SAS overenskomstforhandlinger med piloter - 3. omgang efter sammenbrud i N + S

Poster i 'NYHEDER' oprettet af obs, 27/3/19.

  1. JanusK

    JanusK Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Har netop fået besked på at SK936 hjem fra SFO på mandag er aflyst. Nu tilbyder man mig ombooking via andre Star Alliance selskaber, men man vil dog ikke honorere min SAS Plus billet, og vil således kun booke mig på Economy hos f.eks. Lufthansa.
    Hhhmmm, egentligt en lidt underlig policy i mine øjne. Såfremt SAS ønsker at sælge et premium economy produkt, så bør det vel reelt set også være deres pligt at honorere det ved ombookinger.
     
    Beaglen, MatthiasWagner, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Såfremt det er en hel reel plus billet i Y, B eller S og der er plads på andte *A selskaber i premium economy den dag forekommer det mig noget besynderligt. Har du selv checket hvad der er?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  3. JanusK

    JanusK Nyt medlem

    Beskeder:
    2
    "Synes godt om" modtaget:
    11
    Point:
    3
    Ja helt vanlig booket i B class, og jeg kan finde masser af ledige pladser hos f.eks. Lufthansa, eller United. Men herren i kundeservice fastholdt at han kun måtte ombooke economy og business, og at jeg så røg på economy. Må indrømme at jeg er rystet over den totale mangel på kundeservice fra SAS side.
     
    Beaglen, Thomas Bække Olesen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Brugte du det gængse Customer Service nr. for DK, ellers prøv SAS´s nr. i SFO. Det står under alle SFO airport´s airlines contacts. (sas 800.221.2350) Måske de har lidt flere vidtrækkende, selvstændige beføjelser.
     
    Beaglen, JanusK, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Den vil jeg helt klart gå videre med. Det er ikke i orden.
     
    JanusK, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Her er status over total antal aflyste afgange og berørte passagerer når søndagen er overstået:

    upload_2019-4-27_16-10-4.png
     
    Henry, Ulrik og PENSIONISTEN "Synes godt om dette"
  7. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Sættes hver passager til 1.000 kr., så er der for 170 mio. kr. omsætning, der er strejkeramt... :oops: på bare 3 dage!
     
    Beaglen, PENSIONISTEN, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  8. danielstrandby

    danielstrandby VIP medlem

    Beskeder:
    229
    "Synes godt om" modtaget:
    930
    Point:
    93
    Og dertil kommer ombookninger, kompensation, tabt tillid og så videre. Det ser ikke kønt ud!
     
    Beaglen, Henry, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Og tænk hvor mange der er berørt i periferien :
    Tankselskaber, flyrengøring, mekanikere, catering firmaer, lufthavnenes personale, tårn medarbejdere (store tårn og rampetårn), lastefolk, diverse forsyningsselskaber, osv. osv.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  10. tbh

    tbh VIP medlem

    Beskeder:
    3,120
    "Synes godt om" modtaget:
    8,170
    Point:
    113
    Jeg var desværre også bag hegnet! Og på en masse lange bumpede grusveje rundt om lufthavnen. Der var ellers en åben port, da de var i gang med en masse arbejde (tror de udvider med mere plads til opbevaring af fly)
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  11. E02zar

    E02zar VIP medlem

    Beskeder:
    260
    "Synes godt om" modtaget:
    546
    Point:
    93
    Er der nogen der ved om de pt aktivt forhandler, eller om der er pause og de først mødes efter weekenden?
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  12. tgj

    tgj Medlem

    Beskeder:
    22
    "Synes godt om" modtaget:
    39
    Point:
    13
    Jeg har en flyver BRU-CPH mandag, og videre til Chicago Tirsdag.

    Beklageligvis booket via expedia, da jeg ikke kunne booke på SAS.DK.

    Kan jeg klare en evt. ombookning hos SAS, hvis min flyvning til CPH bliver aflyst, eller skal jeg have fat i Expedia?
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Oletjala

    Oletjala VIP medlem

    Beskeder:
    246
    "Synes godt om" modtaget:
    834
    Point:
    93
    Jeg har været igennem præcist det samme cirkus med SAS: Havde en afgang lørdag CPH-EWR på Plus (og hjem igen onsdag). De nægtede at tilbyde andet end Economy med Lufthansa, Swiss etc. Talte med jeg ved ikke hvor mange kundeservicemedarbejdere i fredags, men de var ikke til at hugge og stikke i. Det er simpelthen ikke i orden, når Austrian, Lufthansa etc som partnerselskaber tilbyder samme klasse. I samråd med vores eget rejsekontor endte jeg med at helt at annullere SAS-billetten (og skal sikkert til at bokse med SAS om dette, når jeg kommer hjem) og i stedet booke helt nye billetter med Luftwaffe over Frankfurt. Tror jeg fik det sidste Premium Economy-sæde ud af Europa i dag...
     
    PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  14. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Og det tror jeg er meget lavt sat! Jeg ombookede en kammerat Bergen-Milano. Det blev til en oneway KLM til 4.800 NOK....
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. MatthiasWagner

    MatthiasWagner VIP medlem

    Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Jeg ville starte med at prøve hos SAS, men jeg tror det skal gøres gennem Expedia...
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  16. Euroatc

    Euroatc VIP medlem

    Beskeder:
    175
    "Synes godt om" modtaget:
    674
    Point:
    93
    Det skal gå gennem Expedia. Det skriver SAS selv på deres hjemmeside. Man skal altid kontakte den der har udstedt billetten. Med tanke på Det pres der er på SAS kundeservice lige pt tror jeg ser er 0% chance for de vil hjælpe... desværre
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  17. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,472
    Point:
    93
    Jeg har en tur på torsdag til KEF og retur lørdag. Er det sandsynligt at SAS stadig strejker der?

    Jeg overvejer lave en lufthansa biz fuld flex booking - så kan jeg ved strejke få pengene tilbage fra SAS - og hvis der ikke er strejke kan jeg annullere LH billetten.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Jeg forholdt mig helt bevidst kun til den omsætning, som SAS har haft på de berørte passagerer, og hvor jeg - forsigtigt - satte gennemsnittet af alle solgte billetter i de 3 dage til 1.000 DKK.
    Jeg kan ikke vurdere, hvor stort et tab, dette resulterer i. Dertil er der alt for mange faktorer at tage med - i flæng kan nævnes sædvanlige omkostninger ved aflysninger (f.eks. ombookning/forplejning/hotel/erstatning), ekstra personale i servicefunktioner, sparet løn/fuel/afgifter/catering, plus hele genopstarten, når konflikten afblæses (repositionering af fly og personale). Og der er sikkert mere, hvortil der udenfor SAS er en masse andre, der bliver ramt af strejken, sådan som @PENSIONISTEN nævner ovenfor.
     
    MatthiasWagner, PENSIONISTEN, Beaglen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  19. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Har lige fløjet fra CPH til BLL. I nat kunne man ikke købe biletter til flyet. OK. Spurgte ved check-in, om flyet var udsolgt. Det blev bekræftet. Vi var kun 20 passagerer med bussen ud til flyet. Småsludrede lidt med stewardessen, som kunne bekræftet, at flyet var udsolgt (så min håndbagage måtte hellere komme op i hylden, for jeg skulle ikke satse på et ledigt sæde ved siden af mit).

    Hun kunne dog fortælle, at morgenafgangen fra Aarhus også var udsolgt, men der var mange ledige pladser. Efter 2. bus kom med de sidste passagerer, var flyet kun halvfuldt. Og man måtte rykke passagerer fra række 4 og 5 til række 12 og 17 (for balancen).

    Mit gæt er, at udsolgte fly, der kun er halvfyldte, skyldes pilotstrejken. MEN: er der nogen, der lige kan give mig en forklaring?
     
    PENSIONISTEN, Beaglen, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Et helt andet spørgsmål:

    Hvorfor have alt det bøvl med at strejke? Hvis andre flyselskaber giver piloterne meget bedre forhold, hvorfor søger SAS-piloterne så ikke bare over i disse selskaber?
     
    Erwin Lansing, Jeblin, PENSIONISTEN og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side