Hej alle
Det er mig, der har stævnet SAS og fået udbetalt mine EurroBonus-point.
Jeg har læst denne tråd med stor interesse, og jeg vil gerne besvare nogle af jeres spørgsmål.
For det første vil jeg gerne slå fast, at jeg ikke er Diamant-medlem (gid, at jeg var). Jeg er 19 år og har tjent mine point via Onlineshopping, så intet fancy over det, og jeg havde slet ikke forestillet mig, at nogle af jer har over 500.000 point
)
Hvordan jeg kom frem til de 0,38 kr. pr. point? I min stævning skrev jeg:
Det bør bemærkes, at en rejse fra København til Århus d. 2. marts 2020 med samme afgang i kroner koster 2299 og i point koster 6000. [Henvisning til bilag] Det giver en pointværdi på 0,38 kr.
Det er altså alene pointværdien for en helt almindelig dødelig person uden nogle særlige medlemskaber.
Da SAS havde fået forkyndt stævningen, men ikke vendt tilbage, blev der truffet afgørelse efter min påstand, som var begrundet i sagens oplysninger.
Jeg kan i øvrigt oplyse, at det ikke er særlig nemt at få kontakt til SAS vedrørende dette. Hverken før eller efter. Jeg sendte et (rigtigt) brev med porto til den adresse, som stod i deres betingelser på daværende tidspunkt. Det har været helt umuligt for mig ellers at komme i kontakt med dem, og jeg havde forinden prøvet at kontakte dem via chat, telefon og e-mail, men de ville kun acceptere et rigtigt brev. Efterfølgende, da jeg vandt retssagen, var det også nødvendigt at tage sagen i fogedretten og kontakte deres advokat direkte, før de reagerede. Alt i alt er noget af en kamp.
Afslutningsvis vil jeg sige, at da det stod direkte i SAS' betingelser, at
Lov om betalingstjenester fandt anvendelse, var det ikke nødvendigt at argumentere yderligere i retten for, at loven skulle gælde, da det netop var aftalt mellem parterne.
Click to expand...