Novel Coronavirus (2019-nCoV) Udbrud

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Thorkild, 23/1/20.

1. Fruth

Fruth Aktivt medlem

Beskeder:
    41
    "Synes godt om" modtaget:
    132
    Point:
    33
    Sjovt... det kan jeg ikke på mine... endnu...
    Har fået aflyst BLL-BGO
    Fortsat kan jeg flyve BGO - OSL

Returflyvningen OSL-CPH-BLL er også fortsat muligt.

Men altså... Det er svært at foretage resten, hvis man ikke kan komme afsted med første leg ;0)

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Søren G

Søren G VIP medlem

Beskeder:
    244
    794
    Point:
    93
    Norwegian kreditkortet's afbestillings forsikring dækker kun sygdom, så der er ingen hjælp at hente.
    Har forhørt mig, og der er desværre ikke noget at gøre.

Står selv med et betydeligt tab i den forbindelse :(

3. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Mon SAS har fjernet deadline 19.marts for ombookings uden gebyr ?

4. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,147
    Point:
    113
    Hvis du ikke får varen, kan du så ikke bare nægte at lade betalingen gå igennem?

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  5. Søren G

Søren G VIP medlem

Beskeder:
    244
    794
    Point:
    93
    Det er forudbetalinger på diverse overnatningssteder, så derfor er de hævet for længst.

Så er der fly, det er Lufthansa. De burde give pengene tilbage, voucher er ikke så aktuelt for os i denne situation.

6. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,567
    13,147
    Point:
    113
    Du kan vel stadig bede hotellet om en tilbagebetaling. Ellers kan du vel stadig gøre indsigelse mod betalingen (med mindre det er en ikke refunderbar reservation).

Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  7. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    741
    1,311
    Point:
    93
    Jeg er også blevet slemt skuffet over mine rejseforsikringer. Ud af de fire er der kun én der dækker, og det er hos DJØF/Codan hvor jeg netop ikke har tilvalgt afbestilling, fordi jeg tænkte de tre andre måtte være nok. Tænkte ellers epidemi klausul ville være standard.

Senest redigeret: 16/3/20
  8. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,268
    4,204
    Point:
    113
    Trods flere afbestilte private rejser - og formentlig mindst 1 til på vej, så har jeg endnu ikke haft brug for vores rejseforsikring. SAS har bare fungeret her. Fleksible hoteller. Men vores selskab (Top) har faktisk tilkendegivet at de ville dække i denne situation. Har været super tilfreds med deres rejseforsikring. De er ikke de billigste - men de er der bare når man har brug for dem (7-9-13). Jeg kæmper lidt med Avis på en billeje - de ville have 4400 kr ekstra for at flytte den til efteråret (1 uge i Californien, kategori F)

Henrik Olsen, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  9. E02zar

E02zar VIP medlem

Beskeder:
    265
    563
    Point:
    93
    Hejsa - vi skulle ha fløjet med singapore air på fredag 20 marts, men alle deres fly indtil ultimo maj fra CPH er aflyst. Billetkontoret i CPH skriver til at de ikke vil refunderer mit sædegebyr som er betalt - det er så hvad det er, men så sender de denne besked:

Singapore Airlines is waiving all rebooking fees for tickets issued on or before 15 March

2020, for travel up to 31 May 2020, with immediate effect. Customers can cancel their

existing flight itineraries, retain the value of their tickets and rebook their travel at a later

date, when they are able to firm up their new travel plans. The new flight itinerary should

be completed by 31 March 2021.

Refunds are based on the fare conditions of the original ticket. Refund fees will not be waived.

Skal det forstås som om de kan tage et gebyr for at refunderer mine penge selvom det er dem der aflyser flyet?

På forhånd tak :)

Henrik Olsen, Henry og Calle77 "Synes godt om dette"
  10. Calle77

Calle77 EBG, Aeroplan 50K, Radisson Rewards VIP

Beskeder:
    900
    2,026
    Point:
    93
    Der flyves fortsat, i hvert lidt endnu, men kun SQ (og rejsebureauer) kan booke pladser til rejsende som skal hjem.
    Hvis du annullerer din billet sker det i henhold til de regler der gælder for din billet.
    Du kan også få en "voucher" ("retain the value...") på billettens værdi og bruge denne til en senere rejse (som skal være afsluttet senest 31/3 2021). Eller du kan ændre gratis til anden rejsedato (dog betales evt. difference i billetpris).

Henrik Olsen, Henry og Erwin Lansing "Synes godt om dette"
  11. E02zar

E02zar VIP medlem

Beskeder:
    265
    563
    Point:
    93
    Mange tak - problemet er bare at iflg Singapore Airs kontor i KBH så flyver de ikke, og alle flyvninger til ultimo maj er aflyst - men flyvningen står stadig som confirmed i min Singapore app og jeg har intet hørt direkte fra SIA om den skulle være aflyst, udover jeg selv har været opsøgende og fået den melding - men da den stadig står som confirmed kan mit rejsebureau ikke gøre noget :-/

12. Calle77

Beskeder:
    900
    2,026
    Point:
    93
    Jeg arb i et rejsebureau og vi har kunder der kommer hjem med SQ 21/3. Men mon ikke SQ helst ikke vil have folk på flyene ud af DK.
    Dit rejsebureau har mulighed for at ændre jeres rejsedatoer, eller få lavet en såkaldt EDM på billettens pris som kan bruges senere. Helt standard. Alle bureauer har fået disse policies fra SQ.

Henrik Olsen, E02zar, DanielBahn og 2 andre "Synes godt om" dette.
  13. E02zar

E02zar VIP medlem

Beskeder:
    265
    563
    Point:
    93
    Hej Calle
    Mange tak for svar ved du om den her edm gør at jeg skal booke via flybillet.dk igen eller direkte hos Singapore air?
    På forhånd tak

Henrik Olsen, Calle77 og Henry "Synes godt om dette"
  14. Calle77

Beskeder:
    900
    2,026
    Point:
    93
    Velbe.
    Er ret sikker på EDM skal bruges hos udstedende bureau, flybillet.dk.

Senest redigeret: 17/3/20
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    I forrige tilmeldte mig Danskerlisten på UM's rejseklar app på min Android telefon. Har nu prøvet et par dage at framelde mig men bliver mødt med fejl. På to pressemøder i træk opfordres der til at framelde sig hvis man er hjemme. Ringede til UM og fik at vide jeg kunne afmelde mig via mail. Jeg spurgte om den venlige dame kunne give beskeden videre, men fik at vide det i en anden afdeling og det kunne hun ikke. Jeg gentog opfordringen og svaret det samme selv da jeg nævnte at vi to dage i træk på det stærkeste er blevet bedt om at framelde os danskerlisten. Jeg ved godt at alle i hendes sted er presset, men jeg er alligevel lidt pikeret over den holdning.

Nå men jeg har frameldt mig danskerlisten på mail

SophieHendriksen, Baadsgaard, Bekgaard og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Baseret på et par hurtige forsøg på både APP og hjemmeside, så tyder det på, at deres system er gået ned. Igen, hvis der er tusindere af danskere som pludseligt får lyst til at (af-)registrere sig, så holder et offentligt IT system ikke til det.
    https://twitter.com/UMBorgerservice/status/1240011021001134080?s=20

Ulrik, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  17. Kims

Kims Aktivt medlem

Beskeder:
    89
    226
    Point:
    33
    Jeg har en tur til Miami på torsdag med hjemrejse over OSL søndag. Den er aflyst, men nu er der pludselig dukket en flyvning op til Chicago inde i min miami booking. Den er ikke aflyst!

Det ser ud som om SAS mener jeg skal tage toget fra MIA til CPH for at flyve til ORD mens jeg sidder i en aflyst flyver!

Gad vide hvilke knapper SAS har fået trykket på! Nu kan jeg også godt være i tvivl på hvilken jeg selv skal trykke på. De regner vel med jer står i lufthavnen på torsdag for at flyve til ORD, som det lige står der på min booking nu. Så skal jeg så tage toget til MIA for at nå en aflyst flyver hjem.

Attached Files:

Senest redigeret: 17/3/20
    SophieHendriksen, Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  18. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN VIP medlem

Beskeder:
    1,598
    6,843
    Point:
    113
    Min rejse er
    - CPH-IAD 26mar : den har stået som annulleret, men er nu helt forsvundet
    - IAD-CPH 29mar : Ikke tilgængelig ( sas har kun annulleret fly t.o.m. 28mar offentligt), så min reservation er låst !!!!

Ulrik og Henry "Synes godt om" dette.
  19. CHA211

CHA211 VIP medlem

Beskeder:
    234
    579
    Point:
    93
    Jeg har en lignende billet booket som EB *A Award:

10 april MSY-IAH stadig valid
    10 april IAH-FRA cancelled
    11 april FRA-CPH cancelled

18 april CPH-EWR-MSY stadig valid

Billetten er booket for point der ellers ville være udløbet nu. Det store spørgsmål er om sas/eb vil tilbageføre pointene alligevel nu, hvor flere af flyvningerne er aflyst?

Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kermit

Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

Beskeder:
    452
    1,381
    Point:
    93
    Hmm.. Air China er vist begyndt at flyve til CPH igen. Første ankomst i en måned.
    Det er vel et godt tegn, at der bliver åbnet op for ruter til/fra Kina, selvom grænserne stadig er lukket.

SophieHendriksen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side