Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
IHG Rewards Club, loyalitetsprogrammet bag InterContinental, Crowne Plaza, Holiday Inn, Holiday Inn Express, … har offentliggjort nogle ændringer. Jeg er selv stor fan af programmet og ændringerne har været under opsejling et stykke tid.
Ændringer
Hvad indeholder denne opdatering egentlig? Fra 1. januar 2017 sker der et antal småjusteringer:
- Man optjener kun point ved booking direkte gennem et IHG website eller app
- Gratis aviser bliver kun tilgængeligt på anmodning
- Late check-out til senest kl. 14 bliver kun til Gold, Platinum og Spire medlemmer
Den første af ændringerne vidste vi egentlig allerede i forvejen. Det er altså ingen overraskelse. Ved at uddele færre aviser er tanken at skåne miljøet. Mange af aviserne blev aldrig læst og ryger direkte i skraldespænden.
Med hensyn til late check-out, blev det tilbudt alle gæster tidligere. Fremover bliver det kun elite medlemmer af bonusprogrammet, som kan blive på værelset indtil kl. 14:00. Dette gælder ikke for Ambasssador medlemmer af InterContinental hotellerne. De må gerne blive helt til kl. 16:00.
Konklusion
Ændringerne er absolut ikke chokerende eller noget man som elite medlem vil ligge vågen af om natten. Jeg vil stadig bruge IHG hotellerne. I januar og februar har jeg planlagt overnatninger i Liverpool, Düsseldorf og Amsterdam. Jeg synes stadig det er en meget fin hotelkæde at tjene point hos.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af Lionell Jansen fra vores søsterside Insideflyer.nl
Skriv et svar