Udbetaling af SAS Eurobonus til 38 øre/point

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af MortenS, 14/8/20.

  1. Bess

    Bess Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    40
    Point:
    13
    Har lige haft SAS i røret da jeg har 70.000 point der udløber på søndag

    Nej de forlænger stadigvæk ikke point
    Hvis jeg vil have penge for point, så skal man sende en klage, men ikke at det er = penge
    Jeg kan bruge dem i shoppen

    Men faktisk fik jeg oplyst en løsning, der er ok for mig....
    Hun sagde at jeg skulle booke en bonus rejse nu, og denne rejse kan så ombookes hvis det skulle være casen når man nærmere sig afrejsen.
    Ombookning vil være muligt, trods mine point vil være udløbet til den tid.

    Hun ref. til denne side, og oplpyste også at det bedste man kunne gøre, var at tage et print af siden, da det er de regler som er gældende lige nu.

    Så jeg skal blot booke en rejse med afrejse inden 31 maj 2021- h vilket passer mig fint.
    Skulle verden stadig være lukket, ja så kan den ombookes...

    sas faq.png
     
    Kenneth K, ChristianR, klausbm og 9 andre "Synes godt om" dette.
  2. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,558
    "Synes godt om" modtaget:
    6,712
    Point:
    113
    Gem al den dokumentation du overhovedet kan. Det er uhyre vigtigt i vores tumultagtige luftfartsverden. Hvad der gælder idag, gælder muligvis ikke imorgen.
     
    Kenneth K, danielstrandby, Nielspg og 5 andre "Synes godt om" dette.
  3. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Er der nogen der har haft held til at få SAS i tale vedr dette? Jeg afventer stadig svar på min henvendelse fra medio januar.
     
    NielsC, Beaglen, Henrik Olsen og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Hvem har du skrevet til? Hvis det er kundeservice, så skal du rykke mere og om der ikke er svar så gå videre i processen.

    Skriv eventuelt en PB til mig om det.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  5. Sebastian011

    Sebastian011 VIP medlem

    Beskeder:
    713
    "Synes godt om" modtaget:
    1,229
    Point:
    93
    Jeg fik besked på at der skulle sendes fysisk brev, til adressen som er nævnt i artiklen i starten af tråden.
     
    MortenS og Henry "Synes godt om" dette.
  6. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    det kan være det er vejen frem. Jeg blev dog af en sas kundeservicemedarbejder guidet til at skrive elektronisk. Jeg nævnte at jeg var blevet fortalt det skulle være med post. Det afviste hun.

    Så jeg forfulgte e-post vejen i første omgang.
     
    NielsC, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  7. Beepy

    Beepy Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    6
    Point:
    3
    Undskyld, kunne du dele den mailadresse du skulle skrive til? Jeg kan simpelthen ikke forstå hvorfor de gør det så svært at kommunikere med dem?
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  8. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Det var en online formular på sas hjemmeside Har desværre ikke linket men kan huske at det egentlig var tilegnet refusion for forsinkelse af fly mv.

    Jeg vil tro kundeservice kan guide dig hvis du ikke selv kan finde det på hjemmesiden.

    Som sagt har jeg intet hørt så jeg ved ikke ligefrem om det er en anbefaling værd
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. Beepy

    Beepy Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    6
    Point:
    3
    Ok, så har jeg fået svar på den første af 2 klager jeg har indberettet på SAS's hjemmeside. Jeg har oprettet 2 sager, en om tilbagebetaling af Eurobonus point og en anden omkring tilbagebetaling af en voucher som jeg fik i stedet for tilbagebetaling af af billet.

    Jeg har nu fået svar omkring den sag med voucheren:

    Thank you for contacting us!

    I understand that you are not satisfied with the circumstances surrounding the voucher that you received in connection with you canceling your journey with SAS. As the flight was not canceled when you canceled your journey, there is unfortunately no right to a full refund. The voucher was an offer to our passengers, in the uncertainty that prevailed as a result of the Corona pandemic, to cancel reservations for flights that are not canceled by SAS. The purpose was to allow passengers who could not, or did not want to, travel to use their credit at a later time. The voucher is valid for one year from the date of issue.

    We look forward to welcoming you on board again when given the opportunity
    !

    Jeg er lidt i tvivl om hvad der kunne være fornuftigt som et næste skridt. Man kunne fokusere på at den e-mail der blev sent var vildtledende (se f.eks. DR's website omkring "Forbrugerjurist: SAS har vildledt kunderne, som kan vinde en erstatningssag" (jeg må ikke poste links endnu)), eller at der stadig er tale om at jeg har fået en voucher også at betalingslovens § 96, stk. 2 gør sig gældende hvilket medfører jeg kan få en tilbagebetaling. Eller er der noget helt andet som er en bedre ide?
     
    Beaglen, Nielspg og Henry "Synes godt om dette"
  10. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,383
    "Synes godt om" modtaget:
    12,763
    Point:
    113
    Hvor længe er din voucher gyldig?
     
  11. Offlyer

    Offlyer Where is my SK937?

    Beskeder:
    1,196
    "Synes godt om" modtaget:
    3,966
    Point:
    113
    Uden at gøre mig superklog på det juridiske her, så har jeg haft to typer vouchers:
    1) Nogle udstedt i foråret 2020 for aflyste fly. De havde en gyldighed på et år - og kunne herefter udbetales såfremt ubrugt
    2) Nogle udstedt i sommeren og efteråret 2020 for både aflyste fly og for ture aflyst af mig (men hvor flyene fløj alligevel)
    Alle er iøvrigt brændt af igen på ny bookinger :)
    Jeg ved godt at DR kørte en sag på SAS på denne.
    Link: https://www.dr.dk/nyheder/penge/for...tion til kunderne under,de også vil vinde den.
    Hvis du vil kan du jo køre en sag på den, men forvent at SAS vil bekæmpe den. Blot fordi DR eller en tilfældig jurist siger det er på kanten, så er det ikke nødvendigvis ulovligt. Du aflyste en booking, og så gælder reglerne for den pågældende billet (og så skal du bevise kommunikationen har været uklar) Jeg vil tro dine chancer er større under Betalingslovens §96 - men jeg er ikke jurist.

    Personligt har jeg den opfattelse at jeg er glad for voucherne. SAS har hjulpet mig gennem årene i en række kringlede situationer - så hvis jeg med mit lillebitte bidrag kan hjælpe SAS cashflow med voucherne så gør jeg det gerne.

    Temperament er jo forskelligt. Med mindre det er stort beløb eller du er virkelig knotten på SAS vil jeg lade den fare. Men vi er jo heldigvis forskellige.
     
    Beaglen, NielsC, Nielspg og 3 andre "Synes godt om" dette.
  12. Beepy

    Beepy Nyt medlem

    Beskeder:
    3
    "Synes godt om" modtaget:
    6
    Point:
    3
    Et par måneder endnu.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Ncbj

    Ncbj Aktivt medlem

    Beskeder:
    63
    "Synes godt om" modtaget:
    202
    Point:
    33
    Hvis du bruger voucheren til en ny rejse nu, der ligger efter udløbstidspunktet, og aflyser den (det må du efter de nuværende regler op til 72 timer før afgang) efter voucherens udløbstidspunkt, får du en ny voucher og nye 12 mdr .... således oplyst efter samtale med SAS. Det havde været lidt nemmere at forlænge voucherne med 12 mdr.
     
    NielsC, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  14. MortenS

    MortenS VIP medlem

    Beskeder:
    550
    "Synes godt om" modtaget:
    1,171
    Point:
    93
    Kort update herfra

    da jeg stadig ikke har hørt fra SAS, og de end ikke har overholdt deres egen meget lange svartid på op til 8 uger, har jeg indgivet klage via nævnenes hus. Det er lidt svært at udfylde alle felter korrekt og relevant for bonuspoint, fx hvor meget betalte du for varen, hvornår er varen købt mv.

    Håber det sætter gang i tingene
     
    Senest redigeret: 7/4/21
    Beaglen, Beepy, Henrik Olsen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  15. NicolajS

    NicolajS Nyt medlem

    Beskeder:
    1
    "Synes godt om" modtaget:
    1
    Point:
    3
    Er det lykkedes nogen at få fat i den dom der er refereret i artiklen? Alternativt et domsnummer? :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,575
    "Synes godt om" modtaget:
    26,597
    Point:
    113
    Henry "Synes godt om" dette.
  17. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    NielsC, Henry, Erwin Lansing og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. ChristianR

    ChristianR Medlem

    Beskeder:
    13
    "Synes godt om" modtaget:
    46
    Point:
    13
    Jeg har adgang, men det er vist imod reglerne at gengive artiklen her. Måske jeg kan sende i en privat besked.
     
    Senest redigeret: 9/7/21
    NielsC, Beaglen og Henry "Synes godt om dette"
  19. NielsC

    NielsC Aktivt medlem

    Beskeder:
    70
    "Synes godt om" modtaget:
    160
    Point:
    33
    Hvis ikke du allerede har fået adgang tilartiklen, kan jeg oplyse at der i øjeblikket kommer der annoncer om gratis adgang til avisen i 3 uger når man er inde og læse på andre artikler på Jyllandspostens hjemmeside, så måske er det også en mulighed.
     
    Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    527
    "Synes godt om" modtaget:
    1,841
    Point:
    93
    Tak for tilbuddet, men @ChristianR var sød at sende artiklen til mig, så nu har jeg fået den læst :)
     
    Henrik Olsen, ChristianR og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side