Novel Coronavirus (2019-nCoV) Udbrud

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Thorkild, 23/1/20.

  1. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    DJØF har opdateret informationerne om corona virus og ansættelsesret:

    https://www.djoefbladet.dk/artikler...pJobID=1471105881&spReportId=MTQ3MTEwNTg4MQS2

    Du kan bl.a. læse:
    Rejser du på en ferierejse til et land eller et område, som Udenrigsministeriet fraråder unødvendige rejser til, kan du risikere at blive bortvist eller afskediget, hvis du ikke kan møde på arbejde efter ferien som følge af karantæne eller sygdom. Det er derfor afgørende at holde øje med Udenrigsministeriets rejsevejledninger.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,059
    Point:
    113
    Oops. Så blev SXSW aflyst. Hvad gør SAS nu?
     
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  3. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Interessant at høre om de tomme maskiner. Troede jeg selv skulle med en godt tom maskine fra DXB til ZRH på søndag, men har lige checket ind og den ser komplet fyldt ud :eek::eek::eek: Jeg har ikke haft opgraderet til business, da situationen her i UAE har været lidt funky, så jeg turde ikke lægge pengene, da jeg ikke var sikker på om jeg kom afsted - satsede på en tom maskine med lie flat eco men næ nej det ser ud til Forstadsfruen får en red-eye i siddende stilling :confused: Jeg er tilsynladende virkelig dårlig til at "læse" Expertflyer :D

    Regeringen i UAE har egentlig frabedt alle residents om ikke at rejse nogen steder, så jeg er også "spændt" på om der er kommet nogle strikse indrejsekrav, når jeg gerne vil retur om en uges tid.
     
    Beaglen, MaleneChristensen, asf og 4 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Det kan tænkes at være rebookings fra annullerede fly, der har "stjålet dine comfort seats", måske rebookings fra forskellige asiatiske destinationer.
     
  5. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Ja det kunne tænkes. Øv. Nå overvejer at høre om der er ledige sæder i biz og hvad de skal have for dem ved check-in. Magter simpelthen ikke 7 timer i siddende stilling og så ud og køre 2,5 time bagefter.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  6. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Pyha... Lufthansa tilbyder ombooking uden fee. (Så går vi lige i tænkeboks om påskeferien skal blive til efterårsferien)

    Fra LH web om covid
    Possibility to rebook existing bookings:

    The new waiver policy for existing bookings applies worldwide for tickets purchased before 5 March with a travel date up to 30 April 2020. Passengers can rebook to a new date up to 31 December 2020 without any rebooking fee – regardless of condition of the original booking fare purchased.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  7. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    - Fantastisk initiativ LH.
    - Den regel måtte SAS meget, meget gerne efterligne (jeg har en billet til IAD med SK afrejse sidst i marts købt FØR 05.marts).
    - Skal det mon ovenikøbet forstås sådan, at man ikke skal betale en eventuel difference i billetprisen, hvis man vælger en rejsedag, der er dyrere end den oprindelige billet.
     
    Rikke Haugen Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. mikkelhk

    mikkelhk VIP medlem

    Beskeder:
    302
    "Synes godt om" modtaget:
    923
    Point:
    93
    Man skal betale eventuel difference:
    "Possibility to rebook existing bookings:
    The new waiver policy for existing bookings applies worldwide for tickets purchased before 5 March with a travel date up to 30 April 2020. Passengers can rebook to a new date up to 31 December 2020 without any rebooking fee – regardless of condition of the original booking fare purchased.

    General rebooking option for future bookings:

    With immediate effect and until 31 March 2020, the Lufthansa Group airlines will waive the rebooking fees for all newly booked flights worldwide and offer a one-time rebooking – regardless of condition of the original booking fare purchased. Passengers can in future rebook to a new travel date until 31 December 2020 without rebooking fees.

    Applicable for both waiver policies: The departure and destination airports must be identical. If the original fare is no longer available, the corresponding difference must be paid. The rebooking must be made before the original travel date"

    Fra https://www.lufthansa.com/dk/en/flight-information.html
     
    PENSIONISTEN, MaHA og Henry "Synes godt om dette"
  9. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Senest redigeret: 9/3/20
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    PENSIONISTEN og Daniel K "Synes godt om" dette.
  11. Daniel K

    Daniel K VIP medlem

    Beskeder:
    404
    "Synes godt om" modtaget:
    918
    Point:
    93
    Jeg tror det rammer langt hårdere, der har været nogle rimeligt gode horror stories med Cruises som du ikke vil hjem fra/kan ikke komme hjem fra",hvor det nærmest blev en smittekilde for alle karantæneramte.
    Det sammenkoblet med direkte advarsel på den primære cruise nation kommer til at gøre ondt.
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  12. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    NCE-CPH i dag. Næsten fuldt fly. Forhåbentlig ikke alt for mange der er flygtet fra Milano området. :eek: Mange af de senere ombordstigende klager til stewardessen, at der ikke er plads til deres håndbagage i overhead bin. Hendes svar: Man får det man betaler for, sådan er det bare.
     
    Baadsgaard, Peter F., Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  13. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Tak, @mikkelhk.

    Desværre indikerer SAS´s C-19 informationer, at den gebyrfri omboking kun gælder for nye billetter købt fra 05.marts.
    Min er købt 29sep19, nå, men jeg holder hestene lidt endnu. Der er jo også et hotel og en parkering, der skal afbestilles i tide.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    I sidste uge ombookede jeg en billet på aften flyet GVA-CPH, da jeg erfarede, at SAS og LH havde annulleret alle deres flyvninger fra Norditalien. Jeg skulle ikke nyde noget, for der er altid mange bustransporter fra skiområderne Frankring og Norditalien til GVA A/P. - Jeg holdt øje med seatmap til tæt på afgang, og den blev næsten fuld nede bagved, en 321 med næsten 200 seats, hvor der ofte kører en CRJ. - Wouv, det var godt jeg ombookede selvom det var en Plus billet, mindre pakket oppe foran.
     
    Beaglen, T4L, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  15. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Det kan også være at EK har blokeret sæder af hensyn til vægt og balance hvis loadfactor er lav.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,204
    "Synes godt om" modtaget:
    3,985
    Point:
    113
    Skal måske bruge et par ekstra billetter til en LAX tur sidst på måneden. Tænkte at de måtte være billige (ud fredag, hjem fredagen efter). 6.400 pr stk bagerst i bussen - og 10.000 på Plus. Tak for kaffe. Samme priser på de omkringliggende dage. Man skulle tro at SAS ikke mangler passagerer.
     
    Kenneth K "Synes godt om" dette.
  17. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,392
    "Synes godt om" modtaget:
    12,776
    Point:
    113
    Dette skulle nok have været håndteret ved boarding skranken. Det er tarveligt at overlade dette bøvl til stewardessen.

    Og så skulle man nok også løbende over højttalerne i flyet forklare, at flyet er fyldt og man derfor også skal bruge pladsen under stolen foran.

    Dette ændrer dog ikke ved, at jeg er ved at være godt træt af, at alle andre har så megen bagage med, at jeg ikke får plads til min håndtaske med den bærbare. Er meget glad for specielt Lufthansa (der strikt håndhæver priority boarding) og mit diamantkort hos EuroBonus.
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Kermit og 2 andre "Synes godt om" dette.
  18. Kermit

    Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

    Beskeder:
    448
    "Synes godt om" modtaget:
    1,364
    Point:
    93
    Det burde håndteres højere oppe. Gatepersonalet har andre ting at stå med, og håndbagage forsinker bare hele processen. Man skulle dog tro at NCE er vant til det, taget EasyJet og Norwegians tilstedeværelse i betragtning (Jeg ved ikke om harpespilleren fra Irland flyver til Nice).
    Der findes desværre også kortholdere med ALT for meget håndbagage med. De er pisse ligeglade og det kan jo føles respektløs for andre, som holder sig til den tilladte mængde.
    For lavprisselskaber er det relativt nemt at løse problemet, da de kan begrænse mængden af billetter hvor håndbagage er tilladt. For SAS kan det være lidt mere kompliceret, da der jo som bekendt findes en masse kort og kabineklasser. Omvendt kan man jo også bare fjerne håndbagage fra billetten og kun tilbyde det til deres *G pax og EBS, for dem kan der sikkert være en del af på udvalgte afgange.

    Det er ikke for at lyde sur, men håndbagage er begyndt at fylde meget i lufthavne, og jeg kigger selv efter køer hvor der står færrest børn og færrest trolley'er i sikkerhedskontrollen, desuden forsinker det boardingen og dermed afgangen.
     
    Steen_C og Henry "Synes godt om" dette.
  19. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,048
    "Synes godt om" modtaget:
    4,462
    Point:
    113
    Landet i København. Jeg har aldrig nogensinde set så mange mennesker gå rundt i lufthavnen med al slags forkellige handsker.

    Ved indgangen til bagageområdet uddeles dette:
    IMG-5296.jpg
     
    PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kenneth K

    Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

    Beskeder:
    1,097
    "Synes godt om" modtaget:
    4,317
    Point:
    113
    Samme her, er ved at booke de sidste 3 billetter start april til en kundetur henover påsken, 8200 per pax for en CPH-LAX SFO-CPH, plus er ca. 6000,00 mere.
    Crazy!
     
    MaleneChristensen, Henry, Offlyer og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side