Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
KLM og Air France har tidligere kun udstedt vouchers ved aflysninger. Selskaberne ændrer nu ordningen og tilbyder nu også refundering som mulighed, også for allerede udstedte vouchers.
KLM, Air France og datterselskab Transavia kommer dermed endelig fuldt ud at overholde EU-reguleringen af passagerrettigheder for aflyste flyvninger. Den nye politik gælder fra i dag. Mulighed for kontant refusion gælder også for fly, der er annulleret inden den 15. maj. Tidligere være refusion kun en mulighed for flyvninger efter 15. maj, da den hollandske minister for infrastruktur Van Nieuwenhuizen tilbagetrak sin tolerancepolitik, som tillod kun at tilbyde vouchers og ikke tilbagebetaling.
Dermed tilbyder begge flyselskaber nu refusion for alle aflyste fly, uanset dato eller rute. Muligheden for at få udsted en voucher, hvor du i visse tilfælde kan få op til 15% ekstra i værdi, forbliver også i kraft. KLM advarer dog, at det kan tage længere tid end normalt, før refusionen behandles. Begge virksomheder udtaler også, at de “fuldt ud forstår, at disse ekstraordinære omstændigheder også har indflydelse på vores kunder, og vi takker dem for deres forståelse og tålmodighed.” Kunder, der allerede har modtaget en voucher for en annulleret flyrejse, kan stadig vælge en refusion. Den præcise proces for dette er endnu ikke blevet annonceret.
Transavia
Budget datterselskab Transavia giver også efter for en kommende retssag og vil tilbyde refusion for alle aflyste flyvninger. Det gælder nu også for fly, der er aflyst før den 4. juni. Også her arbejdes der på systemerne for at tilbyde kunder, der allerede har modtaget eller ansøgt om en voucher, en mulighed for at få refusion i stedet for.
Denne artikel er baseret på en artikel oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl.
Skriv et svar