SAS EuroBonus Mastercard Premium

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af jakobv84, 1/6/17.

  1. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Jeg vil også sige køb fysisk. Med mindre vi taler onlineydelser, hvor du frasiger dig 14 dages fortrydelsesret. Der skulle købet gerne blive registreret med det samme.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Heldigvis gælder det for køb af flybilletter.
     
    Henrik Olsen, Henry og AaB_CPH "Synes godt om dette"
  3. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Og her ville det være ønskværdigt, hvis kortet - når rejsen er privat - inkluderede en rejseforsikring. Her må jeg bruge mit bank MC og gå glip af pointene :(
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Hvis du har et Eurocard Platinium kort udstedt af SEB, så gælder rejseforsikringen
    til private rejser også på dit SAS Eurobonus MC.
     
    Henrik Olsen, Henry og AaB_CPH "Synes godt om dette"
  5. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Det var da en dårlig forsikring, hvis det er et krav at rejsen skal betales med kortet ;)
     
    Henrik Olsen, alexanderln, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Tja, det gratis MC kort fra banken indeholder samme dækning og betingelser som den, jeg kan købe hos vores forsikringsselskab. Hvorfor betale for nogen, jeg gennem det kort får gratis? :confused:
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. jtraveler

    jtraveler VIP medlem

    Beskeder:
    286
    "Synes godt om" modtaget:
    597
    Point:
    93
    Nu kender jeg ikke specifikt til din forsikring (eller BN), men hvis jeg husker korrekt så giver det gratis VISA kort fra Bank Norwegian (BN) også rejseforsikring forudsat at du betaler med kortet.
    Hvad så med at erhverve dig et stk. gratis BN Visa kort og så i det mindste optjene cashpoints på betalingen?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Fungerer ikke for mig (af forskellige grunde), men bestemt en mulighed, andre kan og bør overveje. Hvis de sidder i samme situation som jeg.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Så lykkedes det mig endelig at komme op på højeste FlyPremium niveau :) Må indrømme det tilsidst var lidt en kamp, men resultatet var det hele værd.

    Ser at en del af jer flyver jer til mange af pointene, men kunne godt tænke mig at vide hvor stor en andel af jeres point i optjener via de andre systemer i EuroBonus? (Hvis i altså vil afsløre det). Dem af jer der har nået højeste FlyPremium niveau er i samtidigt EBD eller EBP?

    Står lidt tilbage med følelsen af at det havde været nærmest umuligt at nå op på 200.000 point på 12 måneder uden diverse kampagner fra sommeren og efteråret. Min optjening har bestået af: 60% Kreditkort, 30% Onlineshopping portal, 5% kampagner (Hertz) og 5% flyvning :confused:
     
    Jeblin, MortenS, AaB_CPH og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Havde >130k fra flyvninger sidst jeg tjekkede, faldet fra 160k på et tidspunkt.
    Din kunde type passer sikkert i stil med hvad de gerne vil have flere af (dog måske nogle der maksimerer lidt mindre). Men altså deres fokus på at være bonus program, frem for frequent flyer program. Det er lidt trist for andre kunder :)
     
    Jeblin, Christianbp17, SophieHendriksen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,399
    "Synes godt om" modtaget:
    12,795
    Point:
    113
    Her er mine tal på optjening af point siden 1 maj 2017 (hvor mit optjenings år startede):

    14 K = Basispoint hos SAS
    62 K = Basispoint andre *A selskaber
    100 K = Ekstrapoint
    176 K = Totalt optjent

    Optjeningen af ekstrapoint:
    10 K = velkomstbonus, Mastercard Premium
    15 K = Billeje, AVIS (kampagne)
    13 K = Shopping hos EB partner (kampagne i December)
    Resten er hentet på kreditkort - nogle af pointene er fra triple / double up kampagne. Det har jeg dog ikke registreret særskilt, så de tal bliver svære at finde.
     
    Henrik Olsen, Frequie, Jeblin og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Christianbp17

    Christianbp17 VIP medlem

    Beskeder:
    97
    "Synes godt om" modtaget:
    272
    Point:
    53
    Ja, det har du ret i. De burde jo egentlig belønne de kunder der rent faktisk flyver deres selvskab (eller *A partnere). Desværre virker det til at forretningsmodellen i at være bonusprogram er bedre end frequent flyer program :oops:
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. AaB_CPH

    AaB_CPH VIP medlem

    Beskeder:
    544
    "Synes godt om" modtaget:
    1,507
    Point:
    93
    Nu anbefalede jeg tidligere fysiske køb over weekenden for at sikre hurtig bogføring. Ved nærmere eftertanke:

    Er jeg bare heldig eller bliver langt de fleste transaktioner - hvor end de er foretaget online - ikke registreret af SEB splitsekundet efter? Mine køb bliver registreret næsten med det samme (også inden webshoppen afsender varen). Og pointene er i flere tilfælde også blevet frigivet, inden jeg har modtaget besked om fra webshoppen, at pakken er blevet sendt.

    For mig indikerer det, at det vi ser på vores oversigter blot er beløbsreservationer - og at det er disse, som pointene beregnes ud fra? (eller hyr?)

    I så fald andre kan genkende ovenstående er min anbefaling fra tidligere irrelevant. Så er det blot at shoppe løs over de kommende dage - også online...
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  14. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,597
    "Synes godt om" modtaget:
    26,643
    Point:
    113
    Henry og Mikkel Schou "Synes godt om" dette.
  15. Mikkel Schou

    Mikkel Schou EB UngdomsGuld

    Beskeder:
    16
    "Synes godt om" modtaget:
    43
    Point:
    13
    Jeg har prøvet at ansøge om dette kort, men da jeg bor i udlandet er det ikke muligt af et par grunde. Både fordi min adresse ikke kan findes i CPR registeret, dog har jeg dansk bank. Men også fordi min indkomst med firkantede danske øjne er for lav.
    Dog er jeg i det land jeg bor i anset som Expat og får derfor udbetalt 77% af min brutto løn - det giver mig en højere netto løn end jeg havde i Danmark med en lavere brutto løn.
    Det skal også nævnes, at jeg tilbage i 2012 - 2014 havde et SAS Mastercard, kreditvurderet på min daværende, som nævnt, lavere brutto løn.

    Jeg ved at I ikke kan bruge dette til noget, men jeg ville egentlig høre om andre som bor i udlandet har mødt samme udfordringer?
    Og er der en måde at komme udenom dette på?

    Jeg har i dag et FB Amex Gold, men det giver mig jo selvfølgelig ikke point osv. i EB programmet :)
     
    SophieHendriksen, Henry, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  16. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Amex er transfer partner til SAS Eurobonus, jeg ved ikke om det gælder alle Amex Gold, men mit Amex kan overføre til flere forskellige airline & hotel programmer. Det svarer ca. til 10 point pr 100 kr.
     
    Henry, Henrik Olsen og Mikkel Schou "Synes godt om dette"
  17. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Tror det kommer an på hvor det er udstedt...her er mine muligheder.

    Screen Shot 2018-03-02 at 18.14.52.png
     
    Henry, Henrik Olsen og Claus Heine "Synes godt om dette"
  18. Claus Heine

    Claus Heine VIP medlem

    Beskeder:
    172
    "Synes godt om" modtaget:
    460
    Point:
    63
    Mit er udstedt af American Express, altså ikke gennem en samarbejdspartner. Mine airline og hotel transfer partnere er:
    airline_transfer_1.png

    airline_transfer_2.png

    hotel_transfer.png
     
    Mikkel Schou, Henry, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. THammer

    THammer VIP medlem

    Beskeder:
    1,562
    "Synes godt om" modtaget:
    5,634
    Point:
    113
    Mit er også udstedt af American Express...men jeg tror stadig det også er geografisk bestemt.
     
    Henry, Claus Heine og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  20. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Jeg må også indrømme at være ret overrasket, da jeg som expat hollænder forsøgte at ansøge om et FB AMEX, som bare gled igennem på trods af 0 i indtægt i NL i over 15 år. "Sjovt" hvor forskelligt reglerne er mellem lande/kreditkortudstedere. :rolleyes:
     
    Mikkel Schou, Henry og Claus Heine "Synes godt om dette"

Del denne side