Novel Coronavirus (2019-nCoV) Udbrud

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Thorkild, 23/1/20.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Nu skriver Bank Norwegian i det klip du viser, at din afbestilling kan være dækket af forsikringen. Man kan sagtens forstille sig situationer, hvor forsikringen dækker, eksempelvis hvis du bliver syg og må afbestille. Men hvis du er rask og rørig, kan det sagtens være, at forsikringen ikke dækker.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Hvilket virker helt rimeligt - man kunne også stille spørgsmålstegn om hvorvidt flyselskaberne skal dække hotel m.m. som så vidt jeg forstår stadig er gældende.
     
    Henrik Olsen, SebastianBruun og Henry "Synes godt om dette"
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    SAS - Ombooking uden gebyr :
    Der er lidt ændringer i deadlines (rejsedatoer nu helt frem til 28feb2021).
     
    Henrik Olsen, MaHA og Henry "Synes godt om dette"
  5. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    LH tilbyder nu også en slags voucher + 50€ rabat ved ombooking - rigtig fine tiltag!

    (Selvom jeg intet har hørt fra dem om at de har aflyst et af benene på en tur til Lissabon i april. Har selv tilfældigvis set det på deres hjemmeside. Det er vist ikke helt "EU" konformt. Never mind, regner med at få annulleret hele rejsen - mon ikke?!)
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Søren G

    Søren G VIP medlem

    Beskeder:
    243
    "Synes godt om" modtaget:
    788
    Point:
    93
    Nå Ryanair de har nu sendt mail om at de aflyser vores flyvning i Juni fra AAR-ZAD.
    Når jeg ser på deres hjemmeside ser det ud til at ruten er helt udgået før den overhovedet kom igang. Det skyldes jo nok Corona selvom de ikke skriver det direkte.

    Den passede ellers perfekt til en forlænget weekend, så det er lidt synd :(
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, MaHA og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. Haris Alikalfic

    Haris Alikalfic Nyt medlem

    Beskeder:
    10
    "Synes godt om" modtaget:
    22
    Point:
    3
    Ryanair har besluttet at udskyde deres base i Zadar til næste år. Bliver spændende at se, om Aarhus igen kommer med, hvis det overhovedet bliver aktuelt.

    Kilde: https://www.exyuaviation.com/2020/03/ryanair-group-postpones-zadar-base.html
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  8. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    UM arrangerer et fly fra Manilla og Cebu til CPH på lørdag (28/3). Er der nogen der ved hvilket selskab der står for flyvningen og med hvilken maskine? Bare nysgerrig.

    Der sælges både Economy og Premium billetter ("Extra legroom and wider seat.")

    Synes det er en fantastisk service UM giver og priserne er baseret på costpris pr sæde ved fyldt fly. Men har noteret mig at flere brokker sig over at de skal 10.500 for billetten, "jeg plejer at giver 4.000kr for en retur med Emirates".
    En gang imellem så mister man troen på (nogle af) sine medmennesker. o_O
     
    SebastianBruun, Henrik Olsen, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  9. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det kunne lyde som en Norwegian Dreamliner eller en charter fra TUI eller A330 fra SunClass?
     
    Henrik Olsen, tbh og Henry "Synes godt om dette"
  10. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Tænkte jeg også umiddelbart. Undrer mig dog lidt over at statskassen pumper milliarder i SAS (med god grund) og SAS har en håndfly på jorden der kunne tage turen - hvorfor er det ikke SAS?
     
    Henrik Olsen, Ulrik, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Flyet flyves i hvert fald med Sunclass Airlines' IATA-kode, DK (DK9025 på begge legs hjemad, ukendt flynummer ud). Men det er jo ikke ensbetydende med at det er med Sunclass-metal, selvom det nu passer meget godt med at DK både har økonomi- og premium-kabine i deres A330-maskiner.

    Hvis pengene ikke nødvendigvis skal holdes i Danmark/Norden, kunne HiFly, EuroAtlantic eller nogle af de østeuropæiske charterselskaber vel også komme på tale.
    Er dog enig i at TUI, skrantende Norwegian eller rent faktisk Sunclass selv ville være meget oplagt.

    https://www.4groupsonly.dk/philipines-23march2020
     
    Senest redigeret: 25/3/20
    Henrik Olsen, Henry og Ulrik "Synes godt om dette"
  12. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,400
    "Synes godt om" modtaget:
    12,806
    Point:
    113
    Mener, det var Danish Air Transport, der fløj til Norditalien i week-enden for bl.a. at hente folk hjem fra krydstogt skibene. Nogen, der kan bekræfte?
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  13. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Ja, korrekt. De fløj BLL-GOA-CPH-BLL med deres røde MD83 (OY-RUE). Flynumrene var hhv. DX950, DX750 og DX951
     
    Henrik Olsen, Peter F., Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Jeg så idag, at Alitalia har planer om at begynde at flyve mere regelmæssigt fra den 6.april. Stadig reduceret trafik, men dog flere afgange end nu. Desuden åbner de vidst også op fra Malpensa. Det kan jo ændre sig, og man kan diskutere om det er en god eller dårlig idé.

    Desuden begynder de taiwanesiske flyselskaber at skrue op for driften i begyndelsen af april, men de har nok også været pauset i en længere periode :)
     
    Senest redigeret: 27/3/20
    Henrik Olsen, SophieHendriksen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Baadsgaard

    Baadsgaard VIP medlem

    Beskeder:
    1,212
    "Synes godt om" modtaget:
    4,497
    Point:
    113
    Jeg har en bonusbillet hos SAS - eller det har jeg så ikke længere - da turen er cancled.
    Jeg ville ellers selv have afbestilt den, men nu er den ikke på mit login længere.
    Har nogen erfaring med om points og skatter kommer retur af sig selv eller skal jeg kontakte dem? Ser ingen grund til at kontakte dem unødigt - der er andre, der har mere brug for hjælp end jeg har ;-)
     
  16. jth

    jth Medlem

    Beskeder:
    33
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    18
    Jeg afbestilte en bonus-tur til Kina i februar. Pointene var ret hurtigt tilbage men gebyret tog 4-5 uger.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  17. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg havde også en tur der er aflyst (afgang i morgen) - jeg brugte deres normale afbestillingsformular i går og håber det er godt nok, men pointene er ikke kommet retur endnu.

    Som jeg læser det på
    https://www.sas.dk/traffic-information/message/#related-pages
    Skal jeg bruge deres refund form for at søge om refusion (går ud fra det også gælder bonus billetter). Den her:
    https://www.sas.dk/kundeservice/afbestilling-refusion/

    Den kan så ikke finde ud af det, men siger jeg i stedet skal bruge nedenstående:
    upload_2020-3-27_18-34-14.png
    https://www.sas.dk/customer-service/contact/forms/cancel-your-booking/
     
    Senest redigeret: 27/3/20
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  18. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Har skrevet til Diamant-mail om to ture jeg skulle have refunderet. Vibeke har klaret det med en svartid på max 45 min, begge gange. Ved dog ikke hvor lang tid der går, inden pengene kommer ind.
     
    Henrik Olsen, PENSIONISTEN, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    449
    "Synes godt om" modtaget:
    1,367
    Point:
    93
    Sunclass flyver selv. G-TCXC er på vej til Manila fra Phuket nu :)
     
    Henrik Olsen, Henry og Offlyer "Synes godt om dette"
  20. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Diamant mailen refunderede også en IAD billet for mig for en uge siden, men beløbet er endnu ikke gået ind.
    - Jeg venter på en voucher, den vil tage ca. 4 uger, stod der på bekræftelsen.
    - En status point ajourføring tager ca. 2 uger iflg info på min request.

    Når man forestiller sig alle de mange, mange afgange, der er cancelled, er det vist forståeligt.
     
    Henrik Olsen, Kenneth K, RasmusH og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side