NEW 2017 SAS "Enhancements" for Lounges and Fasttrack..

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Kristian, 16/12/16.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Det kan da godt være, at der er noget om snakken, at de "booster diamantstatus" :
    - Det forlyder i det norske, at EBG, norsk indenrigs, snart ikke længere vil have mulighed for at checke in ved en skranke, men kun kan aflevere bags ved bagdrop !
     
    Senest redigeret: 11/6/17
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Det lyder da som noget af en enhancement taget i betragtning, at det i dag er en sølv-fordel, at man har adgang til business check in hos sas. Vil betegne det som en fuldstændig tåbelig idé, også selvom det skulle være business bag drop.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Jo lettere det er at komme op på guld-status, jo færre fordele har SAS råd til. Desværre. Det eneste, jeg trøster mig med, er at med et guldkort i *A har man fordele hos alle selskaber i alliancen.
     
    PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Der står en lille smule om emnet på de norske IF sider under posten "SAS EBG OG FORANDRINGER" , også lidt om gebyrer.
     
    Henry og Jeblin "Synes godt om" dette.
  5. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    874
    "Synes godt om" modtaget:
    2,579
    Point:
    93
    Kan se, at det bliver nævnt ifm. indenrigsture. Måske det er en lokal enhancement i NO, hvor indenrigs jo fylder væsentligt mere - og i mindre lufthavne giver det måske mere mening ift. bemanding. Så jeg håber ikke denne enhancement kommer til CPH...
     
    Henry og RasmusH "Synes godt om" dette.
  6. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    242
    "Synes godt om" modtaget:
    576
    Point:
    93
    UPDATE:
    Fik en mail et par dage før afgang, hvor lounge var på igen, som en tjeneste jeg havde adgang til.

    Og på selve rejsedagen fik jeg både lov til at bruge Fast track og Lounge i CPH. Hvilket var ret rart - især fast track.

    Har en tur mere på denne side af SAS "sommerperiode", til CDG. Nu er spørgsmålet så bare om jeg mon må bruge SAS loungen i CDG?

    Jeg er med på at Fast track kun er tilgængeligt på SAS "egne" destinationer. Men det er jo en ægte SAS lounge i CDG - og hjemmesiden er ikke helt præcis i sin formulering... Er der nogen der Sølverer der har besøgt den i denne sommerperiode, eller har nogen af de ægte medlemmer spottet en ydmyg sølver i loungen i CDG? ;-)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    FastTrack er kun der hvor SAS selv står for den. Det gør de ikke i Paris.. dog er ventelisten meget lille alligevel, da det stort set kun er SAS-afgange der afgår fra den finger i CDG. Loungen burde du have adgang til hvis det er inden for den periode hvor der er adgang for sølv-medlemmer.
     
    Henry, Ulrik og MaHA "Synes godt om dette"
  8. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Der er slet ingen fast track i "SAS fingeren" kun 2 spor, men som @alexanderln skriver INGEN ventetid, stort set kun SAS afgange......
     
    Henry og MaHA "Synes godt om" dette.
  9. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    242
    "Synes godt om" modtaget:
    576
    Point:
    93
    Jeg satser benhårdt på Loungeadgang :) Har været i CDG et par gange før, og deres udbud af mad mm. er forbløffende skuffende - når nu det er Paris(!).
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. alexanderln

    alexanderln Cakespade member

    Beskeder:
    2,358
    "Synes godt om" modtaget:
    5,807
    Point:
    113
    der er faktisk fast track yderst til venstre i CDG ;)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg har enkelte gange oplevet op til 15 minutters ventetid i CDG med SK, så får man nogle blikke når man lige smutter udenom køen :)
    Enig i udvalget ikke er fantastisk, og størrelsen på loungen endnu værre når den er travl. De havde dog en hvidløgs ost jeg har spist store mængder af, sikkert til stor glæde for alle dem jeg har siddet ved siden af i flyene på vej hjem :-D
     
    Kenneth K, SophieHendriksen, Claus Heine og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,825
    Point:
    113
    Kan man stadig betale sig til adgang til SAS-loungen?

    Mener, at det blev muligt for et stykke tid siden - men husker ikke betingelserne i detaljer.
     
    Kenneth K og Claus Heine "Synes godt om" dette.
  13. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Guldstuen i CPH i dag, meget skrabet forplejning. Påtalte det til personalet, og de var enige i at udvalget er ringe, men det skyldes at SAS vil spare!!! Troede egentlig, at deres seneste strategi var, at de lukkede 3. parts lounges og Fast Track for at forbedre egne lounges. Det nytter jo ikke noget at skrabe bunden i 2 år mens de venter på, at CPH får bygget om og forbedret det hårde produkt, før SAS måske vælger at upgrade "vores" lounge.
     

    Attached Files:

    Hof, Kenneth K, Jeblin og 7 andre "Synes godt om" dette.
  15. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Hvad? Ingen laks?! :eek:
     
    Kenneth K, tbh, Frequie og 3 andre "Synes godt om" dette.
  16. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nix, det var der heller ikke i går, og ej heller da jeg var forbi i fredags.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  17. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Laksen kan ligesom aviser mv downloades.....:cool:
     
    Kenneth K, jespersm, alexanderln og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Tjah, ikke når det gælder danske aviser, de er tilsyneladende også sparet væk (bortset fra Børsen)
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  19. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Det vil da være det glade vanvid. Brug i stedet en 20'er mindre og gå i CPH-Apartment-loungen, hvor der både er roligt, god plads, udsigt, aviser og ca. det samme mad- og drikkeudvalg som hos SAS.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Det med rolig, god plads, og især udsigt vil jeg være uenig. Lige op til en KL eller anden afgang, kan det hurtig fylde op i den lille lounge. Der plejer dog altid at være en siddeplads til at finde, men at finde to ved siden af hinanden når man rejser sammen er ikke altid nemt, afhængig på tidspunkt på dagen osv osv. Dermed ikke sagt det ikke er en god ide at spare den 20'er. Hvis man er heldig, har de enda laks :)

    Her er udsigten fra mit sidste besøg, som dog heldigvis er midlertidig, for du har ret, det var en fantastisk udsigt!
    03D26DDF-F5F7-429E-BD7F-38912A5B94FA.jpg
     
    jespersm, Schwert, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side