Udbetaling af SAS Eurobonus til 38 øre/point

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af MortenS, 14/8/20.

1. Epedemic

Epedemic Aktivt medlem

Beskeder:
    75
    "Synes godt om" modtaget:
    156
    Point:
    33
    Interessant... Selvom jeg ikke er tilhænger af afpresning*....

*med mindre mine ~270k point kan delveksles til en opgradering fra EBB->EBD eller LTG eller andet sjovt ;)

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  2. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Nu er det jo ikke afpresning men regulær lovgivning. Så det er loven der siger at du kan få dine point udbetalt. Så alle de point der er optjent før ultimo juni 2020 (hvor SAS lavede deres betingelser om) skal kunne udbetales til pålydende værdi. Det er netop det jeg har skrevet om her:

https://insideflyer.dk/eurobonus-medlem-fik-udbetalt-sine-eurobonus-point-til-en-meget-god-kurs/

Den artikel jeg skriver om nu er om udbetaling af voucher. Dette følger samme lovgivning. Læs om det på fredag :)

Beaglen, PENSIONISTEN, NielsC og 2 andre "Synes godt om" dette.
  3. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    459
    1,294
    Point:
    93
    Har ikke tanker om det, men det kunne da være sjovt at “få en vurdering” af, hvad 693k+ eurobonuspoint var værd i $$.
    Altså, hvad “pålydende værdi” er pr point.

Kan næsten ikke vente til i morgen :p

Beaglen, NielsC, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    well - den retsag vi har skrevet om tidligere passer med din situation.

Link: https://insideflyer.dk/eurobonus-medlem-fik-udbetalt-sine-eurobonus-point-til-en-meget-god-kurs/

Der blev dommen at pålydende værdi var 38 øre per point:

upload_2021-1-7_11-54-14.png

Så hvis du har 638.000 point, så skulle de reelt kunne være et meget anseligt beløb værd uanset ompålydende værdi nedsættes fra 38 øre.....

Blot til info, så den artikel i morgen er om det legale i at skulle kunne få sine vouchers udstedt at flyselskaber udbetalt til pålydende værdi. Noget flyselskaberne ikke er helt så glade for at gøre heller. Men det er temaet for den artikel i morgen.

Beaglen, NielsC, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,611
    4,621
    Point:
    113
    Hvis virkeligheden var at man fik 38øre pr. Point, så vekslede jeg også mine øjeblikkeligt.
    Dog blev den dom til, ved at SAS glemte at møde op og man derfor tog klager og Forbrugerombudsmandens ord for pålydende.

Er ret sikker på, at skulle der komme et hav af “indløsninger” så ryger der en røvfuld jurister på sagen og så lander point prisen et helt andet sted.

Henry, NielsC, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Korrekt at SAS ikke mødte op, men de valgte heller ikke at anke sagen. Så den kan bruges som udgangspunkt. Men vi er nok også enige i at hvis mange klager med store pointbeløb, så vil SAS reagere på det for at få pålydende værdi nedsat. Men det vil helt sikkert ikke ende der hvor SAS selv har beskrevet i den første dom.

Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, Emirates Gold

Beskeder:
    1,611
    4,621
    Point:
    113
    Det var ikke andet end 2 øre de estimerede pr. Point, var det?

Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  8. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Mener det var 3 øre - men same same - meget lidt og passer ikke i tråd med hvad prisen er for den vare point kan købe. Altså en returbillet i Business Class for mellem 25-30.000 er normalt og det som så skal sammenlignes med hvad det koster i point. Så har du reelt værdien.

Beaglen, Henry, NielsC og 1 anden person "Synes godt om dette".
  9. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Artikel er blevet skubbet til lørdag i stedet for i dag Så undskylder til de som har spurgt efter den og andre som venter :)

Henry "Synes godt om" dette.
  10. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    587
    1,673
    Point:
    93
    Hvor pokker skal man henvende sig for at anmode om udbetalig......?? jeg har ca 1,3 millioner ebp jeg gladelig veksler ind for ned til 25 øre pr poeng...

Beaglen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  11. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Holy Crap.... Den kunne være meget interessant at følge forløbet af.

Se med i morgen, hvor jeg skriver om hvordan du skal forholde dig.

Henry og Schlandy "Synes godt om" dette.
  12. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Henry og Epedemic "Synes godt om" dette.
  13. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Kom til at læse igen. Her er artiklen fra retssagen mod SAS og hvordan loven er formuleret:https://insideflyer.dk/eurobonus-medlem-fik-udbetalt-sine-eurobonus-point-til-en-meget-god-kurs/

Alt hvad der er tjent før juni 2020, hvor de lavede deres betingelser om skulle være ligetil rent legalt at få udbetalt. Spørgsmålet er blot hvilken kurs I bliver enige om.

men en business Class billet til mellem 20-25.000 for 100.000 point sætter jo en god grænse for den pålydende værdi som pointene giver mulighed for at købe.

Henry, Schlandy og Epedemic "Synes godt om dette"
  14. Epedemic

Epedemic Aktivt medlem

Beskeder:
    75
    156
    Point:
    33
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  15. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,646
    26,797
    Point:
    113
    Vi skrev jo tidligere om det at få udbetalt sine bonuspoint til "pålydende værdi". Så samme lov gælder faktisk: https://insideflyer.dk/eurobonus-medlem-fik-udbetalt-sine-eurobonus-point-til-en-meget-god-kurs/
    Der er der faktisk en retsag som har afgjort dette. Men SAS vil forventeligt kæmpe mere om hvad et point er værd gætter jeg på i en ny sag.

Henry "Synes godt om" dette.
  16. Schlandy

Schlandy VIP medlem

Beskeder:
    587
    1,673
    Point:
    93
    Prøver at fyre en mail afsted med lidt henvisninger til dommen og de paragraffer som er nævnt i købsloven, så må jeg se om det kan lykkes

Beepy, Beaglen, Nielspg og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. RasmusP

RasmusP Aktivt medlem

Beskeder:
    88
    208
    Point:
    33
    Hvordan kommer man i kontakt med SAS?

Denne her email jeg har prøvet virker ikke [email protected]

Og deres feedback form på deres hjemmeside virker ikke for henvendelser vedrørende eurobonus.

http://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/default

Virker generelt som om at SAS er svære at komme i kontakt med.

Iøvrigt, tænker jeg hvis flyselskaber skal udbetale kontanter for bonus point vil det ikke være et dødsstød til eurobonus, hvis for mange kunder henvender sig omkrig udbetaling af værdien af deres point?

Erwin Lansing og Henry "Synes godt om" dette.
  18. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Er der nogen der ved hvor meget SAS hænger på værdiansættelsen på 38 øre / point fra dommen, nu de har valgt ikke at anke den?

i øvrigt forstår jeg ikke helt hvorfor der er en skilledato for hvornår pointene er optjent. Jeg er med på at sas har ændret vilkårene, men hvis det netop er lovgivning på området burde sas T&C vel være ligegyldige? Nå det var et sidespring.

Tilbage til point-værdien. Hvis man skal argumentere for SAS synspunkt vil de højest sandsynligt sige at du i shoppen får ca 2-3 øre per point, hvilket jo er rigtigt. Men du køber/optjener pointene til meget højere pris. Det svarer til at give 100kr for er gavekort som kan indløses til en værdi af 50kr. Er værdien så 100 eller 50kr?

Endelig - er der nogen der ved om der var særlige vilkår gældende for SAS medlemmet i retssagen, fx MC premium (biz upgrade), EBD eller lignende? Alt andet lige er point væsentlig mere værd i sådan et tilfælde end for et alm medlem eller sølv.

jeg er stadig yderst interesseret i at veksle til kontant hvis vi snakker til en kurs på 30 øre +/-

Beepy, Beaglen, Henrik Olsen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  19. Sebastian011

Sebastian011 VIP medlem

Beskeder:
    741
    1,310
    Point:
    93
    Hvad hedder sagsnummeret på den dom? Synes også det kunne være interessant at få eurobonus point udbetalt i denne tid.

Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,147
    4,499
    Point:
    113
    Jeg var igang i efteråret for at finde den dom, og jeg manglede den også og selvom man skulle tro at sådan noget var nemt at finde i det digitaliserede Danmark så er det ikke nået til retsvæsnet endnu, jeg stødte konstant mit hoved mod muren når jeg henvendte mig.
    Men prøv hos Københavns byret.

Beaglen, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"

Del denne side