Norwegian søger om driftstilladelse i Brasilien

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Norwegian fortsætter sin Sydamerikanske vækst, og søger nu om driftstilladelse i Brasilien.

Norwegian har igennem længere tid ytret ønske om at etablere sig på det Sydamerikanske marked, hvilket skete i februar med åbningen af deres rute imellem London og Buenos Aires. Derudover har de indtilvidere baseret flere Boeing 737-fly som skal flyve argentinske indenrigsruter, og dermed markerer de sig som et af de i alt to lavprisselskaber som opererer i argentina. Begge startede med kort mellemrum. Da Norwegian startede ruten ytrede Norwegian sig om at billetsalget så fornuftigt ud, og til InsideFlyers spørgsmål om hvorvidt dette betød at Norwegian vil ekspandere til f.eks. Brasilien, lød det blot “Norwegian vil blive ved med at disturbe markedet”

Det løfte kan nu gå i opfyldelse, hvis ANAC tillader Norwegian at drive luftfart i Brasilien, som er et decideret u-land indenfor etableret rutetrafik. Lavprisselskaber i sin mest traditionelle form er ikke noget Brasilianerne kender til, og dermed er det en forrygende mulighed for Norwegian til at introducere det samba-glade folk til hvad det vil sige at flyve lavpris.

Det er endnu ikke specificeret hvilke ruter der er søgt tilladelse på, men et godt bud vil være en direkte rute imellem London og Sao Paulo, samt en efterfølgende ekspansion til det regionale marked, ligesom vi ser det i Argentina. Det er heller ikke utænkeligt at Norwegian indenfor en kort årrække kommer til at flyve imellem Brasilien og Argentina – samt andre sydamerikanske lande som de måtte vælge at tage under deres vinger.

Det interessante her er, at det er første gang at et europæisk selskab rykker så massivt ind på det sydamerikanske marked, og har ambitioner om at danne sig en så stor kundegruppe. Personligt tror jeg at det er et klogt træk, da Sydamerikanske selskaber blot er ved at lære hvad lavpris-flyvning betyder. Det er ikke mere end et år siden at de første selskaber begyndte at tilbyde billetter uden indtjekket bagage, og dermed er Norwegian allerede foran med syvmileskridt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *