SJW var heller ikke lige en, som jeg havde i min hukommelse. Shijiazhuang er jo også en lille kinesisk by med .... 10 millioner indbyggere
Check in.dk skriver at Billund mister to hub ruter, jeg har været for nærig til at betale for adgang og kan derfor ikke læse artiklen. Er der nogen der ved hvilke hubs der er tale om?
Jeg kan ikke forestille mig det er Frankfurt (LH) og Amsterdam (KLM). Så Bruxelles og Helsinki ELLER Riga er gode bud.
Næste offer: Virgin Australia "forbereder" at gå "frivilligt" i betalingsstandsning. https://www.smh.com.au/business/com...voluntary-administration-20200420-p54lcd.html
Det er en lækkerbidsken for et kinesisk selskab. Kineserne køber næsten alt hvad de kan komme i nærheden af i Australien. Landbrug, råstoffer, infrastruktur... Håber dog ikke det lykkes dem.
Det gør de også i Afrika - og i Europa også infrastruktur. Det er lidt paradoksalt, at liberalisterne i Brussels og på Christiansborg gerne vil udlicitere - og så er det kineserne, der køber. Det er jo næppe en privatisering.
EU har jo været ude at sige, at medlemsstaterne bør købe op for at sikre, at f.eks. kineserne ikke gør det. Senere kan staterne så sælge igen. Og med hensyn til Virgin Australia, så har kineserne faktisk allerede snablen nede. Flyselskabet er aktienoteret og ejet af bl.a. Nanshan Group (kinesisk, ejer også Qingdao Airlines), HNA Group (kinesisk, ejer dele af Grand China Air og Hilton), Singapore Airlines, Etihad Airways og Richard Branson (10%).
Så kom sas på banen forlængelse af status Due to the extraordinary circumstances, SAS has decided to offer EuroBonus members a 12-month extension on their current membership level. This benefit will be applied automatically to active EuroBonus accounts where the member has achieved current membership level on own merits, either by earning qualifying points or qualifying flights. The benefit will be applied to members that have a qualification period with expiry date 31 March 2020 until 28 February 2021. https://www.flysas.com/en/help-and-...because-of-the-current-situation-i-could-not/
Men det er en kovending af rang. Da jeg førte gang kontaktede SAS, så var beskeden følgende: Corona har ulykkelige konsekvenser for mange, også for SAS og vores Eurobonus-medlemmer. Vi sætter ikke Eurobonus-medlemskaber på pause. SAS’ overordnede retningslinjer om aflyste flyvninger bliver fulgt og er det sådan, at aflysningen af et specifikt SAS-fly er afgørende for, om man kan beholde sin status eller blive opgraderet til højere status, så er det noget, som vi selvfølgelig gerne vil hjælpe med at få løst. Vi forlænger dog ikke optjeningsperioden Kristoffer Meinert, Pressechef/Head of Media Relations Denmark Så at det netop er det som SAS ender med at gøre er en kovending. Forventet at de ville komme med det, men en kovending af rang. Det er en skam at SAS ikke tog det som en fordel og proaktivt meldte noget ud tidligere. Nu føles det som et pres fra andre flyselskaber at SAS gør det.
Er allerede LTG Jeg mener mere at vi bibeholder vores niveau i premium. Er slev på det højeste niveau, så jeg kan bestille business til økonomi klasse point. Denne status må de også gerne forlænge, da man jo ikke kan fastholde over 200000 point når man ikke flyver. Men dejligt at De forlænger end.
Det viste sig vist at være BRU og HEL. Sun-Air (BA) overtager dog BLL-BRU fra 7. september: https://www.linkedin.com/posts/bill...uxelles-fra-activity-6659022328174903296-_l7m , og dermed bliver BRU en Oneworld-forbindelse fra BLL mod en *A-forbindelse indtil nu. 32 passagerer - det er kun omkring en tredjedel af hvad der var muligt på de CRJ900, som SN havde leaset til ruten fra nu snart døde Cityjet. Morgenflyvningen (dog kun mandag-torsdag!) fra BLL klokken 8.00 giver så vidt jeg lige hurtigt kan se fine forbindelser videre fra BRU ud i verden med OW-selskaberne. Der er eftermiddagsrotation alle hverdage - ingen afgange i weekenden.
Er det ikke en genåbning af en art, eller er min hjerne på afveje? Jeg mindes at jeg fløj BLL-BRU for mange år siden netop med Sunair of Scandinavia. Når jeg siger mange år, så mener jeg mange år. Den gang Maersk fløj fra Billund til Amsterdam.
Men der er vel også en del rejsende fra Jylland til nogle af de mange EU institutioner, der kunne have interesse i en direkte forbindelse. Det kan både være virksomheder, forskningsinstitutioner og udflyttede statsinstitutioner.
Hovsa - den smuttede. Om teksten manglede da jeg postede, eller om jeg overså det, ved jeg ikke. Men du har ret, den eneste aftenrotation er søndag aften. Absolut - og jeg tror også at ruten kan blive rentabel for Sun-Air/BA som standalone-rute uden videre forbindelser til/fra resten af verden. Ud fra personlige præferencer er BRU dog kun relevant som forbindelseslufthavn.