Det er bare et trist syn med alle de parkerede fly, håber at der snart kommer hvid røg op af skorstenen i Oslo. Hvis ham Jacob Pedersen fra Sydbank har ret i hans forventninger omkring Tanten 's overskud for dette regnskabsår, så er det halveret i dag, en uge mere går det i underskud. Så er er der ikke meget at dele ud af i lønkroner og andet. Bliv nu enige!
Jacob Wallenberg fra Wallenberg familien, som er tredjestørste ejer i SAS, er inde på noget af det samme i en artikel i Dagens Industri. Der er ikke råd til at gå tilbage til de forhold, der var før i tiden: https://www.di.se/nyheter/jacob-wallenberg-sas-overlevnad-pa-spel/
https://www.nrk.no/norge/sas-streiken-er-snart-over-1.14535305 via www.nrk.no er der lige nu direkte sending fra Gardamoen... Strejkevagterne har fået besked på at tage strejkevestene af, siger NRK. ....måske er jeg bare overopmærksom, da check-in til vores PVG i morgen snart åbner.....
Der vil fortsat være aflysninger 03MAY og bl.a. er SK til SFO, NRT og PVG aflyst. De 2 sidste gætter jeg pga lav belægning, da der er ferie i begge områder. Det tog sammenlagt 11 minutter fra opkald til SAS, til 2x PVG på business award var byttet til 2x SQ via SIN OG der var kommet email fra SQ med link til check-in. De sidste dages spirende irritation er afløst af glæde ved at skulle med SQ.
BREAKING: SAS - Scandinavian Airlines holder pressekonference i Stockholm her klokken 21:10. Følg med her: https://www.vgtv.no/live/176240/direkte-sas-moeter-pressen-i-stockholm
Så er der nyt og GODT nyt fra SAS. Der er indgået aftale mellem SAS & Piloterne og strejken ophører https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/sas-og-piloterne-har-indgaaet-aftale/7618856
- men analytikerne er ikke glade https://www.berlingske.dk/business/analytiker-sas-forlig-er-et-stort-skridt-i-gal-retning
Det er IMHO nogle ret flotte lønstigninger, de har fået ind i den nye aftale. Nu kan vi vel så forvente at øvrige grupper kommer og vil have det samme. Skal vi begynde og gætte på, hvad det kan udløse af 'enhancements' i forhold til os kunder? Jeg tænker at i hvert fald nogle af de ekstra 100 millioner, som aftalen koster, skal spares ind et eller andet sted. Dertil kommer så evt. de ekstra penge som øvrige aftaler måtte komme til at koste. /DSGM #2
Ja der er vel kun os rejsende der kan betale de lønstigninger ? Hvad mon det betyder for fremtiden, pengene skal vel hentes på den ene eller anden måde
men der er ikke mange medier der er opmærksom på, at et af områder, hvor SAS får en forbedring er at flight deck skal nu også flyve mixed fleet. Gustavsson nævnte det kort i pressebriefingen og iflg mine kilder skulle det give en forbedring for selskabet, så det er ikke kun flight deck der har fået noget.
Lige landet fra Hamborg med Air Nostrum og nyder en Cortado i Guldstuen. Jeg har noteret at alle langruterne (næsten da) er aflyst. Hvorfor er de det? Skal man have crew ud til destinationerne først, så de kan afløse de første der ankommer fra CPH eller Stockholm / Oslo ?
Det er korrekt - der sendes Crew ud i dag som så kan flyve returen i morgen. Derfor tager de lige et ekstra døgn eller to før de kommer til at flyve normalt. Alle langruter fly er placeret i Norden under strejken.
Men der er vel heller ikke solgt så mange billetter til flyene de følgende dage? Og passagererne er vel heller ikke klar til at rejse med så kort varsel.
En god lille artikel i Svenska Dagbladet, som ganske vel opsummerer hele situationen for SAS. Ikke nogen ny information i den som sådan, mere blot en opsummering. https://www.svd.se/efter-strejken-skulle-vinna-pa-om-lufthansa-tog-over Jeg håber på en måde, at nogen snart finder en løsning på problemet SAS. Enten at butikken lukkes, eller at SAS overtages/fusioneres ind i en anden virksomhed. Men det sidste bliver jo svært, når der hele tiden er ævl og kævl internt i virksomheden. Det der med mentaliteten, det halter godt nok. /DSGM #2