Jeg vil også sige køb fysisk. Med mindre vi taler onlineydelser, hvor du frasiger dig 14 dages fortrydelsesret. Der skulle købet gerne blive registreret med det samme.
Og her ville det være ønskværdigt, hvis kortet - når rejsen er privat - inkluderede en rejseforsikring. Her må jeg bruge mit bank MC og gå glip af pointene
Hvis du har et Eurocard Platinium kort udstedt af SEB, så gælder rejseforsikringen til private rejser også på dit SAS Eurobonus MC.
Tja, det gratis MC kort fra banken indeholder samme dækning og betingelser som den, jeg kan købe hos vores forsikringsselskab. Hvorfor betale for nogen, jeg gennem det kort får gratis?
Nu kender jeg ikke specifikt til din forsikring (eller BN), men hvis jeg husker korrekt så giver det gratis VISA kort fra Bank Norwegian (BN) også rejseforsikring forudsat at du betaler med kortet. Hvad så med at erhverve dig et stk. gratis BN Visa kort og så i det mindste optjene cashpoints på betalingen?
Fungerer ikke for mig (af forskellige grunde), men bestemt en mulighed, andre kan og bør overveje. Hvis de sidder i samme situation som jeg.
Så lykkedes det mig endelig at komme op på højeste FlyPremium niveau Må indrømme det tilsidst var lidt en kamp, men resultatet var det hele værd. Ser at en del af jer flyver jer til mange af pointene, men kunne godt tænke mig at vide hvor stor en andel af jeres point i optjener via de andre systemer i EuroBonus? (Hvis i altså vil afsløre det). Dem af jer der har nået højeste FlyPremium niveau er i samtidigt EBD eller EBP? Står lidt tilbage med følelsen af at det havde været nærmest umuligt at nå op på 200.000 point på 12 måneder uden diverse kampagner fra sommeren og efteråret. Min optjening har bestået af: 60% Kreditkort, 30% Onlineshopping portal, 5% kampagner (Hertz) og 5% flyvning
Havde >130k fra flyvninger sidst jeg tjekkede, faldet fra 160k på et tidspunkt. Din kunde type passer sikkert i stil med hvad de gerne vil have flere af (dog måske nogle der maksimerer lidt mindre). Men altså deres fokus på at være bonus program, frem for frequent flyer program. Det er lidt trist for andre kunder
Her er mine tal på optjening af point siden 1 maj 2017 (hvor mit optjenings år startede): 14 K = Basispoint hos SAS 62 K = Basispoint andre *A selskaber 100 K = Ekstrapoint 176 K = Totalt optjent Optjeningen af ekstrapoint: 10 K = velkomstbonus, Mastercard Premium 15 K = Billeje, AVIS (kampagne) 13 K = Shopping hos EB partner (kampagne i December) Resten er hentet på kreditkort - nogle af pointene er fra triple / double up kampagne. Det har jeg dog ikke registreret særskilt, så de tal bliver svære at finde.
Ja, det har du ret i. De burde jo egentlig belønne de kunder der rent faktisk flyver deres selvskab (eller *A partnere). Desværre virker det til at forretningsmodellen i at være bonusprogram er bedre end frequent flyer program
Nu anbefalede jeg tidligere fysiske køb over weekenden for at sikre hurtig bogføring. Ved nærmere eftertanke: Er jeg bare heldig eller bliver langt de fleste transaktioner - hvor end de er foretaget online - ikke registreret af SEB splitsekundet efter? Mine køb bliver registreret næsten med det samme (også inden webshoppen afsender varen). Og pointene er i flere tilfælde også blevet frigivet, inden jeg har modtaget besked om fra webshoppen, at pakken er blevet sendt. For mig indikerer det, at det vi ser på vores oversigter blot er beløbsreservationer - og at det er disse, som pointene beregnes ud fra? (eller hyr?) I så fald andre kan genkende ovenstående er min anbefaling fra tidligere irrelevant. Så er det blot at shoppe løs over de kommende dage - også online...
Så går det løs igen med shopping Vi skrev en lille artikel her som I kan dele med andre for at minde dem om at det er i weekenden vi skal shoppe lidt ekstra https://insideflyer.dk/tre-dage-dobbeltpoint-paa-sas-mastercard-premium/
Jeg har prøvet at ansøge om dette kort, men da jeg bor i udlandet er det ikke muligt af et par grunde. Både fordi min adresse ikke kan findes i CPR registeret, dog har jeg dansk bank. Men også fordi min indkomst med firkantede danske øjne er for lav. Dog er jeg i det land jeg bor i anset som Expat og får derfor udbetalt 77% af min brutto løn - det giver mig en højere netto løn end jeg havde i Danmark med en lavere brutto løn. Det skal også nævnes, at jeg tilbage i 2012 - 2014 havde et SAS Mastercard, kreditvurderet på min daværende, som nævnt, lavere brutto løn. Jeg ved at I ikke kan bruge dette til noget, men jeg ville egentlig høre om andre som bor i udlandet har mødt samme udfordringer? Og er der en måde at komme udenom dette på? Jeg har i dag et FB Amex Gold, men det giver mig jo selvfølgelig ikke point osv. i EB programmet
Amex er transfer partner til SAS Eurobonus, jeg ved ikke om det gælder alle Amex Gold, men mit Amex kan overføre til flere forskellige airline & hotel programmer. Det svarer ca. til 10 point pr 100 kr.
Mit er udstedt af American Express, altså ikke gennem en samarbejdspartner. Mine airline og hotel transfer partnere er:
Jeg må også indrømme at være ret overrasket, da jeg som expat hollænder forsøgte at ansøge om et FB AMEX, som bare gled igennem på trods af 0 i indtægt i NL i over 15 år. "Sjovt" hvor forskelligt reglerne er mellem lande/kreditkortudstedere.