InsideTalk: En snak om Norwegian Reward med adm. direktør Brede Huser

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I denne nye udgivelse af vores InsideTalk serie, interviewer vi Brede Huser – Adminstrerende direktør for Norwegian Reward.

Brede Huser deler sit syn på fremtiden for Norwegian Reward, og giver os en personlig indsigt i hvordan han selv blev en del af Norwegian Reward, for senere at afsløre hvilken fordel i Norwegian Reward der er hans personlige farvorit. Læs hele interviewet herunder:

———————————————————————————————

Norwegian Reward er vokset dramatisk de sidste 10 år. Det er nu det største loyalitetsprogram i Skandinavien. In denne InsideTalk, vil vi hovedsageligt fokusere på dine fremtidsplaner, for Norwegian Reward. Før vi tager det op, kunne vi dog godt tænke os, hvis du vil fortælle os lidt om dig selv, og hvordan du blev en del af Norwegian Reward?

Jeg har været en del af Norwegian siden den første (Boeing) 737 flyvning i 2002, og har haft forskellige stillinger indenfor finans. Jeg startede i Norwegian Reward i 2015, da vi tog beslutningen om at accelerere udviklingen af programmet.

Norwegian Reward arbejder ikke med traditionelle elite status niveauer, hvad gør du istedet for at fastholde kunders loyalitet?

Vores Rewards kan sammenlignes med status niveauer. De giver flere fordele for dem som flyver med os oftere. Efter hver 6. flyvning, giver vi dig en ny Reward. Din første Reward er altid et CashPoint boost, og derefter kan du vælge, hvilken Reward du foretrækker. Det kan være en yderligere 2% CashPoint boost, gratis Fast Track, gratis sædereservation eller gratis bagage. Din Reward gyldig i de næste 12 måneder, og du kan bruge den så mange gange som du ønsker, hvilket udgør nogle relativt generøse belønninger, som er meget attraktive for Frequent Flyers. Hvis du har fløjet med os på mindst 48 enkeltstående flyvninger, de sidste 12 måneder, vil du have ubegrænset gratis sædereservation, gratis bagage, gratis Fast Track og mindst 12 % CashPoints indtjening på Low Fare billetter.

Er planen at bevare dette system, eller at bevæge jer imod et mere traditionelt loyalitetsprogram som Norwegian Reward vokser? 

Der er i øjeblikket ingen planer om at lave traditionelle medlemsniveauer, til gengæld lancerer vi snart to nye Rewards – The 2018 Limited Edition Rewards. Disse belønner de kunder der flyver allermest med os. Vi ændrer muligvis parametrene for at optjene disse Limited Edition Rewards en smule hvert år, men i 2018 vil de blive givet til dem der flyver minimum 40 enkeltstående flyvninger med os (mellemlandinger tæller) og optjener minimum 3000 CashPoints. Disse kunder vil blive belønnet med en gratis long-haul flyvning (T/R) inklusiv mad, sæde reservation og bagage, selv skattter og afgifter er inkluderet. Flyvningerne har et minimum af restriktioner og “black-out dage”.

Norwegian som flyselskab vokser i premium sektoren (med fremtidige planer om at udvide størrelsen på Premium kabinerne) og Norwegian Reward programmet er blevet mere populært blandt forretningsrejsende. Har i overvejet at åbne jeres egne lounger i hub-lufthavne som Oslo, København og London Gatwick?

Ingen planer indenfor nær fremtid, dog inkluderer alle vores Premium billetter loungeadgang. Vi tilbyder også vores medlemmer (muligheden for) at købe lounge adgang igennem vores partnere som Lounge Pass og No 1 Lounges med mulighed for at optjene CashPoints i mere end 400 lounges på verdensplan.

Norwegian skiller sig ud fra andre flyselskaber, ved ikke at tilbyde prioriteret check-in og bagagehåndtering. Er dette en service som i overvejer at tilbyde på sigt, måske som en Reward, eller som en del af jeres Flex tickets?

Vi ser altid efter nye, omkostningsvenlige måder at forbedre vores serviceniveau overfor vores kunder på, under kundens rejse. Fokuset vil dog være rettet imod omkostningsvenlige digitale løsninger og ikke de traditionelle “legacy løsninger”.

Nogle loyalitets programmer tilbyder award flyvninger i lavsæsonen eller dage med lav belægning for færre point. Er det planen at reducere priserne på sådanne dage for Reward medlemmerne eksklusivt – De såkaldte “Saver Awards”?

Som Reward medlem kan du bruge CashPoints som kontanter. Jo tidligere du booker dine flyvninger (eller bonusbilletter om du vil), jo mere værdi får du for dine CashPoints. Siden vi ikke har nogle restriktioner på brugen af CashPoints, kan medlemmer altid finde et godt tilbud, når de vil bruge deres CashPoints.

Fornyligt har Norwegian Reward introduceret muligheden for at optjene CashPoints for shopping i et udvalg af online shops. Er dette noget i forventer at udvide?

Ja, vi vil udvide vores netværk af partnere løbende, og give vores medlemmer flere muligheder for at optjene CashPoints, selv hvis de ikke flyver.

En af de mest attraktive fordele ved Norwegian Reward for nye medlemmer er enkeltheden. Hvad vil i gøre i fremtiden, for at udvide og forbedre brugervenligheden?

Vi har nogle ideer for fremtidig udvikling, og nogle af dem vil blive lanceret i 2018. Dog gør vi også brug af medlemmernes feedback og justerer vores tilbud efter medlemmernes behov og ønsker.

Et sidste spørgsmål: hvad er din personlige farvorit, blandt fordelene i Norwegian Reward og hvorfor?

CashPoints – de er nemme at tjene, og som familie nyder vi godt af at bruge dem, som betaling for vores sommerferie.

Tusind tak for din tid.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. striverlas siger

    Hej Norwegian.
    Hvorfor kan jeg ikke melde min datter og 2 børnebørn til min familiekonto ?
    Har forsøgt så mange gange 🙁
    Hun modtager fx. aldrig en mail fra jer vedr. familiekonto tilmelding
    Glæder mig til at få et svar fra jer.
    Vi har nu mailet samen siden primo oktober 2017.
    VH

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *