Lufthansa støtter Europa Parlamentsvalget

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det særlige slogan “SayYesToEurope” er nu på en Lufthansa Airbus A320 – Lufthansa er klar til at støtte Europa Parlamentsvalget.

Fire uger før valget til Europa-Parlamentet, der afholdes den 23. til 26. maj, sender Lufthansa et helt særligt signal: Fra den 24. april står sloganet “SayYesToEurope” med store bogstaver henover skroget på en Airbus A320 i stedet for det sædvanlige Lufthansa navnetræk.

Med dette initiativ fremmer Lufthansa aktivt en højere valgdeltagelse ved valget til Europa-Parlamentet.

Lufthansas CEO Carsten Spohr siger:

Ved at stemme til maj afgør Europas borgere den Europæiske Unions fremtid. Nu mere end nogensinde før handler det om at tage stilling, tage ansvar og styrke idéen om et samlet og frit kontinent. Som et ægte europæisk selskab med rødder i flere europæiske lande i hjertet af Europa, forbinder vores flyselskaber som fx Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Eurowings, Brussels Airlines og Air Dolomiti kontinentets lande med hinanden og forbinder Europa med verden. Derfor står Europa vores hjerte meget nær.

Med 3.000 daglige flyvninger mellem europæiske lufthavne, letter og lander Lufthansas fly i stort set alle lande i Europa. Ud over det særligt designede A320 fly med D-AIZG-registreringen, vil standarddesignet for alle Lufthansa fly fremover også blive ændret: Fra nu af vil det europæiske flag stå side om side med det tyske flag som del af flyets registreringskode ved bagenden af skroget.

Carsten Spohr forsætter:

“SayYesToTheWorld” er vores globale brand kampagne – “SayYesToEurope” er vores tiltag, der skal appellere til alle europæere om at sige JA til Europa og deltage i valget til Europa-Parlamentet – vores Europa har brug for din stemme.

Flyet med det særlige design er del af et større initiativ, som også Lufthansa støtter. I en årrække har over halvdelen af de valgberettigede i Tyskland ikke brugt deres stemmeret ved valg til Europa-Parlamentet. Af den grund er Lufthansa og andre firmaer, styrelser og offentlige profiler gået sammen for at motivere folk til at gå til stemmeurnerne igen. Alle, som er interesserede i selv at opleve flyet, kan på Twitter @LufthansaNews følge opdateringer med information om, hvor dette særlige fly er på vej hen de nærmeste dage. Yderligere information om kampagnen findes her.

Forsidefoto: Lufthansa

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *