SAS overenskomstforhandlinger med piloter - 3. omgang efter sammenbrud i N + S

Poster i 'NYHEDER' oprettet af obs, 27/3/19.

  1. Kristian

    Kristian VIP medlem

    Beskeder:
    5,297
    "Synes godt om" modtaget:
    12,909
    Point:
    113
    Tror det er fordi “Tullebanen” er forsinket de ikke når flyet... ;)
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  2. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Det hedder slet ikke pilotstrejke mere. SAS har opfundet et helt nyt ord "Flyforstyrrelse", som kan optræde på min flyvning til Dublin på onsdag. Flyvningen er i øvrigt med SAS Ireland og derfor ikke strejkeramt. sas1 copy.jpg sas2 copy.jpg
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. Perdan

    Perdan Skribent

    Beskeder:
    747
    "Synes godt om" modtaget:
    2,242
    Point:
    93
    Sidste nyt
    SAS aflyser over 1200 flyvninger mandag og tirsdag som følge af pilotstrejken.

    Det oplyser SAS i en pressemeddelelse.
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Her er søndagens opdatering på aflysninger mandag og tirsdag:

    upload_2019-4-28_12-25-59.png

    Så vi nærmer os 3.000 flyafgange og 300.000 ramte kunder.

    Nogle som vi regne lidt på tabet for SAS?
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Det er der jo nogle, der allerede har gjort. Sydbanks aktieanalysechef Jacob Pedersen vurderer, at strejken koster SAS 35-50 millioner danske kroner om dagen.
     
    PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Så varer det nok ikke så mange uger før SAS ikke kan levere det 4. overskud i årsregnskabet i træk....
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  7. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Beklager men kan ikke sidde den overhørig….

    Kundeservice SAS :eek::rolleyes::oops:o_O

    Hvordan kan det komme som et chok at deres generelle total ringe service forsat er total ringe under en strejke ? :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Har lige tjekket op på nogle udvalgte langdistance ruter. Det ser ud til, at de første mulige billetter ud af CPH til USA, Japan og Kina er mandag 6. maj. Lidt det samme for billetter indenfor Europa. Har tjekket et par udvalgte afgange. Det ser ud til, at der først sælges billetter til 6. maj eller senere.

    Så det tyder vel på, at SAS regner med at deres flyvninger påvirkes af strejken og dens følgevirkninger hele næste uge.

    Det tager halvdelen af årets forventede overskud
     
    Kenneth K og PENSIONISTEN "Synes godt om" dette.
  9. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Flyene holder på startbanen og pludselig lyder det:

    "Gå ikke over toget, der kommer spor. Ding dong. Gå ikke toget, der kommer spor"

    :D:D:D

    Nej, undskyld, nu skal DSGM #2 nok gemme sig væk igen. Synes egentlig også at planerne om Thullebanen burde skrottes, men det er jo en helt anden snak.

    /DSGM #2
    der i øvrigt heller ikke synes at der er noget at more sig over mht. den igangværende strejke.
     
    Henry og Kristian "Synes godt om" dette.
  10. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Hvis jeg har forstået det hele rigtigt, så tror jeg at det handler om, at de i så fald skal "starte fra bunden" mht. anciennitet, rolle (kaptajn vs. styrmand) m.m. Jeg ved ikke om der kan være mere i det, men jeg kunne mistænke, at de også har nogle ganske fordelagtige pensionsordninger, som de i så fald også vil miste.

    /DSGM #2
     
    Ulrik, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  11. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Måske finansmedarbejderne i nyhedsudsendelserne også burde informere om pensionen, lønnen alene giver vist ikke et helt korrekt billede.
     
    Kenneth K, Henry, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Og for de svenske piloters vedkommende mener jeg, at man også bør indregne den arbejdsgiverafgift, som SAS givetvis har pligt til at betale af deres løn. En del af den afgift går nemlig direkte til lønmodtagerens folkepension, som til en vis del bestemmes ud fra din indkomst.
     
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  13. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Jeg synes i er lidt for hårde ved Tanten og måske en anelse unuanceret. Helt enig i det med Plus skal selvfølgelig være Plus hos dem de ombooker til. Mht kundeservicemedarbejderne synes jeg de gør et bravt stykke arbejde. Jeg har to gange haft brug for dem ifb med strejken, senest i for et par minutter siden ang en Narita tur i morgen. Meget hjælpsom dame i den anden ende af røret. Hun skulle lige "hjælpes" i gang med alternativer men viljen manglede ikke. Hun havde været på arbejde fra klokken 5 i morges og ligeledes fredag og lørdag. Man må antage at de fleste af opkaldene har været utilfredse kunder - så godt kæmpet.
     
    Erwin Lansing, Kenneth K, clager og 10 andre "Synes godt om" dette.
  14. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg er helt enig. Jeg oplever rigtig mange - mig selv inklusive - som den trælse situation taget i betragtning, har fået en fin behandling.

    Jeg synes folk nogen gange er helt urimelige i forhold til hvad de mener, de har købt, og hvad SAS skal levere og leve op til. I dette tilfælde, er det en strejke, som berører helt ufattelig mange passagerer, hvoraf man selvfølgelig må ende med en vis mængde, hvis (urimelige) krav, man ikke har mulighed for at tilgodese. Det er da mega irriterende uanset om man mener SAS eller piloterne har ret/er urimelige i deres krav. It sucks big time!!

    Jeg er selv virkelig, virkelig træt af, at min meget aktive beslutning om at betale det tre-dobbelte af en BA billet over LHR for at få en direkte tur blev til en mellemlanding midt om natten i Dublin med en meget træt 8-årig, der endte med at få lidt af en meltdown. Vi havde jo netop betalt for at undgå det scenarie. Men nu strejkede de, og jeg mener SAS fik os videre på den objektivt bedst mulige måde selvom det for os personligt var en utrolig dårlig løsning.

    Det var totalt kaos i EWR på UA-afgangen, medarbejderne svedte tran og folk var skide sure og overfusede UA-medarbejderne både ved gaten og i luften. Det var godt nok ikke sjovt for de medarbejdere at blive overrendt at sure SAS passagerer. Som en sagde til mig "ohhh you're one of the SAS-folks, that's such a disaster, it's chaotic but we'll try to help you as much as we can".

    Så, det er skide surt, men opfør jer ordentligt derude ;)
     
    Erwin Lansing, Thomas Bække Olesen, Kenneth K og 9 andre "Synes godt om" dette.
  15. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,559
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Een ting, som er meget klart og koncist som selv gamle jeg kan forstå, er informationerne på SASs hjemmeside : Jeg havde en PNR med 3 legs, 30april. Hvornår måtte jeg ombooke : jeg fulgte slagets gang, siderne blev løbende updaterede og vupti så blev det min udrejse dato, og jeg kunne ombooke alle 3 legs til en senere dato.
    Det er rigtig klare informationer, bravo, og lynhutigt at ombooke og en klar info om at "gebyr er fjernet", ingen slinger i valsen. Super professionelt.
     
    Senest redigeret: 28/4/19
    Ulrik, Henry og SophieHendriksen "Synes godt om dette"
  16. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,764
    Point:
    113
    Nu kender jeg ikke aftalen mellem piloterne og SAS. Men jeg tvivle på, at piloterne mister allerede optjent pension.
     
    Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  17. obs

    obs VIP medlem

    Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Nej, de mister selvfølgelig ikke den pension, der allerede er optjent. Men de får måske ikke lige så høj en pension det nye sted.
     
    PENSIONISTEN og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  18. Havse

    Havse VIP medlem

    Beskeder:
    92
    "Synes godt om" modtaget:
    283
    Point:
    53
    Er der nogle der ved om de ombooker til Norwegian?, har en tur til LYR på lørdag, og Norwegian er eneste alternativ derop.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  20. Jeblin

    Jeblin VIP medlem

    Beskeder:
    867
    "Synes godt om" modtaget:
    2,549
    Point:
    93
    Kan ikke svare direkte, men læste en artikel om nogen, der skulle til Færøerne, og de er blevet ombooket til Atlantic Airways - og de er hverken i alliance sammen eller har specielt godt samarbejde efter de er gået i konkurrence med hinanden.

    Jeg har selv en flyvning med SAS (eller måske Atlantic...:rolleyes:) til Færøerne på fredag...
     
    Kenneth K, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side