Novel Coronavirus (2019-nCoV) Udbrud

Poster i 'NYHEDER' oprettet af Thorkild, 23/1/20.

  1. T4L

    T4L VIP medlem

    Beskeder:
    1,053
    "Synes godt om" modtaget:
    4,479
    Point:
    113
    Min mavefornemmelse er at de rigtig gode tilbud vil først komme når Coronavirus situationen synes under kontrol. I øjeblikket trapper alle flyselskaber rigtig meget ned og reducerer kapacitet. Når vi forhåbentlig en gang er tilbage til en nogenlunde normaltilstand, så skal der sættes gang i bookinger igen og jeg ville forvente en række lokketilbud på det tidspunkt.
     
    MaleneChristensen, Kenneth K, SebastianBruun og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Peter Krogh Frausing

    Peter Krogh Frausing Co-Editor

    Beskeder:
    1,276
    "Synes godt om" modtaget:
    2,123
    Point:
    113
    Øvøv, skulle have været til messe i frankfurt primo april, som netop er blevet udskudt til ultimo maj. Mon Lufthansa lader mig ombooke min (economy light billet) som kostede næsten 3.000 kr. eller er den bare tabt nu?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. HenrikM

    HenrikM VIP medlem

    Beskeder:
    193
    "Synes godt om" modtaget:
    750
    Point:
    93
    Et par observationer fra i dag...

    CPH-FRA
    Guld-skranken hos SAS var slået sammen med det almindelige bagdrop og omkring kl. 17 var der nul kø begge steder. Jeg spurgte lidt direkte "Er det helt ad helvede til her?" og fik ligeledes et direkte svar "Ja!". Ingen nævneværdig trafik i SAS fast track og guld-stuen nåede jeg ikke at få det fulde overblik over (som altid mange, der hang ud omkring buffeten), men der var i hvert fald ingen kø hos baristaen.

    Frem til i går aftes var det en A321. I morges var den skrumpet til en A320.
    I løbet af eftermiddagen blev det så til en CRJ1000 (fra Air Nostrum) :rolleyes:
    Så vi gik fra halvtom til pænt fuld, men tak til SKIT (hvis det var deres fortjeneste), at jeg havde et blokeret sæde ved siden af mig.

    FRA-PRG
    Vi var cirka 30 PAX på en A321 fra Lufthansa!! :eek:

    Jeg håber ikke det her varer ved... for selskabernes skyld :(
     
  4. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Det varer nok ved en tid endnu. Men det rammer formentlig alle selskaber og vil derfor ikke forrykke konkurrencesituationen mellem selskaberne markant.

    I Danmark stammer alle smittetilfælde fra Norditalien - en høj sammenhæng med den snart overståede vinterferieperiode. Det samme gælder formentlig en stor del af Nordeuropa.

    Lykkes det at afskærme/karantænebeskytte smittevejene vil det forhåbentlig betyde at presset falder i løbet af nogle uger, når de smittede er blevet raske..

    Samtidig vil forårets komme mindske smitterisikoen - simpelthen fordi flere er udendørs og dermed ikke i så tæt kontakt med så mange andre end om vinteren, hvor vi klumper os sammen indendørs.

    Indtil da er der ingen tvivl om, at maveis-fabrikkerne må have stor efterspørgsel.
     
    jespersm, MaleneChristensen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  5. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Havde også en 40% fuld flyver fra FRA-CPH med LH mandag aften. Og nogle meget tomme LH-lounges.

    Så ikke så mange folk med masker, men så en kvinde bruge sit halstørklæde som maske :rolleyes:
     
    MaleneChristensen og Henry "Synes godt om" dette.
  6. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Var lige en smut i Milano tirsdag: 17 personer ombord på en 320'er, og en fuldstændig, som i helt aldeles fuldstændig tom lounge i MXP: Kun mig ud over dørmanden, mesterkokken og bartenderen. Meget, meget speciel oplevelse.
     
    MaleneChristensen, Ulrik, Steen_C og 2 andre "Synes godt om" dette.
  7. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,209
    "Synes godt om" modtaget:
    3,998
    Point:
    113
    Har først ture de næste uger - så "spændende" at høre om de halvtomme maskiner. De overrasker mig alligevel at det er så tomt. Skræmmende.
    Minder mig om vores bryllupsrejse lige efter 9/11. En MEGET tom SQ 747 fra SIN-HKG - tror jeg talte 25 pax på economy og biz.
    Lad os se hvad Berlin siger i næste uge og LAX og Las Vegas i ugen efter.
     
    Beaglen, MaleneChristensen og Henry "Synes godt om dette"
  8. Henriksj

    Henriksj Aktivt medlem

    Beskeder:
    72
    "Synes godt om" modtaget:
    153
    Point:
    33
    Hvis jeg ser på den holdning som mit firma har (stor global) samt vores samarbejdspartnere så er mit indtryk at mindst 80% af alle rejser er aflyst - og det bliver nok ikke mindre de næste par uger. Og det giver god mening - hvis ikke at epedimiem bliver trukket ud over længere tid så vil hospitalerne bliver overbebyrdet og så er det først at vi vil se mange fatale tilfælde (plus at de fleste andre der har planlagt behandling vil blive aflyst). Så nedsætte smittehastighed - ja tak.
     
    Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  9. RasmusH

    RasmusH VIP medlem

    Beskeder:
    873
    "Synes godt om" modtaget:
    2,702
    Point:
    93
    Havde to konferencer de næste par uger i Paris og London, begge er lige blevet aflyst :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Med de kyniske briller på vil en langsom spredning også betyde, at flere af de nuværende smittede kommer sig og derefter formentlig har opbygget antistoffer, hvorved de ikke længere vil være potentielle smittebærere.
    Det er også med til at bremse spredningshastigheden for virus'et fremover.
     
    Senest redigeret: 4/3/20
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Nørresundby Gymnasium sendte 4 klasser til Rom i søndags... Rektor mente det var helt forsvarligt. Jeg siger ikke man skal gå i panik men det virker måske en smule dumdristigt at gennemføre den tur? :oops:
    Var selv et smut i Paris igår. Der var god plads - især derned hvor jeg tænker vi var under halvt fyldt. På vej hjem var der vel 2/3 fyldt op.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  12. SebastianBruun

    SebastianBruun Persona non grata.

    Beskeder:
    2,069
    "Synes godt om" modtaget:
    4,833
    Point:
    113
    Han har holdt sig til den autoritære kilde vi har i Danmark, nemlig Udenrigsministeriets og Sundhedsstyrelsens rejsevejledninger og anbefalinger.
    Det er forhåbentlig stadig dem, der har den mest eksakte viden om forholdene.
     
    Erwin Lansing, Ulrik, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Molle

    Molle Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    189
    Point:
    33
    Nu ved jeg ikke præcis hvornår udenrigsministeriet ændrede status, men pt er anbefaler de at vise ekstra forsigtighed i hele Italien. Og store dele af det nordlige Italien er no-go.
     
    Bekgaard og Henry "Synes godt om" dette.
  14. SimonFraLolland

    SimonFraLolland Udkants VIP

    Beskeder:
    247
    "Synes godt om" modtaget:
    1,172
    Point:
    93
    Ja det er godt nok begyndt at ramme den europæiske trafk. Jeg havde en tur med Sichuan Airlines her til påske mellem Helsinki og København der er blevet annuleret (og ombooket til Norwegian, så de må godt lade vær med at gå konkurs inden :eek:), så her igår blev Helsinki-Stockholm delen af en Helsinki-Stockholm-Luxembourg tur med SAS aflyst pga "Operational reasons" - sjovt nok samtidig med at alt til nord Italien blev aflyst o_O

    Det bliver spænende at se hvordan det her udvikler sig...
     
    MaleneChristensen, Bekgaard, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  15. Grisefod

    Grisefod VIP medlem

    Beskeder:
    348
    "Synes godt om" modtaget:
    1,060
    Point:
    93
    Når jeg husker tilbage til min studie tur til Rom i sidste årtusinde... måske de bare skulle være blevet hjemme. Ekstra forsigtighed. :eek::eek:
     
    Offlyer, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"
  16. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    SAS Eurobonus status point optjening i en corona tid :
    ----------------------------------------------------------------------
    - I går eftermiddags sendte jeg en mail til SAS, kopi til mr. CEO, head office i STO, vedr. status point optjening, udløb af sølv, guld eller diamant status.

    - Jeg foreslog endnu en gang, at man bør kunne få tilskrevet status point for en ubrugt billet i en corona periode på måske 5-6 måneder - hvis man vælger ikke at rejse, ikke at ombooke, ej heller at requeste en refund - ved brug af retro-registrering.

    - Wav, allerede her til morgen fik jeg svar fra STO : de arbejder på disse specielle situationer, glædeligt, positivt, men de er dog ikke nået frem til en løsning endnu.
     
    Ulrik, MaHA, HenrikM og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. PeterA

    PeterA VIP medlem

    Beskeder:
    1,244
    "Synes godt om" modtaget:
    3,060
    Point:
    113
    Henry og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  18. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    242
    "Synes godt om" modtaget:
    576
    Point:
    93
    Så fik revenueafdelingen trykket på den store røde kampagne knap:
    Happy Weekend på sas.dk

    (Fik mail her til eftermiddag)
     
    asf, Offlyer, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. asf

    asf VIP medlem

    Beskeder:
    826
    "Synes godt om" modtaget:
    1,930
    Point:
    93
    Inkl. gebyrfri ombooking 1 gang (mod betaling af evt. prisforskel) på alle billetter købt 5/3 - 19/3 med afrejse indtil 31/8, meget fin detalje (gælder ikke indenrigs og intra-Skandinavien billetter).
     
    Bekgaard, MaHA og Henry "Synes godt om dette"
  20. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    242
    "Synes godt om" modtaget:
    576
    Point:
    93
    Nogle gange sidder kampagneknappen jo ret tæt på F&F knappen.... Man har jo lov at håbe
     
    Kenneth K, Bekgaard og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side