Novel Coronavirus (2019-nCoV) Udbrud

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Thorkild, 23/1/20.

  1. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Ja, crazy, for de høje priser gør ondt hvis man ønsker at ombooke en F&F Plus, der er købt før 05.marts, hvor der kommer et ombookings gebyr oveni.
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  2. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,098
    "Synes godt om" modtaget:
    4,318
    Point:
    113
    Uha, sig det ikke. Jeg har sådan en i maj til Shanghai :eek:
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  3. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Jeg har F&F plus tur til Miami senere på måneden. Nogen der ved hvad gebyret er for at annullere sådan en?
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    1) Min F&F Plus cph-iad :
    Rebooking koster et gebyr 240 Euro + differencen mellem den oprindelige pris i billetten og prisen på den nye adgang.

    2) Refunderings gebyr er 300 Euro.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  5. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Bør man undlade at rejse udenlands i disse dag? Uanset at landet kun har status af "Gul Zone", hvor man blot skal udvise ekstra forsigtighed.

    Jeg er ikke selv bekymret for selve virus, og vil egentlig gerne gøre mit for, at holde hjulene i gang på restauranter, museer osv., men jeg vil også nødig være den, der slæber det med ind i hovedet på svage medborgere og medvirker til at sprede virus.

    Hvad gør I?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  6. Steen_C

    Steen_C Aktivt medlem

    Beskeder:
    42
    "Synes godt om" modtaget:
    103
    Point:
    33
    Jeg følger UM anvisninger, og rejser ikke til røde/orange steder. Men rejser til gule steder (som jo nu omfatter hele verden). Skal til Tjekkiet på torsdag, hvor der er under halvt så mange konstaterede tilfælde som i Danmark.

    Er noget mere nervøs for en skiferie til Frankrig i påsken, da det er begyndt at gå ret hurtigt der.
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,207
    "Synes godt om" modtaget:
    3,989
    Point:
    113
    Vi lever i det store hele som normalt. Skole, arbejde mm
    Rejs for søren. Ifølge UM er hele verden i gul (undtagen selvfølgelig de ganske få områder der er i rød) - dvs samme niveau som i Danmark.
    Hos os går livet videre stort ser som normalt. Måtte af andre grunde aflyse en Berlintur her til morgen - men ellers normalt.
    Kald mig naiv eller ignorant - og med fare for at blive kastet for løverne. Men jeg synes der bliver pisket en stemning op som det ikke kan bære. Ja, det er alvorligt, men hverken vi som race eller vores samfundsstruktur er i fare. Langt fra. Siden det hele brød ud er 4.000 døde, i samme tidsrum er ca. 400.000 blevet dræbt i trafikken og 100-150.000 døde af almindelig influenza - og ca. 25.000 er døde af slangebid.
    At høre vores statsminister sige, at vi ikke tager det alvorligt nok, når samtidig stort set alle sports- og kulturarrangementer er aflyst, restaurations-, hotel- og rejsebrancher kører med meget store udfordringer og almindelige danskere stjæler ansigtsmasker og håndsprit på apoteker og hospitaler, det forstår jeg simpelthen ikke. Vi skal tage det alvorligt - men ikke gå i panik. Som (visse) medier (og statsministeren?) gerne vil have vi gør.
     
    Senest redigeret: 10/3/20
    Beaglen, jespersm, Ulrik og 6 andre "Synes godt om" dette.
  8. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Der siges også at hvis du har en planlagt rejse til et af de “røde lande” eller “gule lande”, så er den klare anbefaling at du ikke skal rejse. Bliv hjemme og glem alt om rejsen er det sagt gentagende gange på dagens pressemøde.

    Men er alle lande ikke markeret som gule pt? Også Danmark?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    jo, bortset fra de røde og de orange
     
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Orange, ikke gule.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    263
    "Synes godt om" modtaget:
    560
    Point:
    93
    Ahh okay - jeg kopierede bare teksten fra artiklen på forsiden :) Så kan jeg bedre forstå det!
    Tak :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. Nicki Lolk Sørensen

    Nicki Lolk Sørensen VIP medlem

    Beskeder:
    2,281
    "Synes godt om" modtaget:
    6,825
    Point:
    113
    "På grund af situationen med COVID-19, forbereder Norwegian aflysning af 3000 afgange fra midten af marts til midten af juni. Det udgør cirka 15 procent af den total kapacitet i denne periode. Selskabet har også sat flere andre tiltag i værk, der inkluderer midlertidig hjemsendelse af et væsentligt antal af sine ansatte."

    https://media.dk.norwegian.com/pres...ig-hjemsendelse-paa-grund-af-covid-19-2980491
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  13. copenhagenboy

    copenhagenboy VIP medlem

    Beskeder:
    125
    "Synes godt om" modtaget:
    321
    Point:
    63
    Men er det ikke kun i Europa?
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  14. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Så kom SAS med på bølgen - dejligt!

    Published 10MAR20)

    As we know that flexibility is crucial to our travelers, we are offering rebooking opportunities free of charge for all existing bookings within Europe, except for bookings wholly within Scandinavia and for travel to/from Italy.


    TERMS AND CONDITIONS

    • No change fee applies for bookings made before March 04th, 2020 for travel between March 10th, 2020 and April 30th, 2020 (included).
    • New travel date must be between April 01st and November 30th.
    • If the ticket is changed to a higher fare, any fare difference between the existing booking and the new booking must be paid for.
    • No cancellations or full refund are allowed, unless the fare rules of your original ticket allow it.
    • Rebooking can be made only once.
    • The rebooking has to be made before the departure date.
    • Rebooking is only valid to and from the same destination as the one on your original one.
     
    PENSIONISTEN, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Oh nej, det siger du ikke. Du har ret, så jeg har slettet min post for ikke at forvirre,
    tak for din hurtige reaktion.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Min bekymring går på om man kan komme hjem til DK. Er pt i Spanien og skal hjem via Madrid på fredag. Med den fart nye tilfælde bliver rapporteret på kan risikere at Spanien ( og andre lande for den sags skyld) bliver til rød og så kan man ikke komme hjem.

    Og nej, Spanien er et fedt sted at strande, men har været her i to uger vil hellere strande hjemme los familia.
     
    asf, THammer, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Det er egenligt simpelt matematik, plot antal smittede i DK og sammenlign med fx Italien, Syd Korea. Bedste gæt er at vi når Italienske tilstande med hospitaler der ikke er i stand til at give behandling til alle om ca 9-10 dage.... Problemet er ikke direkte hvor mange der er døde indtil nu, problemet er at ca 15% får brug for at blive indlagt så hvis tilstrækkeligt mange bliver smittet så kan hospitalerne ikke følge med, men de konsekvenser at det har. Og måden at du agerer på betyder faktisk noget.
    Er vi en uges tid fra at DK bliver et rødt land og andre lande sætter os i karantæne så er der nok nogle der får en lidt længere ferie end de regnede med...
    PS de tal du nævner bruger du i bedste fald forkert..
    i '18 / '19 havde Italien den værste influenza i mange år, 4 millioner smittede og 30 døde... du sammenligner en epidemi i tidligt stadie med års statistikker...
    There were some 832,000 flu patients between January 8-14th, according to the National Health Institute’s virus monitoring service, making a total of 3,883,000 cases since September 2017.
    In total 140 cases were serious and 30 people with flu have died.
     
    PENSIONISTEN, Daniel K og Henry "Synes godt om dette"
  18. jth

    jth Medlem

    Beskeder:
    33
    "Synes godt om" modtaget:
    92
    Point:
    18
    Antal trafikdrabte, øde af alm influenza og slangebid er kendte sandsynlighedsfordelinger. Der er 0 chance for at der dør 10.000.000 mennesker af slangebid resten af i år. Corona-virus har potentialet for at tage livet af 10.000.000 mennesker hvis smitten fortsætter uhæmmet.

    Kina har en dødsprocent på ca 5% pt. Hvis 10% af danskerne blev smittet, så er det 25.000 døde svarende til de seneste 50 års trafikdrab.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Problemet er at man ikke kan stoppe det, så skulle man fra start have isoleret Kina totalt.
    Mank kun forskyde den eksponentielle vækst på udbredelsen.
    Man prøver fornuftigt nok at gøre alt for at antallet af smittede tilfælde bliver fordelt og ikke vælter ind på samme tid, så sundhedsvæsenet ikke bryder sammen.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Nu er jeg ikke ekspert - men har dog et lille input til alle disse tal: De bygger alene på registrerede syge og registrerede døde. Der er formentligt mange i Kina, der har været syge, uden det er registreret. Jeg synes at have set at dødeligheden skulle ligge omkring 0,7% (intervallet 0,4% - 1%).

    Jeg går også ud fra, at den store stigning vi ser i antal smittede i Danmark hænger sammen med, at flere bliver testet. Der er formentlig en del flere smittede, som endnu ikke er testet positive i en test. Eller sagt med andre ord: Når pressen siger, at antallet af smittede er steget til xxx personer, så skulle de nok have sagt: Antallet af identificerede smittede er xxx personer.
     
    Clementos, Erwin Lansing, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side