eks. en tætpakket Las Palmas lufthavn for at checke ind (automater? Nej, det bruger vi ikke, og agenter der tager sig af charter pax med SAS kan absolut ikke tage sig af SAS rute pax eller omvendt), så vil man nok gerne kunne se frem til at i hvert fald kunne få det måske bare lidt lettere i security.

    Desuden, når SAS gerne vil være noget for både frekvente (erhvervs-)rejsende og fritidsrejsende, så må man vel også levere varen på både erhvervs- og fritidsdestinationer.

    /DSGM #2
     
    Henrik Olsen, Henry, CHIP og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg tænker at SAS forsøger at fokusere Plus produktet til at være mere "Business" (ikke class, men business rejsende). Hvad vil du gerne have som business rejsende?

    Fleksibilitet: Tjek
    Hurtig ind og ud af flyet + oppe foran: Tjek
    Hurtig igennem lufthavnen: Nu nærmer vi os dette alle steder
    Lounge: Hovedsageligt på udrejsen. (Der er måske også størst value her? Når du skal hjem fra arbejde tager du vel så meget tid på arbejde som muligt > sidde i en lounge?)

    Jeg tænker at Lounge er den dyre gode, som måske de rigtige business rejsende værdsætter mindst (correct me hvis I har andre tanker). Jeg rejser næsten altid Plus, da jeg synes value uden *G er voldsom god med lounge, men jeg er nok også det man vil kalde en "persky platinum", jeg udnytter de goder jeg kan få ;) Jeg tænker egentlig at det er godt tænkt at målrette Plus produktet business rejsende (ud fra et "cost" perspektiv for SAS). Som en sidenote passer dette også fint ind i deres alkohol begrænsning på Plus, hvis de vil fokusere mere på business rejsende, de rammes vel ikke rigtig af begrænsningen (hvor jeg da, indrømmet, godt kan nå en G&T i timen på en lang flyvning ;) )
     
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  9. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Som businessrejsende i Plus, synes jeg det er skønt på hjemvejen efter et eller flere dages møder eller arbejde at nyde en eller flere GT eller rødvin. Derimod ser man jo ikke mere som i Jan Carlsons tid passagerer, der drikker Gammel Dansk på vej til et møde i udlandet. Så stop nu alkoholbegrænsningerne på Plus.

    SAS kørte for nogle år siden en kampagne med Uffe Elleman, der hed noget i retning af ”næsten som at være hjemme”. Kan vi ikke få lov til at føle os hjemme ombord?
     
    Erwin Lansing, Henrik Olsen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg sætter pris på lounge også på hjemrejsen. Man kan lige nå få en kop kaffe lave nogle mails. Der er lidt mindre kaos end på et cafeteria hvor man skal bære alle sine ting samtidig med man bakser rundt med kaffe, sandwich eller en øl. I en lounge kan man stille tingene fra sig på en anden måde og der er mere ro.

    Man skal jo alligevel møde i lufthaven i god tid.
     
    Henrik Olsen, Henry, jtraveler og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Enig i alt du skriver.
    Slapper selv af i loungen LHR hver fredag, gerne liggende og svarer på de sidste mails før weekend.
     
    Henrik Olsen, Henry og jtraveler "Synes godt om dette"
  12. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Forstå mig ret, selvfølgelig(!) er lounge mere værd en Fast track.

    Jeg tænker bare at den relative værdi er højere ved Fast Track. Altså, hvis vi nu for eksemplets skyld siger at Fast Track koster SAS 50.- pr. passager og Lounge 200.-, så tænker jeg at Lounge ikke er 4 gange så meget værd for Business passagerer, altså er Fast Track et relativt godt valg for SAS :)
     
    CHIP og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Forstå mig ret :) Fast Track er også meget værd i min bog, rangerer nok højere en lounge adgang afhængig af lufthavn, men jeg forstår hvad du mener med din værdiansættelse.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    De er vel ikke inferiøre for de, der rent faktisk rejser til/fra de destinationer?
    :oops:
     
    CHIP, Schwert, Peter F. og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Men nu betaler SAS vel kun de 200 kroner for loungen for de passagerer, der benytter loungen. Så hvis passagererne kommer i sidste øjeblik og går direkte til gaten, så er det gratis for SAS
     
    obs, PENSIONISTEN, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    For mig er det også på hjemrejsen at loungen har mest værdi. Ofte kommer jeg så sent som muligt til lufthavnen på udrejsen. På hjemrejsen er der ofte tid i overskud efter dagens arbejde/møder. Så derfor er det ret godt at når du med Fast Track er kommet hurtigt igennem lufthavnen har en lounge at vente i. Når jeg er på rejse har jeg jo ikke noget andet sted at sidde. Så det bliver et “kontor”. Så mine to vigtigste fordele er klart lounge og Fast Track.
     
    Erwin Lansing, PENSIONISTEN, THammer og 4 andre "Synes godt om" dette.
  17. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Spot on Seb ;)
     
    obs og Henry "Synes godt om" dette.
  18. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Det er pænt enerverende, at vi skal høre på "sprogpolitiet" hele tiden....

    Jeg tror godt, at man kan sige, de destinationer er inferiøre (der betyder "ubetydelige") i modsætning til destinationer der er betydelige. Så jeg tillader mig igen, at skrive, at de destinationer er ubetydelige feriedestinationer med få brugere på Plus, men sikkert som Guld/Diamant...

    Jeg tænker især på Alicante, Faro, Las Palmas, Malaga, Marseilles, og Nice. Altså halvdelen af de destinationer der henvises til...
     
    SophieHendriksen, THammer, miri90 og 5 andre "Synes godt om" dette.
  19. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

    Beskeder:
    1,555
    "Synes godt om" modtaget:
    4,490
    Point:
    113
    Troede kun det var mig der lagde mærke til komikerens konstante “morsomheder” o_O Virkelig trættende!
     
    SophieHendriksen, isolCBflyer, Kristian og 3 andre "Synes godt om" dette.
  20. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    En ting, der måske også skal tages in mente er, at Diners kortet udgår til midnat - og mange af de her brugere har kunnet bruge lounge de steder med Diners. Det kan de så ikke længere.
    Jeg tror det har noget med det at gøre
     
    SebastianBruun og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side