Københavns Lufthavn er Europas mest effektive lufthavn

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Københavns Lufthavn er endnu en gang kåret som Europas mest effektive lufthavn. Det er nu sket 14 ud af 16 mulige gange. Så til trods for at vi som passagerer oplever kø i sikkerhedskontrollen, så er det altså den Europas mest effektive lufthavn vi har i København.

Det er verdens førende akademiske selskab inden for luftfart, det uafhængige Air Transport Research Society (ATRS), der står for kåringen, hvor Københavns Lufthavn tog titlen for lufthavne med over 25 til 40 millioner passagerer.

Driftsdirektør i Københavns Lufthavn, Kristian Durhuus siger:

Uanset hvor mange gange, vi modtager denne udmærkelse, så er jeg lige stolt hver gang. Det er en pris, som jeg gerne vil tilegne vores medarbejdere og de flyselskaber og virksomheder, der har deres daglige gang i lufthavnen.

Kristian Durhuus forsætter:

Prisen betyder, at vi er den lufthavn i Europa, hvor rejsende kommer hurtigst og gnidningsløst gennem lufthavnen. Samtidig bliver vi anerkendt for at være gode til at få det store puslespil til at gå op, når man kigger på vores produktivitet, omkostninger og effektivitet. Og det kunne vi ikke gøre uden de mange dygtige kolleger og vores samarbejdspartnere.

ATRS vurderer årligt produktivitet, omkostninger og effektivitet i omkring 200 lufthavne i hele verden. Vurderingen bliver lavet af ATRS – en gruppe førende internationale forskere og luftfartseksperter.

Det blev Amsterdam Schiphol lufthavnen, som blev kåret som Europas mest effektive lufthavn i kategorien for lufthavne med over 40 millioner passagerer. Det er den liga som Københavns Lufthavn ønsker at komme op i, så det er interessant hvordan de fastholder effektiviteten mens antallet af passagerer stiger.

Fokus på fremtidens løsninger

At få tildelt en titel som Europas meste effektive lufthavn 14 gange på 16 år, er ikke noget, der kommer af sig selv. Det kræver fokus og nytænkning.

Kristian Durhuus siger:

Alle dem der arbejder i lufthavnen, ved at rejsende er vores gæster. Og vores primære opgave er at gøre deres besøg så behageligt som muligt. Vi har en høj tilfredshed hos vores gæster, der blandt andet værdsætter vores evne til at være førende, når det kommer til at implementere digitale selvbetjeningsløsninger.

At være førende på et område, kræver konstant nytænkning og fokus på fremtidens løsninger.

Kristian Durhuus afslutter med:

Fremtidens lufthavn skal byde på endnu bedre oplevelser for vores gæster og holde vores høje niveau, når det kommer til at være en attraktiv lufthavn for flyselskaber, så vi kan tilbyde vores gæster et springbræt til resten af verdenen. Samtidig har vi lagt en ny klimastrategi, hvor vi tager ansvar for at skabe fremtidssikrede og reelle løsninger for luftfartsbranchens klimaudfordringer. Derfor ser vi hele tiden på, hvad vi kan gøre bedre, så CPH kan fortsætter med at være en lufthavn i den absolutte top.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *