Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Luftfartselskab Etihad følger konkurrenten Emirates og tilpasser prisen for brug af internetadgang ombord.
For de fleste passagerer betyder det at internet ombord bliver dyrere hos Etihad. Lige nu afhænger prisen af tidsrummet du vil bruge internetadgang, uden forbrugsgrænsen. Priserne er som følgende: USD 12 for 2 timer, USD 18 for 4 timer, og USD 22 for hele flyvningen. På en lang flyvning er den sidste mulighed derfor et godt tilbud. Sandsynligvis på grund af besparelser, indfører selskabet fra Abu Dabi fremover forbrugsafregning. De nye priser bliver: USD 5 for 30 MB, USD 12 for 90 MB, og USD 20 for 180 MB. Disse priser er ikke så ublu høje som hos visse andre selskaber. Som bruger er det dog rarere ikke at skulle holde øje med hvor meget data man bruger.
Behov for flere indtægter
Det er ikke det eneste, og nok heller ikke det sidste, besparelsestiltag vi ser fra Etihad. Tidligere blev chaufførservicen for First og Business Class passagerer afskaffet. Selskabet får det økonomisk stadig sværere og det ser ud til at pengetanken er ved at nå bunden. Den samme trend kan man også se hos de andre selskaber fra Mellemøsten. De begynder også at fokusere mere og mere på ‘ancillary revenue’. Det kan være betaling for sædevalg, øgede priser eller at tage betaling for services der tidligere var gratis.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl
[…] mest er til fordel for Etihad selv. Ændringer skal ses i lyset af andre besparelser, som højere priser for internet ombord. Der er både gode og dårlige ændringer, men en kommende devaluering […]