CPH påstår at fly fra de røde lande, bliver parkeret i er område for sig selv. Ryanair fra både Bologna og Bergamo, blev parkeret på A18 og A20.det synes jeg nu ikke defineres som er område for sig selv. Område E( foran SAS hangar) havde nærmere været et område for sig selv. Det skal dog tilføjes, at pax ikke kom op i gaten derfra.
De 0,7% er hvad man ser i Syd Korea hvor at man tester mange - forudsætter bla. at man undgår at overbelaste sundhedssystemet. Det er derfor at reduceret social kontakt er nødvendigt. Hvis man ikke kan følge med behandlingsmæssigt stiger dødeligheden en del. 0,7% af 10% af den danske befolkning er immervæk 4000. Og vi får formentligt fornøjelsen af den igen til efteråret. Det er ikke sjove tider for rejsebranchen, og det er formentligt gældende i et stykke tid.
sas.dk har det svært med ombooking lige nu. Lykkedes at ombooke een rejse,men nu melder den pas på de andre rejser og henviser til "SAS Sales & Service"... som er lukket...
Nu hvor SAS tilbyder gratis ændring på eksisterende billetter indenfor EU, er der så nogle der har erfaring med med hvordan F&F billetter bliver håndteret, i forhold til hvis der er en ændring i fare class? Jeg har hørt at de går som ungdom før, men nogen med reel erfaring? Jeg har en AMS tur i GO på fredag som er booket på F&F....
... og LH's hjemmeside, som de har hentet tilbage fra 90'erne, giver mildt sagt blodstyrtning... og lader mig ikke lige rebooke - men jeg må gerne indtaste "visa information"...
Måske smitten i DK aftager så snart skisæsonen er over, og strømmen af ski turister fra højrisiko områderne slutter.
Har noget haft held med at ombooke hos Lufthansa ? når jeg forsøger at ombooke fra marts til oktober, bliver der tilføjet er ombooknings gebyr.. den oprindelige billet er booket i februar.
Kan slet ikke ombooke via LH's hjemmeside - kun bede om refund. Har forsøgt at ringe, men numrene virker ikke rigtig. Tror de har lidt travlt.
Nu kender jeg ikke reglerne til bunds - men jeg går ud fra, at I altid skal betale differencen mellem prisen på jeres billet og en ny billet (hvis den er dyrere). Hvis det er sådan, hvorfor beder I så ikke bare om refund og bestiller en ny billet?
- Men er gebyret ikke kun fjernet ved ombookinger ? - Jeg tror stadig, at man skal betale gebyr ved de fleste refunderinger.
Nemlig - det er kun skatter der gives refund på. så ombookning er svaret, og i mit tilfælde bliver det liiige 50 pct dyrere.
Det samme her på en IAD retur billet, dvs sige en weekend billet til 11.000 kr for at se de japanske kirsebær træer blomstre (+ mit hotel til 6.000 kr + Cph Clarion før afrejse + parkering på p7). brrrr. Jeg vælger nok at annullere det hele. Gebyret og billet differencen er meget voldsomt.
Generelt ville jeg vente så længe som muligt, med at afbestille/ombooke ture der ligger i den næste måneds tid. Jeg tror vi får bedre vilkår, når det går op for flyselskaberne, at der nok ikke kommer meget trafik den næste tid.
Vi er ved at kigge på rejser omkring julen 2020, tror i priserne dér kunne bliver billigere ifm. panikken? (nu begynder man som forburger at spekulere i dette desværre)
Mit helt personlige gæt er, at flyselskaberne vil tilpasse kapaciteten - så billetterne bliver ikke billige. Hotellerne derimod vil nok kunne tænkes at reducere priserne.
Nå... Spændende at se hvad der sker efter aftenens pressemøde Det anbefales at man bliver hjemme og at alle “ikke nødvendige rejser” annulleres .. Mit problem er lidt at min forsikring kun dækker, hvis UM direkte fraråder at rejse til det land... Fandme en ærgerlig situration... På den anden side så er danmark nok på vej over i en “rød” farve og derfor kan man jo tage smitten med til udlandet og så er spørgsmål om man så kan strande i udlandet/komme i karantæne. Heldigvis har jeg 3,5 uge til ferien starter, så det bliver spændende at se hvad der sker.
Indien har lige suspenderet alle turist visum frem til 15 april, så der røg min rejse. Det bliver spændende om flyselskaber eller rejseforsikring dækker det.
Min spanske arbejdsgiver meddelte i morges at alle der bor udenfor Spanien opfordres til at tage hjem. De tror at Madrid kan lukke ned snart. Så nu er er vi en god blanding af alle nationaliteter der er kørt til Barcelona hvor vi spiser og drikker som om det er den sidste aften før ..? I morgen med D8 hjem hvis ellers vi kan. Det går fandme stærkt nu.