Muligvis, men det er jo et skridt i den rigtige retning. Jeg kan se at der er planlagt en rotation igen den 25.marts.
De fleste flyselskaber har "robotter" der automatisk ombooker til nærmeste alternativ. Nogle gange dagen før, andre gange en anden lufthavn, men som regel noget der ikke dur. Det er ikke fordi SAS aktivt har tænkt at at du skal fra ORD, og du burde kunne annullere eller få den voucher. Kontakt SAS eller dit rejsebureau for at annullere flyene på forhånd.
Ja. Jeg fik nogenlunde samme forklaring på telefonen i morges omkring ombooking til et alternativ. Det ser bare lidt mærkeligt ud, når ens aflyste Miami retur er erstattet af en enkeltbillet til ORD. Annullering af det hele gik smertefrit.
Den dukkede også op hos mig for en LAX tur på fredag. Som skrevet ovenfor er det en automatisk ombooking. Jeg kontaktede Vibeke på Diamant mailen - og vupti ombooket til oktober - inklusive vores venner på seperate booking (og uden status). Super service fra SAS. Det er her at fårene bliver skilt fra bukkene.
Rejseforsikringer dækker ikke, hvis f.eks. et flyselskab eller en turoperatør går konkurs. Hvis det er en pakkerejse, dækker rejsegarantifonden. Hvis der kun indgår 1 element og dermed ikke er en pakkerejse, så er eneste sikkerhed, hvis du har betalt med et kreditkort og via kreditkortselskabet kan få pengene tilbage. En voucher vil ved en konkurs være uden værdi.
Det er helt korrekt. Det er selvfølgelig noget man skal overveje. Blot vil jeg opfordre til at man ombooker så vidt muligt - alternativt en voucher - så man ikke hiver penge ud af et meget presset SAS. De har behov for alt det cash-flow de kan få lige nu. Ja, jeg har absolut ikke altid været tilfreds med SAS, men omvendt har de virkelig også reddet mig mere end en gang gennem tiderne. Hvis jeg kan gøre mit til at de kommer bare en lille smule lettere gennem denne helt uforskyldte krise, så synes jeg det er det rigtige at gøre. Kan kun opfordre jer andre til at gøre det samme - hvis overhovedet muligt.
Er der nogen af de kloge herinde, der ved noget om cost/benefit ved at flyve et passagerfly kun med last ? Tænker, at hvis der ikke er passagerer og bagage, må der kunne fyldes ekstra cargo i lastrummet. Men tænker at det vil være en underskudsforretning, selvom man også kan spare noget crew og forplejning.
Kan du så ikke bare annullere bookingen? De skriver på denne side at de ikke tager noget gebyr: https://www.avis.dk/avis-coronavirus-advice
Du har ret .. men .. det er ikke altid lige nemt at ville hjælpe. - Jeg har bl.a. en retur Plus billet til IAD nu i slutningen af marts. Jeg har 3 muligheder 1) Ombooking 2) Voucher 3) Refundering. - Jeg tilbød en 4. mulighed, nemlig at SAS kunne beholde hele det pålydende beløb mod at jeg fik godskrevet status point for billetten. Jeg foreslog, at man kunne føre billetten ind over "retro-registrering" for derved at afregne og lukke billetnummeret (jeg gjorde 3 forsøg, et via Stockholm og 2 hernede, men den gik ikke, så nu har jeg requested en refundering dkr 5642 !!
En eller anden youtube-pilot-stjerne lavede et live-event med en Q&A. Han sagde at hvis de flyver helt tomme, kan man enten afmontere alle sæder og sætte stykgods ind, eller også har man nogle “seler” så der kan placeres stykgods direkte på sæderne. Begge dele er dog ganske omkostningstungt, så det er sjældent man gør det.
Jo - det skulle jeg mene. Avis har blot været lidt svævende når vi taler om pre-paid. Det er her at biludlejningsselskaberne skiller sig ud. Skulle afbestille hoteller - både på hotels.com og hotellernes hjemmeside. Ingen problemer - klar og tydelig tale. SAS som beskrvet ovenfor. Så kom Avis. Forudbetalt bil, når jeg så vil aflyse, så kommer en besked om at der kan være gebyr i henhold til de regler jeg accepterede da jeg bookede - og så kommer et link til generelle betingelser. Og den oprindelige reservationsbekræftelse siger nada om afbestilling.
Jeg så bare at de flyttede dem, fordi CPH måske alligevel ikke havde plads til dem. Tak til @Henrik Olsen
Bank Norwegian udsender mail om at ens rejse kan være dækket, det til trods for at AIG afviser ens krav. Jeg syntes det virker en smule mystisk: Ham fra AIG sagde derudover at jeg var velkommen til at lave en anmeldelse, selvom han skrev at de ikke dækkede afbestilling pga. denne situation. Er jeg den eneste der overser en eller anden form for logik?