Udskift 'KL' med 'SK', og så har vi jo en perfekt beskrivelse af Guldstuen Men point taken, havde ikke lige tænkt over det med den (midlertidige) manglende udsigt.
Tænker det også er på sin plads, hvis der er "reelle" enhancements og det kom der vist for Sølvfiskene.. https://www.flysas.com/en/eurobonus/about-eurobonus/membership-levels/ Lørdagsadgang til lounges fra 13/1 til 7/7-2018... ** Valid 8/7 - 20/8 and 16/12 - 7/1, also on Saturdays 13/1 - 7/7, 2018. Includes access to SAS Fast Track in Scandinavia and Finland and to SAS Lounges worldwide (except SAS Gold Lounges) when traveling on SAS (except charter) on the same day as you are traveling. You can also bring one guest or 4 family members (spouse, partner, own children and parents) into the SAS Lounge (not Fast Track).
Men det kan jo næsten kun betyde en ting - at de lægger i ovnen til "enhancements" og prøver at spinne noget positivt ud af deres ændringer...sagde nej hatten....
intet er så godt det ikke er skidt for noget... - eller noget er der vist et ordsprog der siger... - men da en fin perk for de lørdagsrejsende
Godt nok specfikt med en dag om ugen, men der er måske mange i det segment der rejser lidt men ikke meget der starter ferier på en lørdag..Det passer jo ikke så godt til en weekend tur.
Nok bare at de fleste der rejser meget ikke gider rejse lørdag og derfor plads i loungen. Fint tiltag synes jeg.
Svært tilfreds med denne kampagne. Bruger af og til netop lørdage til 1-dags smuttur til europæiske byer - ofte billige billetter på lørdage i forvejen. Man kan så også håbe på en fast track kampagne en anden gang
Altså, jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg skal mene om et sådant tiltag. Først sparer man adgang til 3. parts lounges væk for alle ens business/plus- og Guld+-kunder og så indfører man delvis adgang for sølv-kunder til ens egne lounges. Jeg er ikke i tvivl om at 3. parts lounges nok koster lidt mere end et besøg i ens egen lounge, og det er sikkert også en billig omgang qua det angiveligt lavere antal rejsende om lørdagen, men det må nu alligevel koste noget. Det giver måske lidt en fornemmelse af at man ikke satser på at skabe stærkere loyalitet blandt kunder, men hellere vil give en smule til alle. Jeg er ikke i tvivl om at fritidssegmentet også er vigtigt for SAS, men jeg ved ikke rigtigt... Eller er det mon bare SAS der vælter rundt og ikke ved hvilket ben, de skal stå på ? Nå, nu skal den DSGM #2 nok prøve at finde en lille ja-hat frem så det også kan blive jul i år
SAS lovede de ville fokusere på egne lounges i stedet, og de fokusere virkelig på at få fyldt dem op Jeg tænker det har lille reel betydning lørdag og nedenunder.. Hvis de får et par glade kunder her og der...
På Kastrup kunne de jo til og med godt lade folk gå ovenpå, der er ikke meget forskel... Der er den sidste rest af guldstøv forsvundet.
Der er dog en del 3. parts longer, der simpelthen var for ringe. Dér kan jeg godt forstå at SAS dropper adgangen. Jeg rejste med Turkish Airlines fra Chisinau for en uges tid siden, hvor jeg også spurgte om adgang til loungen. Svaret i check-in: "Loungen har ikke en tilstrækkelig høj standard. Derfor vil vi ikke tilbyde adgang for vores kunder".
Ja så er det jo en helt anden sag hvis det er et spørgsmål om kvaliteten af loungen, for ellers har det vel i øvrigt udelukkende været et spørgsmål om at spare penge. De kunne også overveje at lukke Guldstuen på Kastrup med samme begrundelse... /DSGM #2
Argumentet med at fokusere på egne lounges giver mening når man ser den nte på OSL. Den er nu flot. CPH bør dog snarest få et løft. Synes det giver god mening at sølv får adgang om lørdagen hvis de er halv tomme. Kan være der er nogle der tager en tur med sas i stedet på Norwegian for netop at få sølv. Er trods alt nemmere at få sølg end bling bling...
Tjah som Sølv ved jeg ikke engang, hvad jeg skal mene om dette tiltag. Ved ikke hvor mange sølv der er i buketten, men som sølv i adskillige år, kunne jeg vel ønske at det også gjaldt andre dage end lørdag (hvis der er plads). Nå men jeg ville da aldrig bestille flybilletter efter om det er lørdag, men efter hvad som passer i mine planer.
Jeg tror at det vil være en ret lille gruppe som vil tænke sådan. Min fornemmelse er at Norwegian nok jævnt hen i mange tilfælde stadig er billigere, også selvom man skulle ligge prisen på et loungebesøg oveni. Tidligere på året var jeg ude i at skulle rejse med arbejdet ARN-MMX nogle gange kort efter hinanden og her var Norwegians pris med samme afgangstidspunkter lavere end SAS', selv på DY flex vs. SAS Go. Men det er selvfølgelig altid godt for en virksomhed hvis de kan få ingenting til at se ud af en helt masse. Går den, så går den... Jeg håber så ikke at det omvendt betyder at der er lagt i kakkelovnen til flere "enhancements" for guld-kunderne.
Der er skam forskel: Ovenpå virker skopudsemaskinen sjældendt, stolene (hvis der er nogle ledige pladser) er gamle og slidte, og de lille trange herretoilet, tjah-bum-bum, dem nedenunder er i hvert fald langt mere indbydende.
Ved ikke rigtigt, hvad jeg skal mene om denne nye enhancement, EBS med familie kan jo benytte Fast Track i halve dec. Det fik jeg at føle her til morgen : 1) Normalt ikke kø i Fast Track, men ak sådan var det ikke idag ... Kø langt ud forbi b\pas scanneren. 2) Jeg havde beregnet min normale tid fra Clarion hotellet ... Ha, ha det kunne jeg godt glemme alt om ... Måtte skippe morgen kaffen i loungen og gå direkte ud til mit fly sk601 til ZRH afgang 07:55. 3) Hvis EBG, EBD skal beregne mere tid til fast track og lounge, hvad er fidusen så ! 4) Flere halvvoksne børn, der ikke ved om de overhovedet gider rykke sig i kø'en, hovederne godt skjult i jogging hætter, krumbøjede og begge hænder dybt begravet i lommerne .... Jo så går kø'en super hurtigt ... CPH havde ovenikøbet oprettet en slange helt hen til endevæggen og så tilbage igen. Nå jeg nåede mit fly og havde heldigvis indtaget en solid morgenmad på hotellet. Rigtig god Jul med et billede fra ZRH a\p på vej ned til togstationen.
Så kom SAS loungeadgang på lørdage med igen i efteråret 2018. (25/8-15/12) ((læst under benefits i SAS appen))