DJØF har opdateret informationerne om corona virus og ansættelsesret: https://www.djoefbladet.dk/artikler...pJobID=1471105881&spReportId=MTQ3MTEwNTg4MQS2 Du kan bl.a. læse: Rejser du på en ferierejse til et land eller et område, som Udenrigsministeriet fraråder unødvendige rejser til, kan du risikere at blive bortvist eller afskediget, hvis du ikke kan møde på arbejde efter ferien som følge af karantæne eller sygdom. Det er derfor afgørende at holde øje med Udenrigsministeriets rejsevejledninger.
Interessant at høre om de tomme maskiner. Troede jeg selv skulle med en godt tom maskine fra DXB til ZRH på søndag, men har lige checket ind og den ser komplet fyldt ud Jeg har ikke haft opgraderet til business, da situationen her i UAE har været lidt funky, så jeg turde ikke lægge pengene, da jeg ikke var sikker på om jeg kom afsted - satsede på en tom maskine med lie flat eco men næ nej det ser ud til Forstadsfruen får en red-eye i siddende stilling Jeg er tilsynladende virkelig dårlig til at "læse" Expertflyer Regeringen i UAE har egentlig frabedt alle residents om ikke at rejse nogen steder, så jeg er også "spændt" på om der er kommet nogle strikse indrejsekrav, når jeg gerne vil retur om en uges tid.
Det kan tænkes at være rebookings fra annullerede fly, der har "stjålet dine comfort seats", måske rebookings fra forskellige asiatiske destinationer.
Ja det kunne tænkes. Øv. Nå overvejer at høre om der er ledige sæder i biz og hvad de skal have for dem ved check-in. Magter simpelthen ikke 7 timer i siddende stilling og så ud og køre 2,5 time bagefter.
Pyha... Lufthansa tilbyder ombooking uden fee. (Så går vi lige i tænkeboks om påskeferien skal blive til efterårsferien) Fra LH web om covid Possibility to rebook existing bookings: The new waiver policy for existing bookings applies worldwide for tickets purchased before 5 March with a travel date up to 30 April 2020. Passengers can rebook to a new date up to 31 December 2020 without any rebooking fee – regardless of condition of the original booking fare purchased.
- Fantastisk initiativ LH. - Den regel måtte SAS meget, meget gerne efterligne (jeg har en billet til IAD med SK afrejse sidst i marts købt FØR 05.marts). - Skal det mon ovenikøbet forstås sådan, at man ikke skal betale en eventuel difference i billetprisen, hvis man vælger en rejsedag, der er dyrere end den oprindelige billet.
Man skal betale eventuel difference: "Possibility to rebook existing bookings: The new waiver policy for existing bookings applies worldwide for tickets purchased before 5 March with a travel date up to 30 April 2020. Passengers can rebook to a new date up to 31 December 2020 without any rebooking fee – regardless of condition of the original booking fare purchased. General rebooking option for future bookings: With immediate effect and until 31 March 2020, the Lufthansa Group airlines will waive the rebooking fees for all newly booked flights worldwide and offer a one-time rebooking – regardless of condition of the original booking fare purchased. Passengers can in future rebook to a new travel date until 31 December 2020 without rebooking fees. Applicable for both waiver policies: The departure and destination airports must be identical. If the original fare is no longer available, the corresponding difference must be paid. The rebooking must be made before the original travel date" Fra https://www.lufthansa.com/dk/en/flight-information.html
Cruise branchen kommer til at få massive tab denne sæson: https://travel.state.gov/content/tr...LuSM8i0KWQBSaZ4heDniggmxR3kBR6e2EgWiKr6B0EseM
Mon de ikke gør the samme som flyselskaberne: Nedlægger nogle ruter og lade nogle skibe ligge stille. Så bliver kapaciteten tilpasset til efterspørgslen.
Jeg tror det rammer langt hårdere, der har været nogle rimeligt gode horror stories med Cruises som du ikke vil hjem fra/kan ikke komme hjem fra",hvor det nærmest blev en smittekilde for alle karantæneramte. Det sammenkoblet med direkte advarsel på den primære cruise nation kommer til at gøre ondt.
NCE-CPH i dag. Næsten fuldt fly. Forhåbentlig ikke alt for mange der er flygtet fra Milano området. Mange af de senere ombordstigende klager til stewardessen, at der ikke er plads til deres håndbagage i overhead bin. Hendes svar: Man får det man betaler for, sådan er det bare.
Tak, @mikkelhk. Desværre indikerer SAS´s C-19 informationer, at den gebyrfri omboking kun gælder for nye billetter købt fra 05.marts. Min er købt 29sep19, nå, men jeg holder hestene lidt endnu. Der er jo også et hotel og en parkering, der skal afbestilles i tide.
I sidste uge ombookede jeg en billet på aften flyet GVA-CPH, da jeg erfarede, at SAS og LH havde annulleret alle deres flyvninger fra Norditalien. Jeg skulle ikke nyde noget, for der er altid mange bustransporter fra skiområderne Frankring og Norditalien til GVA A/P. - Jeg holdt øje med seatmap til tæt på afgang, og den blev næsten fuld nede bagved, en 321 med næsten 200 seats, hvor der ofte kører en CRJ. - Wouv, det var godt jeg ombookede selvom det var en Plus billet, mindre pakket oppe foran.
Skal måske bruge et par ekstra billetter til en LAX tur sidst på måneden. Tænkte at de måtte være billige (ud fredag, hjem fredagen efter). 6.400 pr stk bagerst i bussen - og 10.000 på Plus. Tak for kaffe. Samme priser på de omkringliggende dage. Man skulle tro at SAS ikke mangler passagerer.
Dette skulle nok have været håndteret ved boarding skranken. Det er tarveligt at overlade dette bøvl til stewardessen. Og så skulle man nok også løbende over højttalerne i flyet forklare, at flyet er fyldt og man derfor også skal bruge pladsen under stolen foran. Dette ændrer dog ikke ved, at jeg er ved at være godt træt af, at alle andre har så megen bagage med, at jeg ikke får plads til min håndtaske med den bærbare. Er meget glad for specielt Lufthansa (der strikt håndhæver priority boarding) og mit diamantkort hos EuroBonus.
Det burde håndteres højere oppe. Gatepersonalet har andre ting at stå med, og håndbagage forsinker bare hele processen. Man skulle dog tro at NCE er vant til det, taget EasyJet og Norwegians tilstedeværelse i betragtning (Jeg ved ikke om harpespilleren fra Irland flyver til Nice). Der findes desværre også kortholdere med ALT for meget håndbagage med. De er pisse ligeglade og det kan jo føles respektløs for andre, som holder sig til den tilladte mængde. For lavprisselskaber er det relativt nemt at løse problemet, da de kan begrænse mængden af billetter hvor håndbagage er tilladt. For SAS kan det være lidt mere kompliceret, da der jo som bekendt findes en masse kort og kabineklasser. Omvendt kan man jo også bare fjerne håndbagage fra billetten og kun tilbyde det til deres *G pax og EBS, for dem kan der sikkert være en del af på udvalgte afgange. Det er ikke for at lyde sur, men håndbagage er begyndt at fylde meget i lufthavne, og jeg kigger selv efter køer hvor der står færrest børn og færrest trolley'er i sikkerhedskontrollen, desuden forsinker det boardingen og dermed afgangen.
Landet i København. Jeg har aldrig nogensinde set så mange mennesker gå rundt i lufthavnen med al slags forkellige handsker. Ved indgangen til bagageområdet uddeles dette:
Samme her, er ved at booke de sidste 3 billetter start april til en kundetur henover påsken, 8200 per pax for en CPH-LAX SFO-CPH, plus er ca. 6000,00 mere. Crazy!