Japanske ANA introducerer nye suiter i First og Business Class

Header

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Japans største flyselskab, All Nippon Airways (ANA), har samarbejdet med arkitekt Kengo Kuma og de britiske designere hos Acumen om et totalt redesign af 12 Boeing 777-300ER-fly. Med banebrydende teknologi og moderne design skal de nye kabiner byde på uovertruffen komfort og bekvemmelighed.

At flyselskaberne kæmper om at have det bedste Business Class-produkt er ikke nyt. At et flyselskab satser hårdt på First Class er imidlertid ganske usædvanligt, i en tid hvor flere og flere selskaber helt eller delvis dropper første klasse om bord. Allerede 2. august skal den første re-designede Boeing 777-maskine sættes ind på ruten mellem Tokyo Haneda og London. Den nye kabine er et resultat af fem år med design udvikling, hvor All Nippon Airways har samarbejdet med den japanske arkitekt Kengo Kuma og det britiske designhus Acumen. ANA har været rangeret som fem-stjernet flyselskab syv år i træk, og viser med dette træk at selskabet er titlen værdig.

Fotokredit: ANA.

– Samarbejdet med Kuma og Acumen viser at ANA har hentet input fra de mest indflydelsesrige stemmer i designmiljøet til vores nye, innovative kabinedesign, siger Hideki Kunugi, administrerende direktør i ANA. – I 2010 var vi de første i Japan til at introducere sæder som kan lægges helt ned og direkte adgang til midtergangen for alle sæder. For at ANA fortsat kan sætte en global standard for komfort, vidste vi, at vi måtte hente ny inspiration fra professionelle designere. Vi vil omarbejde hele flyoplevelsen og hæve alle niveauer på alle dele af rejsen for vores passagerer.

«The Suite» First Class

Blandt de mest iøjnefaldende ændringer i de ombyggede fly er de helt nye First Class-sæder. The Suite er designet med kompromisløst fokus på detaljer. Her får vi helt lukkede suiter, inspireret af japanske luksushoteller, med endnu bedre plads end tidligere. Af nye funktioner finder vi døre som kan lukkes helt og en 43’’ skærm med 4K-opløsning, den første af sin slags om bord på et fly. The Suite har også en bevægelig skillevæg som kan justeres så to suiter kan slås sammen. En elegant, mørk træ finish sørger for den ultimative oplevelse af luksus.

«The Room» Business Class

Hjertet i ANAs nye kabineprodukt er det helt nye Business Class-sæde, The Room. The Room får fleksible døre som kan give privatliv, men også skabe kontakte til medrejsende. The Room er en solid opgradering af både plads og komfort sammenlignet med tidligere produkter. Business Class-sæderne er blandt verdens største og dobbelt så brede som de gamle Business Class-sæder. Det er også rigelig med opbevaringsrum.

Ny Economy og Premium Economy

For at fejre Japans rige historie er de nye sæde betræk i Economy og Premium Economy produceret med japanske mønstre som genskaber passagernes rejse fra afgang til landing. Hvert sæde betræk vil være unikt. Rejsen gøres også mere behagelig med forbedrede skærme og underholdningssystem, og nakkestøtter som kan justeres i seks retninger.

Dette er den samme opgradering som for nylig blev installeret i ANAs Boeing 787-10 Dreamlinere.

Opgraderet underholdningssystem

ANA vil som det første flyselskab i verden introducere skærme med 4K-opløsning på Business og First Class. Foruden film og tv-serier, kan skærmene også bruges til at justere belysning og sæde.

Underholdningssystemet i alle klasser drives af ANAs My Sky Channel-system som byder på en skræddersyet underholdningsoplevelse. Apps til Android og Ios gør det mulig at vælge indhold du vil se før flyvningen samt lagre spillelister. Passagerer kan også bruge mobilen til at styre underholdningssystemet, eller til og med afspille indhold.

Absolut alle dele af kabinen er blevet opgraderet og det ser ikke ud til ANA har sparet på noget. Foruden opgraderingen af kabinen, kan vi også vente os nye menyer, nyt bestik og nye amenity kits.

Vi glæder os til at flyve en tur i en opgraderet ANA Boeing 777!

Oprindeligt bragt af Martin på vores norske søster site.
Fotokredit: ANA.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *